Her yeni gelen nesil bir öncekinden daha iyi olmalı

35 Yıldır Işık Grup’u başarıyla yönetip tüm yetkilerini oğluna devreden Ertan Ülkü “Ben babamdan iyiydim oğlum da benden iyi” diyor

CEYDA DİNÇBAKIR
65 yıllır otomotiv hem ticari hem de yan sanayi kısmında hizmet veren Işık Grup, Ege Bölgesi'ndeki otomotiv sektöründe bulunan en eski şirketlerden biri. İlk önce oto tamirhane ile işe başlamış. Ondan sonra yan sanayisine sonra da yedek parçaya geçmiş, yan sanayisiyle ilgilenmiş. Otomobil grubunda İzmir'deki tek Suziki satıcısı ve Türkiye'deki tek Suziki deniz motoru ve motosiklet satıcısı olan şirket, Ege Bölgesinde 500'ün üzerinde bayiğe yedek parça servisi sağlıyor.
Daha statükocuydu
Işık Grup'un şu anda 3'üncü kuşak olan Işık Ülkü yönetiyor. Autoshow Fuarı'nın Suziki standında Işık Ülkü ile babası Ertan Ülkü'yü bir arada yakaladık ve keyifli bir sohbet gerçeklştirdik. Babadan oğula öğütler ve değerlendirmesi ile gelecek kuşaklara önerileri, başarının sırrını ve daha fazlasını konuştuk.
Işık Grup'u babasından devralarak 35 sene yöneten Ertan Ülkü, babadan oğula geçen yönetim stratejilerini anlatarak "Ben babamdan iyiydim. Oğlum da benden iyi. Boynuz kulağa geçiyor" dedi. Babasının şirketi daha statükocu olarak yönettiğini belirten Ertan Ülkü, çok fazla statükonun stres yarattığını stresin de gelişmeyi önlediğini belirtti.
Kanatları geniş
Oğlu Işık Ülkü'nün şirketi kendisinden daha fazla ileriye götürdüğünü ve teknolojik destek ve uluslararası çalışmalar yaptığını belirtti. Ülkü, şöyle dedi: "Eskiler daha statükocu. Daha geç karar veriyorlar. Ben yönetime geçtiğimde Türkiye ve dünyanın koşullarına daha hızlı adapte olabilecek bir organizasyon kurdum. Şimdi oğlum, bunu da gururla söylüyorum, benden daha iyi."
Otomotiv sektörünün Türkiye'de en çok gelişen sektörlerin başında geldiğini belirtti. İzmir'de 45, tüm sanayi gruplarıyla birlikte toplam 300 çalışanı olan Işık Grup'un bu değişimlere ayak uydurduğunu ifade eden Ertan Ülkü, otomotivin hiçbir zaman yavaşlamayacağını ve devamlı büyüyeceğini belirterek "Sektörde otomobili anne olarak kabul edersek o kadar çok çocuğu varki. Sanayisiyle, hizmet sektörleri, servisleri, yedek parça gruplarıyla çocukları çok fazla, pek çok kanatları besleyebilen, istihdama katkıları olan, ekonomiye direkt ve dolaylı olarak katkısı olan, KDV'si yüksek olan bir sektör. Türkiye'nin olmazsa olmazı" diye konuştu.

Kendi markamız olabilir

Türkiye'nin otomobilde kendi markasını yaratabileceğini anlatan Ertan Ülkü, bugün için kendi markamız veya üretimimizin olmayabileceğini ancak bunun 20 yıl içerisinde kendine has bir marka olmayacağı anlamına gelmeyeceğini vurgulayarak şöyle konuştu:
"Türkiye dünyanın pek çok ülkesinde kendi markasını üreten markalar, altyapısı oluşmadan doğrudan doğruya otomobil üretimine geçtiği için bugün bütün dünyada dalgalanıyorlar. Türkiye bunun avantajını yaşıyor. Türkiye'de otomobil yan sanayi inanılmaz derecede akuple olup geliştiği için, bundan sonra ortaya çıkacak olan Türkiye'nin kendi markası arabanın, altyapı problemi olmayacak. Yetişmiş uzman gücümüz çok kuvvetli. Kendimizi hiç küçümsemememiz lazım.
Umutsuz olmayın
Bugün Mercedes, Türkiye'de araba imal ettiriyor. Ford geliyor özel markayı Türkiye'den çıkartıyor. Türkiye'de üretilen araçların asla ve asla kalite problemi yok. Türkiye'nin marka konusunda bir takım sıkıntıları var. Türkiye yeni markalaşmaya ve marka yaratmaya çalışıyor. Türkiye başlı başına kendisi bir marka. Kendimiz kabul etmesek de dünya bizi böyle kabul ediyor."
Sektörde her konuda yetişmiş insan gücüne ihtiyaç olduğunu belirten Ertan Ülkü, Türkiye'deki gençlerin asla umutsuz olması gerektiğini ifade ederek gençlere tavsiyelerde bulundu:
"Mutlaka gelecekleriyle ilgili planlamalarını doğru yapsınlar ve iş seçimlerini araştırarak kariyerlerini bunun üzerine oturtsunlar. 'Okuldan mezun olayım ondan sonra' demeleri yapılacak en büyük hatadır. İleride ne olmak istediklerini tahlil etsinler, kariyerlerini onun üzerine oturtsunlar, planlamalarını onun üzerine kursunlar. Görecekler ki; bir gün bile iş aramak için dolaşmayacaklar."
Öngörüleri bana yol gösteriyor
Ortaokul ve lise dönemlerinin yaz aylarında babası Ertan Ülkü ile birlikte çalıştığını ve tüm departmanları görerek yükseldiğini anlatan Işık Ülkü, bunun avantajlarını da kullandığını belirterek "Ben babamın öğrencisiyim. Bunun avantajını babamın öngörülerini kullanarak faydalanıyorum" dedi ve en son yaşanan krizi en az zararla atlattıklarını anlattı:
"Suziki ile birlikte ÖTV indirimiyle, krize en az stokla yakalanan distürütürlerden şanslı markalardan biriyiz. Elimizdeki mal adeti azdı. Önce planlamadan kaynaklandı. Krizi önceden koklamaktan kaynaklandı. Babanın öngörülerinden yola çıkarak şirket içerisinde de kendi bünyemizde bir takım iyileştirmeler yaptık."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.