Gelişen teknoloji, sıra dışı meslekler yaratıyor

Duygu tasarımcılığından yapay zeka pazarlamacılığı ve gen terapistliğine kadar pek çok yeni işkolu sizleri bekliyor

Doktor, öğretmen, avukat olmayı hayal eden gençlerin önüne yakın gelecekte; vücut parçası imalatçısı, iklim değiştirme uzmanı, uzay rehberi, hafıza artırma cerrahı ve sanal karmaşa uzmanı gibi sıra dışı meslek tercihleri de gelecek. Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) yayın organı İşveren'in son sayısında geleceğin mesleklerine ilişkin bir dosyaya yer verildi.
Gelecekte ihtiyaç duyulacak sıra dışı mesleklerde neler yok ki. 'İnsan yedek parçası üretimi' olarak da nitelendirilen 'vücut parçası imalatçılığı'nın popüler mesleklerden biri haline gelmesi öngörülüyor. Bu işi seçen kişi, hücre ve gen teknolojisindeki ilerlemelerden faydalanarak hasarlı, hastalıklı ve hatta eskimiş organların yerine yenilerini üretecek.
Uzay pilotları geliyor
Geleceğin gözde meslekleri arasında beynin kapasitesini artırmaya yönelik çalışacak "hafıza artırma cerrahları" ile ay ve yakın gezegenlerdeki hayatı yaşanılır kılacak 'uzay mimarları' bulunuyor.
Uzay pilotları ve uzay mimarlarıyla tanışacağız Çok uzak olmayan bir gelecekte uzay pilotları, uzay rehberleri ve uzay mimarlarının hayatımıza girmesi öngörülüyor. Küresel ısınmanın sonuçlarını tersine çevirebilecek iklim değiştirme uzmanları da gelecekte iyi kazanacak mesleklerden. Bütün bunların yanında, hafıza genişletme operasyonları, sanal hukuk ve nano ilaç sektörünün cazibesinin artmasına kesin gözüyle bakılıyor. Geleceğin işlerinin tümü eğlenceli ya da temiz olmayacak. Hastalıkların yayılmasını engellemekle görevli 'karantina uzmanları', siber suçlulara karşı korunmayı amaçlayan 'atık veri temizleyicileri' ile tanışılacak.
Gelecekte önem kazanacak mesleklerden bazıları ve çalışma alanları şöyle olacak:
Yapay Zeka Pazarlamacılığı: İnsan düşünce sisteminin elektronik cihazlara aktarılması sonucu ortaya çıkacak ürünlerin satıcılarına denilecek. Örnek bir pazarlamacı sunumu, ''Bakın bu küçük aleti uyurken odanıza koyarsanız, siz uyanırken vücut ısınızın değişiminden, beyin dalgalarınızdan bunu anlayıp, ışıklarınızı açacak, sevdiğiniz müziği başlatacak, oda sıcaklığını sizin istediğiniz düzeye getirecek sistemleri çalıştıracak'' şeklinde olacak.
Duygu Tasarımcılığı: Genetik ve nano teknolojilerin gelişmesi ile yapılacak işe, yaşanılacak duruma uygun duyguların belirlenmesi ve gerekli kimyasal drog reçetelerinin, yapay zeka, sanal ortam uygulamalarının kurgulanması mümkün olacak. Bunu, ihtiyaca göre duygu tasarımcıları yapacak. Bugünün ''image makerları'' muhtemelen bu işleri yapıyor olacak.
Gen terapisti olacak
Gen Terapistliği: ''Geçmiş olsun, hayrola neyiniz var?'' denildiğinde verilecek yanıtlar çok daha özel ve belirgin olacak. ''Göğüs hücrelerimdeki genlerde sorun var, gen terapisi alıyorum'' gibi...
Bozuk genlerin tespiti ve düzeltilmesi ile ilgilenen, hatta gen haritasına göre ileride bozulacak genleri önceden tespit edip, önlem alacak programları geliştirenlere ''gen terapistleri'' denilecek.
Alternatif Besin Mühendisi: Beslenme için gerekli maddelerin konsantre ve karma tabletlere, sıvılara dönüştürülmesiyle uğraşacaklar. Genetik ve nano teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanarak insanların beslenme ihtiyacına yanıt verecek alternatifler üzerinde çalışacaklar.
Franken Food Denetçiliği: Genetiği ile oynanmış ürünlerin sağlığa zarar vermemesi için oluşacak denetim mekanizmaları ve bunları uygulayanlara denilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.