• BUGÜNKÜ YENİ ASIR
  • BIST 78.384,78
    EURO 4,4760
    USD 3,8608
    GBP 3,8608
    CHF 3,8608
    JPY 3,8608
ŞENER MUTER

Ürün Kalitesi ve Rekabet Gücü

sener.muter@yeniasir.com.tr Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 26.03.2017, 00:00

Kuruluşlar hiçbir yenilik yapmadan iş süreçlerini uzun süre aynı yöntemlerle sürdürmeye devam ederlerse verimlilik ve karlılık artışı sağlanamamaktadır. Bir başka deyişle şirketler kendilerini sürekli yenilemek ve müşteri memnuniyeti sağlayacak birtakım farklılıklar yapmak zorundadır. Verimliliği, karlılığı ve kaliteyi artırabilmek için sürekli gelişme prensiplerinin uygulanması gerekmektedir.

"Tüketici ürünümüzü bu haliyle nasıl olsa satın alıyor. Daha iyisini üretmeye ne gerek var." düşüncesi doğru değildir. Küresel rekabet sürecinde kalite, verimlilik ve maliyet rekabetinde geride kalmamak önem taşımaktadır. Tüketicinin yüksek kalite ve düşük maliyet beklentisi arttıkça iş dünyasında rekabet şartları da zorlaşmaktadır.

Müşteri Memnuniyeti

Üretilen bir ürünün ya da verilen bir hizmetin amacı daha fazla müşteri memnuniyeti sağlamak olmalıdır. Sürekli gelişme kavramını destekleyen düşünce yapısı da bu şekilde oluşmaktadır. İş süreçlerine bütünsel bakabilen ve mesleğini iyi bilen elemanlar daha başarılı sonuçlar almaktadır. Farklı eğitime ve deneyim birikimine sahip olan elemanların performansları da farklı olmaktadır. Şirket kalite kültürü ve ekip çalışmaları elemanların inanç birliği içinde çalışmalarına ve ortak hedeflere ulaşmalarına katkı sağlamaktadır.

Şirketlerde kariyer yönetimi, performans değerlendirme ve terfi sistemleri çalışanları motive edecek şekilde olmalıdır. Motivasyon eksikliği çalışanların verimliliğini ve yaptıkları katkıları olumsuz yönde etkilemektedir. Bu koşullarda başarılı bir ekip çalışması da söz konusu olmamaktadır. Ayrıca Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarının teşvik edilmesi de büyük bir önem taşımaktadır.

Bir ürünün rekabet gücü ve kalitesi o ürünün üretim süreçlerinde belirlenmektedir. Bir başka deyişle bir ürün üretilirken kaliteli olması sağlanmalıdır. Bir eleman üretiyor, başka bir eleman üretilen ürünleri kontrol ediyor ve sakatları ayırıyorsa bu yöntemle kalite ve verimlilik sağlanamamaktadır. Böyle durumlarda üreten eleman sayısı kadar kontrol eden eleman gerekmektedir. Bu da verimliliği düşürmekte ve maliyeti artırmaktadır.

Çalışan elemanlarda mesleki eğitim ve bilgi eksikliği, bulduğunla yetinme duygusu, sürekli gelişme bilincinin yaygınlaşmaması ve daha iyiyi arama konusuna özen gösterilmemesi önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Tüketicilerin kalite bilincinin gelişmesi büyük bir önem taşımaktadır. Tüketicilerin beklentileri kalite düzeyinin yükselmesinde etkili bir rol oynamaktadır.

Başarı Kimin Eseri?

Şirketlerin başarıya ulaşması bir kişinin eseri değildir. Müşteri tatmini sağlama ve başarıya ulaşma konularında ekip çalışmaları etkili bir rol oynamaktadır. İş dünyasında başarıya ulaşmak ve başarıyı sürdürmek bireysel çabaların bir araya getirilmesiyle gerçekleştirilen bir süreçtir. Öncelikle yeni teknolojilerin öneminin anlaşılması ve ona ihtiyaç duyulması gerekmektedir.

Şirket vizyonunu belirlemede ve stratejik planlama süreçlerinde şirket kültürü ve kalite yönetimi kuralları etkili olmaktadır. Kalite yönetimi kavramı hiyerarşik yönetim yerine katılımcı yönetim yaklaşımını ön plana çıkarmaktadır. Yönetim kademelerinin azaltılması ve iletişimin geliştirilmesi zorunlu olmaktadır.
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
GÜNÜN YAZARLARI
SON DAKİKA