Marifet pahalı giyinmek değil tarz sahibi olmak

İzmir'in tanınmış modacısı Hikmet Alcan’a göre kariyerinde yükselmek isteyenlerin karmakarışık bir gardırop yerine tek bir marka veya adrese odaklanmaları gerekiyor

CEYDA DİNÇBAKIR
Erkeklerin giyim kuşamlarına pek önem vermedikleri kesin. Gündelik zamanda gardıroplarında ne bulurlarsa giyiyorlar. Ancak iş dünyasında dış görünüm çok önemli. Bir de patron ya da işletme sahibiyseniz kıyafetiniz, gittiğiniz her yerde sizi ve şirketinizi temsil ediyor. Hal böyle olunca erkekler de bazı yönlendirmelere ihtiyaç duyuyor. Biz de bu hafta iş dünyasının aktörleri erkekler için giyim kuşam dersi aldık.
Kişiye özel tarz
Moda dünyasına 11 yaşında terzi çıraklığıyla başladı. Kendine has tarzı ve ustalığı ile kısa sürede yükselerek kendi markasını yarattı. Sadık Bababalım, Alper Kalkan, Orhun Ürkmez, Hüseyin Kuloğlu, Tolga Duğlez, Serdar Arıkan vb. Türkiye'nin ve İzmir'in tanınmış isimlerine özel kreasyonlar hazırladı. Kullandığı kumaşın kalitesinden kişiye özel tarz yaratmasına ve hatta yaşamına yön vermesine yardım etmesine kadar pek çok alanda isim yaptı. İzmir'in tanınmış modacısı Hikmet Alcan, bugün işadamları ve yöneticilere yaşam koçluğu yapıyor. Tüm Sanayici ve İşadamları Derneği için seminerler vererek üyelerine yaşam koçluğu da yapan Alcan, samimi bir sohbet içerisinde giyim ve yaşam tüyolarını verdi.
Görüntü kokusu önemli
Bir insanın sosyal ve kültürel altyapısını, görüntüsü ile dış dünyaya yansıttığını savunan Hikmet Alcan, "görüntü kokusu"nun çok önemli olduğunu söylüyor. Karşı tarafa mesajı veren unsur olarak tanımladığı "görüntü kokusu" için Alcan bakın neler söylüyor: "Görüntünün çok iyi kokması gerek. Kimse tapularını, üniversite diplomalarını boynuna asıp dolaşamaz. Bir kişinin birikimi; dingin, feraklık, güven veren bir şekilde görüntü kokusuna yansımıyorsa kazandıklarında bir yanlışlık vardır." İş dünyasındaki erkeklerin genellikle 'yamama' giyindiklerinden şikayet eden Alcan, dolaplarının karmakarışık ve her markadan giysi ile dolu olduğunu anlatıyor ve şunları öneriyor:
"Bu karışıklıkla insan giyim tarzını, kişiliğini bulamaz. Giyim tarzını meydana getirebilmesi için tek imza, tek marka giyinmek gerekir. Yani kendini yönlendirebileceği, tarzına inandığını seçmeli. Bazılarının giydiği, eğreti durur üzerinde ancak o farkında değildir. Tarzının olmadığı, yaşamındaki katkılardan çekip aldığının farkına varmaz. Pahalı giyinmek değil, doğru adresi bulmak önemli. Kariyer hedefi olanlar, dolabına karmakarışık markaları doldurmamalı."

