Perakendedeki oyuna müdahale

Rekabet Kurumu’nun raporunda “Yerel ve küçük marketler pay kaybediyor. Perakendecilerin alıcı gücünü kötüye kullanması yasayla engellenmeli” denildi

Rekabet Kurumu, dondurulmuş konserve gıdadan şekerlemeye, yemeklik yağdan çamaşır deterjanlarına kadar bütün hızlı tüketim malları perakendeciliğine ilişkin sektör incelemesini tamamladı. Ön raporda, hızlı tüketim malları perakendeciliği pazarındaki yoğunlaşmanın hızla arttığı, 4 teşebbüsten 3'ünün indirim market olduğu ve özel markalı ürün ağırlığının diğerlerinden daha fazla olduğu tespiti yapıldı.

FAHİŞ FİYATLARLA MÜCADELE
Raporda, perakendecilerin alıcı gücünü kötüye kullanmasının engellenmesi için yasal düzenleme, bağımsız idari otoriteye ihtiyaç bulunduğu vurgulandı. Kurum, nihai raporunu da Bayram'dan sonra açıklayacak.

Rekabet Kurumu'nun raporunda, özel markalı ürünlerin küçük ve orta ölçekli üreticiler ya da çiftçiye ürettirildiği belirtilerek, "Teşebbüslerin alıcı gücünü kötüye kullanmadığının garanti altına alınması, marketler arasındaki rekabete de olumlu yansıyarak fiyatların düşmesine katkı sağlayacaktır" denildi. Raporda, perakendecilerin çeşitli isimler altında tedarikçilerden bedel aldığı, sözleşmede tek taraflı değişiklikler yaptığı tespitleri de yer aldı. Teşebbüslerden ilk 4'ünün pazar payının arttığı, yerel ve küçük marketlerin ise pay kaybettiği vurgulanırken, perakendecilerin çeşitli isimler altında tedarikçilerden bedel almasının haksız rekabet oluşturduğu bildirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.