Şirketinizin yüzüncü yılını kutlamak ister misiniz?

Orta, "Firmalar; stratejileri, kurumsal kimlikleri ve yönetimleri ile kendilerini yapılandırmalılar" dedi

SELDA BEKTAŞ
Dünyada yaşanan ekonomik dalgalanmalar uzun bir süredir şirketleri olumsuz etkiliyor. Genel olarak müşterinin satın alma gücünde bir düşüş olduğunu ve bunun da nakit akışlarını sıkıntıya soktuğunu savunan Türev Danışmanlık, 4 kişilik uzman kadrosu ile Ontur Otel'de düzenlediği seminerde, katılımcılar açısından farkındalığı artırmak adına şirketlerin sinerji yaratmalarını sağlayacak bazı pratik ve kolay uygulanabilir bilgileri paylaştı. Seminerde konuşmacı olarak yer alan Grup Başkanı Bülent Orta 100'üncü yılını kutlamak isteyen şirketlerin ne yapması gerektiğini anlattı.
Altyapı oluşturulmalı
Firmaların kurumsallaşma sıkıntısının hat safhada olduğunu belirten Türev Danışmanlık Grup Başkanı Bülent Orta, "Şirketler gerçekten 100. yılına ulaşmak istiyorsa stratejisi, kurumsal kimliği ve kurumsal yönetimi ile kendilerini yapılandırmalılar" dedi ve ekledi:
"Şirketlerin kendi içerisindeki stratejik yapısının, yani hedeflerle yönetilme mantığının oturması gerekli. Aynı zamanda işletmeler yaşadıkları sıkıntıların geçişi aşamasında problemler yaşıyor. Firmalar geçiş aşamasındaki bu sıkıntıları aşmalılar ki geleceği görebilsinler."
Finansal ve yönetimsel açıdan problemlerini ortadan kaldırmak isteyen veya kendini geleceğe hazırlamak isteyen KOBİ'lerin ve aile şirketlerinin sıkıntılarına, beklentilerine ve ihtiyaçlarına yaşamsal çözümler üretmeye çalışan Türev Grup Başkanı Bülent Orta, "İşletmelerin, sıkıntılarını aşmak için öncelikle 'Şirketler Anayasası' diye hitap ettiğimiz bir yol haritasını tarif etmesi ve yazılı bir metin haline dönüştürmesi, hedeflerinin olması ve bu hedeflere nasıl gideceğini bilmesi, bunun için de gerekli altyapıyı oluşturması gerekiyor" şeklinde konuştu.
İşletmelerini uzun vadede devamını sağlamak ve kuşaktan kuşağa aktarmak isteyen yöneticilerin, mutlaka bir stratejik yönetim ve planlama yol haritasına sahip olmaları gerektiğini söyleyen Bülent Orta, "Stratejik yönetim ile birlikte kurumsallaşma ya da profosyonel yönetim olmalıdır" dedi.
Analiz etmek gerek
İyi bir kurumsal yönetime kavuşabilmek için şirketlerin bazı temel kurallara uymak zorunda olduğunu vurgulayan Orta, "İçinde bulunduğunuz mevcut durumu analiz edin, kurumsal kimliğe ve kültüre uygun bir sosyalleşme, takip ve denetim süreci içine girin" dedi ve sözlerini şöyle noktaladı: "Rekabet ortamında, uzun yıllar yaşamak isteyen şirketler, ailenin kurumsallaşmasını ve şirketin kurumsallaşmasını tesis etmek zorunda. Bunun için de mutlaka bir şeyleri tanımlamalı ve tanımladığı şeyleri uygulamalı, denetlemeli ve analiz etmeli."
İyi çalışanları firmanıza çekin
Türev Danışmanlık Eğitim ve Kalite Grup Yöneticisi Savaş Tavşancı, daha fazla kazanabilmek için kurumsallaşmanın en önemli etkenlerden biri olduğunu söylerken, kurumsallaşmanın en önemli göstergesinin şirketlerin kalıcılığını sağlamak olduğunu da sözlerine ekledi.
Buradan hareketle hazırladıkları seminerin içeriğine değinerek, "Şirketinde uzun vadede kalıcılığı yakalamak isteyin işletmeler, kurumsallaşmalı, verimliliği artırmalı, karar vermeli.Şirketler en iyi çalışanları şirketine çektikçe daha fazla kurumsallaşıyor, daha fazla profosyonelleşiyor. Şirket olarak ekstra bir çaba sarfetmeli ve en iyi çalışanları firmalarına seçmeliler, böylece farkındalığı artırabilirler" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.