TOLGA TEKİN
İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından Kültürpark'ta inşa edilen ve resmi açılışı 28 Ağustos'ta CHP Genel Başkanı Deniz Baykal tarafından gerçekleştirilen 594 araçlık yeraltı otoparkındaki park için belirlenen katlamalı ücret tarifesi bölgede yaşayan vatandaşların tepkisine neden oldu.
Bir yandan 24 saatlik park için 24 liralık fiyat belirleyen, ardından da Kültürpark çevresindeki yol ve kaldırımlarda daha önce araçların park ettiği alanlarda yeni kaldırım düzenlemesi yapıp parklanmaları önlemeye çalışan Büyükşehir Belediyesi'nin tavrı araç sahiplerinin tepkisine neden oldu.
AKIL DIŞI
Belediyenin daha önce araçların park ettiği Namık Kemal Lisesi bahçe duvarlarından başlayarak fuara cepheli bütün apartmanların önüne kaldırım yapmasını eleştiren vatandaşlar, belediyenin araç sahiplerini bu düzenleme ile yeraltı otoparkına yönlendirmek istediğini iddia etti. Belediyelerin temel hedeflerinin kentte yaşayanların hayatını kolaylaştırmak, onların sağlıklı, rahat bir günlük yaşam sürmeleri için çalışmak olduğuna dikkat çeken vatandaşlar, halktan çeşitli isimler altında toplanan vergilerin de bu amaçla toplandığını hatırlattı.
Büyükşehir Belediyesi'nin Fuar'ın 26 Ağustos kapısı karşısında akıl ve mantık dışı bir çalışma yaptığını iddia eden vatandaşlar şunları söyledi: "Namık Kemal Lisesi bahçe duvarlarından başlayarak fuara cepheli bütün apartmanların önüne kaldırım yapılıyor. Buraya daha önce 180-200 araç park ediyordu ve bunlar inşaat ruhsatı alırken otopark harcı ödemişti. Şimdi bize araçlarımızı park etmek için gösterilen seçenek fuar içine yapılmış günlük 24 lira ücretli yeraltı otoparkı. Günlük 24 lira bizim için mantıklı ve kabul edilebilir bir rakam değil. Yeraltı otoparkı zaten küçük. Fuarın içine de park etmek yasaklanınca eskisinde daha kötü bir durum ortaya çıktı. Bu çalışmaların hangisinin vatandaş yararına olduğunu çevre sakinleri olarak anlamış değiliz" dedi.
GEREKENİ YAPARIZ
Geçtiğimiz Haziran ayında Büyükşehir Belediyesi'nin açık ve kapalı otoparklardaki abonelik ücretlerine yaptığı zamma idare mahkemesinde açtığı davayla yürütmesini durduran Avukat Özcan Tokuş ise belediyelerin park yönetmeliği uyarınca bu tür düzenleme yapma hakkı olduğunu söyledi. Kaldırım düzenlemesiyle otopark ücretlerini belirleme işinin ayrı konular olduğuna dikkat çeken Tokuş: "Henüz yeni ücrete tarifesi Büyükşehir Belediye Meclisi'nde görüşülüp karara bağlanmadı. Meclis kararı çıkar çıkmaz yeni tarifeyi inceler, hukuki olarak yapılması gereken neyse yaparız" dedi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ise yapılan düzenlemenin yeraltı otoparkı ile ilgisinin olmadığını söyledi. 1395 sokak ile Mürselpaşa Bulvarı arasında Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen kaldırım düzenleme çalışmasının bir plan ve program çerçevesinde yapıldığını belirten belediye yetkilileri, "Söz konusu yer kamuya terk edilmiş alandır. Oradaki kaldırım düzenleme çalışması 1395 sokaktan başlayıp Mürselpaşa Bulvarı'na kadar devam edecek. Zaten oralar kaldırım yapılması gereken yerlerdi. Bugüne kadar yapılmadığı için vatandaş ağaç aralarına araba koyabiliyordu. Düzenleme kapsamında yol boyunca araç parklanmalarını tamemen kaldırmıyoruz arada parklanmalar için proje kapsamında cepler bırakıyoruz" dediler.
Kabak: İzmir halkına haksızlık
Halkın büyük tepkiye neden olan düzenlemeyi ve yeraltı otoparkına yönlendirmeyi eleştiren AK Parti İl Başkanı Ömür Kabak, bu davranışın Büyükşehir Belediyesi'nin kötü yönetim örneklerinden sadece birisi olduğunu söyledi. Kabak, "Geride kalan 5 yıllık dönemde kentte hiçbir otopark yapılmamıştı. 5 yıl sonra yapılan tek otopark burası. Orası da açılışı yapılır yapılmaz su altında kaldı. Bu da yeraltı otoparkının düzensiz yapıldığının bir göstergesidir. Büyükşehir Belediyesi şehir içindeki yolları daraltıp mevcut otoparkları da kaldırıyor. Buna anlam vermek mümkün değil. 5 yıldan bu yana yaptıkları tek otoparkı da olağanüstü yüksek rakamla fiyatlandırmışlar. Bu, İzmir halkına yapılan haksızlıktır. Siz belediye olarak metroyu yapar, toplu taşım araçlarıyla vatandaşı merkeze sağlıklı bir şekilde taşıyabilirseniz o zaman vatandaşa, 'Özel aracınızla kent merkezine gelmenin bir bedeli var' diyebilirsiniz. Ama bunu yapabilmeniz için metroyu bitirmeniz, toplu taşımayı sağlamanız gerekir" dedi.
