İzmir'in 'kimlik' ihalesi ikinci kez iptal edildi


İzmir Kalkınma Ajansı'nın (İZKA) marka kent hedefiyle gerçekleştirdiği, "İzmir Görsel Kimliği, Kurumsal Kimlik Kılavuzu ve Marka Mimarisi" konulu ikinci ihale de iptal edildi. İZKA yönetimi, yönetmelikler gereği ihaleye katılan firmalardan en az 3'ünün teknik değerlendirmeye katılma zorunluluğu bulunduğu ancak bu sayının 2'de kalması nedeniyle ihalenin iptal edildiğini belirtirken, turizmciler karara tepki gösterdi. Destination İzmir Hareketi Sözcüsü Bülent Tercan, iptal kararının marka kent sürecini geciktirdiğini ve turizme zarar verdiğini söyledi. İZKA Genel Sekreteri Ergüder Can ise, ihaleyi kurallar gereği iptal etmek zorunda kaldıklarını, gecikme olmadığını ifade etti.

"TURİZM KAYIPTA"

İhalenin iptaliyle turizmde kayıplar yaşandığı belirten Tercan, "Marka kent olmak için daha önce de ihaleler yapılmıştı. Bu ihalede 300 bin lira civarında para verildi. Bu para niye verildi? O iş anket ihalesine döndü. İhalenin karşılığı yerine getirilmedi. 2010'daki ihalenin üstünden bir yıl geçti. Şimdi yeni bir ihale daha yapıldı, bu da iptal edildi. Geç kalıyoruz. Bu konu EXPO kadar önemli. Ben haticeye değil, neticeye bakıyorum. Netice ortada. İnsanlar somut şeyler görmek istiyor" dedi.

3 FİRMA GEREKİYOR

Antalya ve Sakarya'da marka kent stratejik planı hazırladıklarını belirten Muhterem İlgüner ise, marka kent konusunda gerekenin yapılmadığını öne sürdü. Can da, "Biz yönetmeliklere göre hareket eden bir kurumuz. İhalenin iptal edilmesini biz de istemezdik. Ancak kurallar belli. En az 3 firmanın sunuma gelmesi gerekiyor. 2 firma sunuma katılamayacağını bildirince, ihale otomatikman iptal oldu. Biz, 'Geç kalındı', 'O yaptı, bu niye yapmadı' gibi konulara girmedik, girmeyeceğiz de. Kanunlar, yönetmelikler neyi gerektiriyorsa o şekilde hareket edeceğiz. İhalenin yenilenmesi için çalışmalara başladık, muhtemelen aynı ihaleyi Eylül başında tekrarlayacağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.