Çalışan anne zamanını nasıl yönetmeli?


Hem çocuk bakıp hem de kariyer yapmak biraz yorucu olabilir. Ancak zamanı doğru kullanarak avantaj elde edebilirsiniz
Evle ilgili işlerle ofis işleri için gereken zamanın birbirine zıt ve karmaşık olduğu göz önüne alındığında çalışan annelerin kendilerini ve çocukları organize etmek için bir yol bulmaları gerekiyor. Bu anlamda zaman yönetimi üzerine kitaplar yazan Karen Leland'ın "çalışan anneler için zaman yönetimi stratejileri" dikkate değer...
1- İş yerini bilgilendirin: Çalışan anneler için kilit konulardan biri patronlarıyla iş rutinleri ve çalışma saatlerini çocukların hastalanması ya da evle ilgili diğer zorunluluklara adapte etmek konusunda bir anlaşmaya varmak. Bu konuyu işvereninizle açık acık konuştuğunuz zaman görev paylaşımı, bazı durumlarda evden çalışma ya da sonuç odaklı çalışma sistemi gibi çözümler geliştirilebilir.
2- Rutin işleri listeleyin: Aileyle ilgili işlerin zamanında yapılmasını sağlamak için çocuklar için yapılması gereken işleri hatırlatan bir kontrol listesi hazırlayın. Örneğin sabah telaşı için hazırlanacak bir görev çizelgesinde uyanma, yüz yıkama, diş fırçalama, saç tarama, giyinme, kahvaltı etme, beslenme çantasının alınması ve servisin yakalanması gibi işleri listeleyip odalarına asarak kendi kendilerini organize etmelerini sağlayabilirsiniz.
3- Takım oluşturun: Çocukları ev işlerine dahil edin. Örneğin yemekten önce çocukların oyuncaklarını toplarken onlardan yardım alın. Böylelikle bir yandan evin hızlıca toparlanmasını sağlarken diğer yandan hem çocuğunuza iyi bir alışkanlık kazandırmış hem de onlarla zaman geçirmiş olursunuz.
4- Sıkıcı işleri aynı anda yapmaya çalışın: Ayak işlerini ve sıkıcı işleri planlayın. Böylelikle işlerin çoğu ekstradan yol kat etmeye gerek kalmadan aynı anda tamamlanmış olur. Yemek yapmaya başlamadan önce makineye attığınız çamaşırların siz yemekten kalktığınızda asılmaya hazır hale gelmesi gibi. Çocuklardan birini müzik dersine götürdüğünüz sırada örneğin kuru temizlemeci ve market alışverişi gibi dışarıdayken yapılabilecek işleri halledebilirsiniz.
5- Beklenmedik durumları planlayın: Çocukların hastalanması, bebek bakıcısı ile ilgili sorunlar veya doğum günü ve dışarı çıkma gibi beklenmedik ve son dakika durumlarını ustaca planlayın. Bu tür son dakika gelişmeleri her zamanki takviminizi değiştirecektir. Bu durum patronunuzla iş saati konusunda konuşmayı ya da sorumluluğu eşe, aileden birine ya da bir komşuya delege etmeyi gerektirebilir.
6- Her şeyi takvime not edin: Evin herkesçe görünen bir noktasına bir takvim asarak herkesin sorumluluklarını takvime işlemek oldukça faydalı olacaktır. Böylelikle herkes kendisinin ve diğerlerinin bir sonraki gün ve hafta içinde yapacaklarını görebilecektir. Takvime o günün öncelikli yapılacaklar listesini asmak da iyi bir fikir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.