"Barışa hep beraber destek vereceğiz"

Kocaoğlu, kimseyle polemiğe girmeyeceğini belirterek, “Ülkeye barışın gelmesi, ülkenin kaynaşması için hep beraber destek vereceğiz. Ben inandığım, yüreğimin emrettiği işi yaptım” diye konuştu

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZBETON A.Ş'nin filosuna dahil edilen yeni araçların hizmete alım törenine katıldı. Halkoyunları gösterileriyle başlayan törende konuşan Başkan Kocaoğlu, ulaşım ve altyapı çalışmaları hakkında bilgi verdi. Tören sonrasında habercilerin sorularını yanıtlayan Kocaoğlu, 200 kişilik İzmir heyeti ile yaptığı Diyarbakır gezisi sonrasında partisi CHP içinden gelen eleştirilere yanıt verdi.
'Eleştiriler olacak'
Doğru bildiği işi yaptığını kaydeden Aziz Kocaoğlu, Diyarbakır ziyaretinin ardından CHP İzmir Milletvekili Birgül Ayman Güler'in Yeni Asır'a yaptığı, "Büyükşehir, AK Parti ve PKK'nın oyununa alet oldu" açıklaması ile CHP İzmir Milletvekili Aytun Çıray ve Menderes Belediye Başkanı Ergun Özgün'ün eleştirilerinin sorulması üzerine, "Tabii ki eleştiri olacak. Bütün eleştirileri saygıyla karşılıyorum. Ben inandığım, yüreğimin emrettiği işi yaptım. Benim söyleyecek, polemiğe girecek durumum yok. Bütün arkadaşların düşüncelerine saygı duyuyorum. Konuşuldukça, tartışıldıkça daha doğrusunu, güzelini bulacağız. Hep beraber ülkeye barışın gelmesi için, ülkenin kaynaşması için destek vereceğiz. Ben doğru olduğuna inandığım işi yaptım, doğru olduğuna inandığım işleri yapmaya devam edeceğim. Genel merkezden olumsuz bir görüş almadım" dedi.
Başkan Aziz Kocaoğlu, "Göreve geldiğimizde yıllık asfalt ihalesi 50 milyon civarındaydı. İlçeler, beldeler ve köyler bağlandı ve altyapı çalışmalarına hız verdik. Altyapıya girmek bir belediye başkanı için en zor iş. Bozduğunuz yolların ve kaldırımların faturasını da ödersiniz. Ama biz kenti altyapı yatırımlarını yaparak kalkındırmayı hedefledik ve vatandaşımız bizi anladı. Bugün 21 ilçemizin altyapı sorunlarını neredeyse bitirdik. Güçlükler tabii ki olacak ama önemli olan inanarak yola çıkmak. Aşamayacağımız engel, yapamayacağımız iş yok. Mücadele ederek, bu kentin bize verdiği görevi, tarafsız ve ayrım yapmadan sürdüreceğiz" dedi.
Aziz Kocaoğlu, İzmirlinin moralini bozmamak adına eleştirilere cevap vermediklerini belirterek, "Vadesi geçmiş bir kuruş borcumuz yok. Dünyanın yatırımını yaptık. Gücümüzü artırarak devam ediyoruz. Hayali projelerde kendimizi aramadık. Ayakları yere basan, acil projeleri yapıyoruz. Dünyada hiçbir büyükşehir belediyesi, kongre merkezi yapmak için tek kalemde 400 milyon liralık fuar alanının ihalesine çıkmadı. Bunu biz başardık. Söylenenlere, 'dedim, dedi'lere, bıçak kemiğe dayanmadan cevap vermiyoruz. Kentlinin moralini bozmuyoruz. Kenti dedikodu arenasına çevirmiyoruz. Susuyoruz, yutuyoruz, işimize bakıyoruz. Konuşanlar konuşacak. Dedikodu yapanlar yapacak. Allah selamet versin. Yolları açık olsun. Biz iş yapıp, hizmet üreteceğiz" dedi.
Kocaoğlu şöyle devam etti: "İşler gecikti diyebilirsiniz, eksik var diyebilirsiniz ama ayrım yaptı diyemezsiniz. Kentin, vatandaşın ve devletin malına el sürdü diyemezsiniz. Önemli olan çalışmak ve üretmek. Bugün hazineye borcu olmayan tek büyükşehir belediyesiyiz. Hazine garantisi olmadan istediğimiz krediyi hem iç pazarda hem uluslararası pazarda buluyoruz. Geçtiğimiz hafta büyükşehir belediyemizin kredi notu arttı. Devlet hazinesinin kredi notu neyse, büyükşehirin de kredibilitesi odur. En borçlu 2-3 belediyeden, dünya çapında Türkiye'nin en güvenli kurumu haline geldik. Hangi siyasi görüşten, hangi etnik yapıdan olursa olsun bütün hemşerilerimize güveniyorum. Onların da bize inandığını biliyorum. Bu huzurla, güvenle, onlara olan borcumu ödemek için çalışıyorum. Önemli olan bir hoş seda bırakmak. Önemli olan arkasından, 'iyi adamdır, harama el uzatmadı' dedirtmektir."
'Mesaimiz yurtdışında'
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, "Bu ay mesainin büyük bölümünü yurtdışında geçirdik. 2020 EXPO hedefine yürüyebilmek için başkanlığımız olarak her türlü desteği vermeye hazırız. Bu arada telefonla arayan, randevu isteyenlere bir aydır ulaşacak zaman bulamadığımı duyurmak istiyorum. Randevu talebi var. 2005'ten beri yaptığımız EXPO tanıtımları yapıyoruz. UNIVERSIADE Oyunları kentimizi bilinir kıldı. Her gün bir tane büyükelçiyi kentimizde ağırlıyoruz" dedi. FATİH ABACIOĞLU
Filoya yeni eklenen araçlar
İZBETON tarafından alınarak hizmete alınan araç sayısı 61. Bunlardan 20 tanesi iş makinesi, 41 adedi çeşitli araç. Toplam maliyeti 13 milyon 369 bin 280 TL. Hizmete alınan iş makineleri şöyle: 2 paletli ekskavatör, 4 lastikli ekskavatör, 4 lastikli loder, 3 traktör kepçe, 1 büyük finişer, 1 küçük finişer, 3 asfalt silindiri ve 2 mini asfalt kazıma. Bunların maliyeti 6 milyon 392 bin 152 TL. Ayrıca 10 su tankeri, 5 damperli kamyon, 5 vinçli kamyon, 3 tır çekici, 2 trafik çekici, 2 çift kabinli ekip aracı, 2 motorin tankeri, 1 periyodik bakım aracı, 1 lastik tamir aracı, 1 asfalt distribütörü, 1 asfalt robotu, 1 bariyer çakma aracı, 1 kaydır kasa araç ve 6 panelvan hizmet aracı olmak üzere toplam 41 araç. Bunların maliyeti de 6 milyon 977 bin 127 TL.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.