Ticaret Bakanlığı’ndan esnafa “E-İhracat Kılavuzu”
- Ekonomi
- Haber Merkezi
- 5.1.2024 06:50:13
MARKA TESCİLİ ÖNEMLİ
Kılavuzda, "Dünya geneli ortalaması yıllık E-ticaret büyüme beklentisi yüzde 6,29 iken, ülkemiz için bu oran yıllık yüzde 14,59 olarak tahmin edilmiştir. Bu araştırma sonuçlarından, ülkemizde E-ticaretin, potansiyelinin ve perakende ticaret içindeki payının giderek artacağı anlaşılmaktadır" denildi. Türkiye'de E-ticaret hacminin büyük çoğunluğunun yurt içinde alım satım olarak gerçekleştiği belirtilirken, E-ihracat oranının bu pazarda yalnızca yüzde 4.5'luk bir paya sahip olduğu ifade edildi. E-ihracat tarafındaki gümrük sürecinin geleneksel ihracata göre pek çok avantajı bulunduğunun belirtildiği kılavuzda, ayrıca E-ihracatta gümrük müşaviriyle çalışmaya gerek olmadığı ifade edildi. Kılavuzda E-ihracat ile geleneksel sistem arasındaki bir diğer farkın ise müşteriler olduğu belirtilerek, geleneksel ihracatta yabancı bir ülkenin vatandaşına doğrudan satış yapılamadığı ancak E-ihracatla bunun mümkün olduğu anlatıldı. Kılavuzda, "Geleneksel ihracatta marka tescili önemlidir. Elektronik ihracatta bu konunun üzerinde durulmaz. Aynı zamanda elektronik ihracatta satış maliyetleri, geleneksel sisteme göre daha uygundur" denildi.