"Pier İstanbul'da olsa para basardık"

Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Şener Koyuncuoğlu, 448 tekne kapasiteli olacak proje için bürokrasiyle uğraştıklarını dile getiridi
İLKER ÇOBAN(HABER MERKEZİ)
Konak Pier Alışveriş Merkezi'nin işletmeci şirketi İZMER A.Ş'nin Yönetim Kurulu Başkanı Şener Koyuncuoğlu, Güney Deniz Saha Komutanlığı'na bağlı Karakol Filosu'nun Çakabey Limanı'nı boşaltmasının ardından bu bölgeye bir yat limanı yapmak için girişim başlattıklarını söyledi. Çakabey Limanı ile Pasaport İskelesi arasına, 448 tekne kapasiteli yat limanı kurmak için ilgili kurumlara resmen müracaat ettiklerini belirten Koyuncuoğlu, "Kimseden bir şey istemiyoruz. Herkes vazifesini ve görevini yapsın. Benim yaptığım anlaşmalara göre benim işimi yapsınlar. Doğru olanı yapsınlar. Biz hiç bir şeyin eksiğini fazlasını istemiyoruz" dedi. Koyuncuoğlu, yelken kubülü de kurarak İzmirlinin denizle daha çok buluşmasına katkı koymak istediklerini söyledi.
MÜCADELEYİ SEVERİM
Koyuncuoğlu, "Pasaport İskelesi'nin ön kısmı ile Konak Vapur İskelesi arasında kalan kıyı şeridi şirketimize tahsisli. İlk projemizde alışveriş merkezinin yanı sıra Çakabey Limanı'nın ön kısmına kuracağımız yat limanı da vardı. 14 yıl bürokrasi ile savaşarak ve mücadele ederek geçti. Ama ben mücadeleyi severim" diye konuştu. Askerin boşalttığı yaklaşık 5 dönümlük alanda kafeterya ve restoranların bulunmasını planladıklarını belirten Koyuncuoğlu, "Yine de net bir şey söylemek mümkün değil. Pier, İstanbul'da olsaydı bugün para basıyor olurduk" dedi. Pier'le ilgili hiçbir mülkiyet sorunu bulunmadığını belirten Koyuncuoğlu, askerin Çakabey Limanı'nı boşaltmasının işlerini yüzde 99 oranında kolaylaştırdığını söyledi. Bürokratik işlemlerin süratle tamamlanmasını beklediklerini dile getiren Koyuncuoğlu, "Biz, yabancı tekneler de buraya gelsin ve İzmir, Avrupa'nın önemli yat barınma merkezlerinden birisi olsun istiyoruz. 448 tekne kapasiteli yat limanımız ile toplam yatırım miktarımızın 100 milyon dolara ulaşmasını bekliyoruz" dedi.

İZİN SÜRECİ

Koyuncuoğlu, Yat Limanı projesi için Milli Savunma ve Ulaştırma bakanlıklarından ön izin onayını aldıklarını, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın onayını beklediklerini söyledi. Koyuncuoğlu, "Askerin boşalttığı bölümün restorasyonunun tamamlanması 2011 ortasını bulur. İzinlerle ilgili süreç ise 2011 sonunda tamamlanır. 2012 yılının sonuna doğru da marina projesi biter diye tahmin ediyoruz" dedi. Koyuncuoğlu, Pier'in haciz kanalıyla Ege Varlık Şirketi'ne gerçekleşen satışının mahkeme kanalıyla iptal edildiğini de açıkladı.
Pier ile Konak Vapur İskelesi arasında kalan bölge için de "Pier Deniz Üstü Yaşam, Kültür, Sanat, Spor ve Eğitim Merkezi, Yat Limanı ve Marina Projesi"nin yapılması planlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.