İnternetten alışverişte fenomen manipülasyonu

Ticaret Bakanlığı'nın Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu'na göre, 10 tüketiciden 4'ü en az bir kez farkına varmadan yüksek fiyatla ürün satın alırken, 3 dijital tüketiciden 1'i ise başlangıçta belirtilen mal ya da hizmet fiyatının alışverişin son aşamasında yükselmesi durumu ile karşılaşıyor.
YÜZDE 25,4'Ü MAĞDUR
Araştırmaya katılanların yüzde 48'inin yüksek düzeyde dijital mecra kullandığı ve internet kullanan her 10 kişiden 4'ünün bir mal ya da hizmet satın alma aşamasında internet reklamlarından etkilendiği görüldü. Raporda, neredeyse her iki kişiden biri sosyal medya alışverişlerinde mağduriyet yaşarken, yaşanılan mağduriyet kaynaklarında yanıltıcı reklamların yanı sıra ünlü veya influencer (fenomen) yönlendirmesine bağlı mağduriyet oranının yüzde 25,4 olması dikkati çekti. Sosyal medyadan alışveriş yapan 4 dijital tüketiciden 1'i internet fenomenlerinin paylaşımlarından etkilenirken, 4'te 1'i ise bu paylaşımlardan etkilenerek ürün satın alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.