İnternetten alışverişte fenomen manipülasyonu
- Ekonomi
- Haber Merkezi
- 18.1.2024 06:50:13
YÜZDE 25,4'Ü MAĞDUR
Araştırmaya katılanların yüzde 48'inin yüksek düzeyde dijital mecra kullandığı ve internet kullanan her 10 kişiden 4'ünün bir mal ya da hizmet satın alma aşamasında internet reklamlarından etkilendiği görüldü. Raporda, neredeyse her iki kişiden biri sosyal medya alışverişlerinde mağduriyet yaşarken, yaşanılan mağduriyet kaynaklarında yanıltıcı reklamların yanı sıra ünlü veya influencer (fenomen) yönlendirmesine bağlı mağduriyet oranının yüzde 25,4 olması dikkati çekti. Sosyal medyadan alışveriş yapan 4 dijital tüketiciden 1'i internet fenomenlerinin paylaşımlarından etkilenirken, 4'te 1'i ise bu paylaşımlardan etkilenerek ürün satın alıyor.