Son dakika: Başkan Erdoğan açıkladı! 20 yaş altına sokağa çıkma yasağı getirildi

Başkan Erdoğan, koronavirüse karşı alınan yeni tedbirleri açıkladı! Başkan Erdoğan, "Ülkemizin 30 büyükşehrimiz ile Zonguldak'ı araç giriş çıkışlarına kapatıyoruz." dedi. Erdoğan ayrıca, "20 yaş altındakilere sokağa çıkma yasağı getiriyoruz" şeklinde konuştu.

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, yeni tip koronavirüs salgınına ilişkin açıklamalarda bulundu. Koronavirüs ile mücadele kapsamında alınan yeni tedbirleri açıklayan Erdoğan, "30 büyükşehir ve Zonguldak'ta başlatacağımız araç giriş çıkışlarına 15 gün süre ara verildi. Ülkemizin tamamında 20 yaş altı, 1 Ocak 2000 ve üzeri doğumlular için de sokağa çıkma yasağı getiriyoruz. Pazar yerleri ve marketler gibi tüm toplu alanlarda herkesin maske takması zorunlu hale getirilecek. Tüm kamu alanlarında sosyal mesafeye dikkat edilecek." ifadelerini kullandı.

Başkan Erdoğan'ın açıklamaları şu şekilde;

Türkiye koronavirüs salgını ile mücadelesini sürdürüyor.Dünyanın en gelişmiş ülkelerinin dahi bocalama yaşadığı bu süreçte, hem hazırlık, hem malzeme hem müdahale konusunda sağlam bir duruş sergiliyoruz. Türkiye'deki vakaların ya da bulaştıranların büyük bölümünde Avrupa izi olması düşündürücüdür. Hastalığın teşhisinde ve vaka sayısı arttıktan sonra da tedavide yetersiz kaldıklrı ortada. Türkiye hastalığın ülkemizi girişini gecikmiştir. İlk vaka görüldükten sonra da tespit ve tedavi sürecini başarıyla yürüttük.

30 BÜYÜKŞEHİRE GİRİŞ ÇIKIŞ YASAKLANDI

Bu gece yarısı ile yeni tedbirleri ekliyoruz. Şehirler arası toplu taşımayı izine bağlamıştık. Kendi araçları ile yolculuk yapan vatandaşlarımızı da kontrole tabi tutuyorduk. Bu gece ile 30 büyükşehir ile Zonguldak şehrimizi araç giriş çıkışını kapatıyoruz.

Ülke içinde yük ve izinli yolcu taşımacılığı yapanların bu şehirlerden transit geçişleri devam edecek. 30 Büyükşehir ile Zonguldak'ta başlatacağımızın araç yasağı süresi 15 ile başlayacak.

20 YAŞ ALTINA SOKAĞA ÇIKMA YASAĞI

Daha önce 65 yaş üzeri için alınan sokağa çıkma yasağını 20 yaş altı gençlerimiz için de alıyoruz. Amacımız vatandaşlarımızın sadece çalışmak veya temel ihtiyaç malzemelerini temin etmek, bunun dışında herkesin evinde kalmasını istiyoruz.

MARKET VE PAZAR YERLERİNDE MASKE ZORUNLU OLACAK

Yarından itibaren pazar yerleri ve marketler gibi toplu bulunan yerlerde herkesin maske takması zorunlu olacak.

Toplu çalışılan yerlerde de tedbirler alınacak. Şehirlerimizin tamamında insan hareketliliğini azaltmak için kararlar alınacak.

KURALLARA UYMAYANLARA CEZA UYGULANACAK

Sokaklar dahil insanlarımız kabalık olarak bir yerde bulunamayacak. Israrla kurallara uymayanlara gereken ceza uygulanacaktır.

Kurallara ne kadar iyi riayet ederken tehdidi o zaman ortadan kaldırabiliriz. Aksi halde bugün üzülerek takip ettiğimiz ülkelere dönebiliriz. Milletime güveniyorum.

MİLLİ DAYANIŞMA KAMPANYASINA YOĞUN İLGİ
Kampanyanın üçüncü gününde SMS hariç yaklaşık 304 bin kişi ve kuruluşumuz 1 milyar 64 milyon liralık yardım yaparak kardeşliğimizin gücünü göstermiştir. Yardım kampanyamıza katılarak dayanışma ortaya koyan tüm vatandaşlarıma ve kurumlarımıza şahsım ve milletim adına şükranlarımı sunuyorum.
CHP'YE TEPKİ
CHP genel başkanı başta olmak üzere kimi kesimler itibarsızlaştırmaya çalışmışsa da milletimiz bu fitne odaklarına kulak vermemiştir. Kendi tarihini bilmeyenler bugün devletimizin yürüttüğü yardım kampanyasını sabote etmeye çalışarak milletten ne kadar uzak olduklarını bir kez daha göstermişlerdir. En büyük yükü omuzlayan sağlık çalışanlarına da ayrıca teşekkür etmek istiyorum. Milletimiz, tüm sağlık çalışanlarımızın gösterdiği fedakarlığı asla unutmayacaktır.
PROF CEMİL TAŞÇIOĞLU'NUN İSMİ YAŞATILACAK
Bu vesileyle geçtiğimiz günlerde Covid-19 hastalığından kaybettiğimiz Prof. Dr. Cemil Taşçıoğlu hocamızın adını Okmeydanı Eğitim Araştırma Hastanemize vereceğimizi yani bundan böyle bu hastanenin artık hocamızın adıyla bir şehir hastanesi olarak Prof. Dr. Cemil Taşçıoğlu Şehir Hastanesi olarak anılacaktır. Cemil hocamıza Allah'tan rahmet diliyorum. Eşine, tüm ailesine sabırlar diliyorum. Bu salgında hayatını kaybeden tüm vatandaşlarıma da Allah'tan rahmet yakınlarına baş sağlığı diliyorum. Sizleri bir kez daha sevgiyle, saygıyla selamlıyorum, kalın sağlıcakla.

Son dakika: Sağlık Bakanı Koca il il koronavirüs vaka sayılarını açıkladı Koronavirüsü yenen 84 yaşındaki İzmirli hasta alkışlarla hastaneden taburcu edildi ‘Gelmeyin’ uyarılarına rağmen Bodrum’a 25 günde 125 bin araç giriş yaptı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.