İzmir'i dünya kenti yapacak ekip aranıyor


İzmir Kalkınma Ajansı, şehri uluslararası arenada bir marka haline getirmek için görsel kimlik, kurumsal kimlik kılavuzu ve marka mimarisi ihalesine çıktı
SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA), İzmir'i dünya kenti yapmak için İzmir'in görsel kimliği, kurumsal kimlik kılavuzu ve marka mimarisi ihalesine çıktı. 'İzmir, görsel kimliğini yaratacak ekibini arıyor' başlığıyla çıkılan ihalede son teklif verme tarihi 28 Haziran 2011 olarak belirlendi. Ön yeterlilik ihalesi 28 Haziran'da, sunum ise 19 Temmuz'da yapılacak.
İhaleye katılacak firmalar projelerini 4 hafta içinde tamamlayacak. İhale sonucunda yaratılacak ve İzmir kent merkezi ile 30 ilçeyi kapsayan İzmir kimliği ve İzmir Kentsel Planlama Stratejik Planı için önemli bir adım atılacak. EXPO 2020 başta olmak üzere kentin uluslararası organizasyonlarda güçlü şekilde tanıtılması sağlanacak.
AKDENİZLİ BİR KENT
İzmir Reklamcılar Derneği işbirliği ile hazırlanan İzmir Kentsel Pazarlama Stratejik Planı, İzmir'in doğal, kültürel, ekonomik, tarihsel ve sosyal niteliklerini bir bütün olarak ele almak ve kenti diğer kentlerden farklı kılan özellikleri yaratıcı ve yenilikçi bir yaklaşımla ortaya koymak için hazırlandı. Plan kapsamında kentin tanıtımında bütünsellik ve tek seslilik sağlanması için İzmir'in görsel kimliğinin belirlenmesi kararlaştırıldı. Marka özü olarak ise ahenkli, sıcakkanlı ve Akdenizli alt kimliklerine vurgu yapıldı.
İhaleyi kazanan firma tarafından hazırlanacak İzmir görsel kimliği, bütün kente ait olacak. Kentteki üniversiteler, yerel yönetimler, kamu kurumları, sivil toplum örgütleri, odalar ve diğer aktörlerin İzmir görsel kimliğini sahiplenip kullanması öngörülüyor.
Yaratılacak kimliğin hedef kitlesi turistler, yatırımcılar ve İzmir'de yaşayanlar olacak. Böylece kente gelen turist sayısını ve turizm gelirini, yabancı yatırım miktarını artırmak, kentlinin yaşam standartını yükseltmek mümkün hale gelecek. İzmir kimliği, kentin gizli kalmış bir cevher olduğu ana mesajını verecek.

ÖNCE ŞEHİRLİLİK RUHU

İzmir Reklamcılar Derneği Başkanı Murat Türkay, İzmir görsel kimliği çalışmasının büyük önem taşıdığını ifade ederek, dernek olarak konusu İzmir olan bir projenin içinde yer almaktan mutluluk duyduklarını söyledi. Çalışmalarla beraber kentlilik ruhunun yaratılmasına dikkat çeken Türkay, "Tüm kentlerimiz marka olabilir. Önemli olan evrensel değerlere ulaşabilmek. Bu yüzden, kentimiz ve kendimiz için öncelikle kentlilik ruhuna ihtiyacımız var. Marka kent ve EXPO bunun ardından gelecektir. Bu değerler yoksa Kordon, martı, imbat, Pasaport, boyoz, kumrunun yanına güzel bir logo ve çok anlamlı bir de slogan koymak, sonra da milyonlar dökerek kampanyalaştırmak marka kent olmaya ve EXPO'yu almaya yetecek mi?" diye konuştu.

Can: Ortak dilimiz olacak

İzmir Kalkınma Ajansı Genel Sekteri Dr. Ergüder Can, "Alfabenin başı görsel kimlik. Biz de tanıtım stratejimizi İzmir görsel kimliği ile eyleme geçiriyoruz" dedi. Ergüder Can, "Kent bundan sonra tanıtım atağına geçecek. İzmir'in ortak dili ve ortak görseli olacak, EXPO sürecine de katkı sağlayacak" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.