Özgüveni artırıyor

Görüntü kokusunu iyi yansıtan kişilerin kendine güveni, motivasyonu ve başarısının arttığını ifade eden Hikmet Alcan, "Yaşamdaki konuları sıralamaya alırız. Yaşamda en önemli şey olan görüntü kokusuna insan gelmemişse, yaşamın karmaşası var ve gözükmeyen tarafları yerine oturmamış demektir. Giyim insanın, psikolojisini de gösterir. İnsanın akıl ve ruh yapısı görüntü kokusuna yansır. Kendine olan özgüvenini artırır" diye konuştu.
Eğer görüntünüze çeki düzen vermek istiyor ve kendinizi birine emanet edip iş dünyasındaki etkinliğinizi artırmak istiyorsanız Hikmet Alcan'a gittiğinizde bakın nelerle karşılaşacaksınız: "Bir kişi geldiğinde ona 3 takım elbise dikeriz, klasiğinden sporunu. Anatomik vücut yapısının kalıplarını çıkartırız. 1 ay boyunca bu takımların içinde durmasını isteriz. Böylece kendini sever, enerjisi, motivasyonunu en üst safhada hisseder. İşadamının veya yöneticinin, hangi ligde oynayacaksa, o lige göre konsantrasyon ve refleks kazanması için yol gösteririz. O lige göre idman yaptırırız. Kasaba takımında başka dünya liginde başka bir yaşam gösteririz.
Bir kişiyi ele aldığımızda kişiyi bina gibi düşünürüz. Binanın ana taşıyıcı kolonuna dokunmayız. Doğal haliyle kendine özgüven kazandırmak için, içerisini daha rahat, daha ferah kullanmak için çalışırız. Ancak ana kolona dokununca ondan randıman alınamaz. Hatta ciddi zarar verir."
Desenlileri kullanmayın
Erkekler bu satırları okuyup Hikmet Alcan'ın önerilerine kulak verirlerse sanırım buna kadınlar da sevinecekler:
* Akşamları eve girdiğimizde hiçbir şeye dokunmadan banyo yapalım. Çünkü dışarıda farkında olmadan üzerimize o kadar çok şey siniyor ki, evinizdeki objelere, çocuğa dokunmadan direkt banyoya girmeli. Sabah da çıkarken aynı şekilde evin halini banyo yaparak suda bırakmalı.
* Ne olursa olsun tertemiz ve traşlı bir yüz olmalı.
* Parfümünüzü kullanınız.
* Her zaman çantamızda veya cebimizde ağız kokusunu giderici, ferahlık verici sprey veya sakız bulundurup kullanmalıyız.
* Patron veya kariyer peşinde olanların, bir işletmenin satıcısı olduğunu unutmaması gerek. Bunun için de iş yaşamında günlük beyaz ve mavi gömlek giyilmeli. Desenli değil. Akşam kendine ait zamanda tek ceket, spor gömlek, kot giyinilebilir.
Ağızdan çıkan bir bilginin renk olup kafaya girdiğini düşünecek olursak üzerimizdeki hiçbir şeyi buna ortak etmememiz gerek. Rengarenk olduğunuzda o enerjinin bilginin farkında olmadan eksilerek daha zorlanarak anlatırız. Tertemiz yüz, beyaz veya mavi gömlek. Mümkünse takım elbise, keskin çizgileri olmayan. Çizgileri olsa dahi kendi içinde çok hafif çizgileri olan takımlar tercih edilmeli.
* Bol kıyafet giyilmemeli. Bu, fikirlerin de bolluğunu ifade eder. Üzerine oturan bir ceket kendine olan özgüveni, düşüncenin de derli toplu olduğunu gösterir.
İzmir'in giyim tarzını da eleştiren Hikmet Alcan, iyi giyinmenin belli kalıpları olmadığını söyleyerek enerji ve konsantrasyonu artıracak şekilde giyinmenin insanlarda daha verimli olacağını söylüyor ve ekliyor: "İnsan giysinin içerisinde rahat olmalı ve atak hareket edebilmeli."
Renk uyumuna dikkat
Hikmet Alcan, bakın giyinirken erkekler için hangi tüyoları veriyor: "Kısa kollu gömlek, klasik giyimde çok yanlış. Bu kısa şort giymek gibi bir şey. Çoraplar daima pantolonun aynı rengi ya da daha koyusu olmalı. Yönetici ya da işadamları alyans takmalı. Evlilik müessesesini yürüten insan, karşısına özgüven verir. Vücutta metal aksam takımdır. Sarı alyans kullanıyorsak sarı kalem, sarı gözlük kullanmalı. Beyaz ise beyaz... Ne renk ayakkabı giyiyorsak o renk kemer, hatta kol kayışı, kemer veya düz metal seçmeli."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.