Metropolis’te hedef 10 bin ziyaretçi

Korona virüs salgını nedeniyle kapılarını ziyaretçilerine kapatan ve normalleşme sürecine girilmesiyle birlikte ziyaretçi alımına yeniden başlayan İzmir Torbalı’da bulunan Metropolis Antik Kenti, bu yıl 10 bin ziyaretçi ağırlamayı hedefliyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın izin ve katkılarıyla devam eden, İzmir Torbalı'da bulunan Metropolis Antik Kenti kazı çalışmaları, 30. yılında tarihin sırlarını aydınlatıyor. Prof. Dr. Serdar Aybek başkanlığında Temmuz ayında başlayacak kazı çalışmalarında kentin dokusunun, yaşamın temel kaynağı olan su ve su kaynaklarının araştırılmasına devam edilecek. Turizme de açılan Metropolis Antik Kenti, bu yıl yaklaşık 10 bin ziyaretçiyi ağırlamayı hedefliyor.

ZEYTİNYAĞI ÜRETİLECEK
Son yıllarda yapılan kazı ve araştırmalar sonucunda Metropolis'te sosyal yaşam ve dönemin geçim kaynaklarına dair üretim araçlarının reprodüksiyonlarının yapılması için çalışmalar sürüyor. Antik kentin yakınlarında bulunan üretim araçlarından biri olan zeytinyağı pres taşının, kendi dönemindeki malzeme ve teknikle tekrar yontulması ve kentin temel geçim kaynaklarından biri olan zeytinyağının yaklaşık 2000 yıl önceki teknoloji ile yeniden üretilmesi planlanıyor. Geçtiğimiz kazı sezonunda yapımı tamamlanan ve antik teknoloji bilgileri temel alınarak inşa edilen cam fırının ise, 2020 kazı sezonunda çalıştırılması ve yaklaşık 1500 yıl önce üretilen Metropolis'e özgü cam bardaklar yeniden üretilecek.

Ömer DUR

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.