İZMİR’E DISNEYLAND GELİYOR

TURAÇLAR TURİZM A.Ş, Özdere’deki 60 milyonluk 470 odalı Sunis Hotel Efes Royal Palace Resort’un ardından Doğanbey’de bir termal otel ve mini Disneyland projesini hayata geçirecek

Turaçlar Turizm A.Ş, yaklaşık 60 milyon euroluk yatırımla Özdere'de hizmete soktuğu 470 odalı Sunis Hotel Efes Royal Palace Resort'un ardından bölgede yeni yatırımlara yelken açtı. Grubun Yönetim Kurulu Temsilcisi ve CEO'su Murat Erdoğan, "Egeli misafirlerimiz merak etmesin, projelerimiz devam edecek" dedi. "Bölgede otel arazisi olarak satın aldığımız 4 yer daha var" diyen Erdoğan, 2 yıl içerisinde Doğanbey'de bir termal otel ve içinde su parkının olacağı mini bir Disneyland projesinin hayata geçirileceğini açıkladı. Sektörün içinde bulunduğu durumu bahane edip durmanın kimseye bir fayda sağlamayacağını da belirten Erdoğan, "Biz geçtiğimiz sezondan bugüne kadar yaklaşık 40 ülke gezdik. Ülkemizin ve grubumuzun sağlayacağı imkanları anlattık. Herkesin motivasyonunu düşürmeden çalışması gerekiyor. Krizden bu şekilde çıkılır" dedi.
Ege'nin nimeti
* Özdere'de büyük bir yatırıma imza attınız. Neden İzmir, neden Özdere?
- Grubumuz Akdeniz Bölgesi'nde 15 yılı aşkın süredir hizmet veriyor. 3 tane Manavgat Side'de, bir tane de Antalya bölgesinde olmak üzere toplam 4 tane 5 yıldızlı otelimiz var. Antalya turizm lokasyonu doygunluğa ulaştığı için yönetim kurulumuzla birlikte bir arayış içindeydik. Deniz-kum-güneş üçlüsü özellikle bu bölgeye bir nimet olarak sunulmuş. Biz de öncelikle ülkemize ve bu bakir bölgeye böyle tesisler kazandırılmasının artı bir değer yaratacağını düşündük. Özellikle İzmir ve Ege halkımızı, bu bölgeye yatırım yapmış, Türkiye'nin önemli bir markası olan Sunis Grubu'na destek vermeye çağırıyoruz.
Antalya'da sıkışıp kaldık
* Ege'de turizm denince Çeşme, Alaçatı, Kuşadası algısı var. Bunu Özdere bölgesine yatırım yaparak farklı bir boyuta taşımayı mı düşündünüz?
- Antalya dünyada bir ekol. Ancak Antalya bölgesinde sıkışıp kalmıştık. Türkiye'ye gelen misafirimize, turistimize ülkemizin farklı yerlerini de göstermek zorunda olduğumuzu düşündük. Özellike Ege Bölgesi tarihi dokusu, doğal güzellikleri, geçmiş efsaneleriyle harika bir bölge. Denizi harika, temiz masmavi, serinlik olarak Antalya'dan daha kabul edilebilir bir sıcaklığı var. Ege, turizme görsellik ve kalite anlamında, yaşam tarzı anlamında ciddi katkılar sağlayacak bir bölge. Ülkemiz adına değişik bir destinasyon göstermek istiyoruz. Çeşme ve Alaçatı bölgesine sıkışmış bir günübirlikçilik var. Bizler bu büyük tesisleri bölgeye kazandırarak farklı bir turizm şeklini bölgeye getirmek istedik.
Sahil bandı çok geniş
* Bölgenin Antalya'ya benzerliğini nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Sahil bandı o kadar güzel ki. İnsanların yatıp güneşleneceği sahil bandı çok geniş. Deniz sığ. Doğal bir adamız var. Antalya'nın bir devamı gibi. Bugüne kadar neden geç kalındı diye soruyoruz ama bir yandan da iyi ki kalınmış. Bizler de burada yatırım yapma imkanı bulduk diyoruz. O nedenle mutluyuz.
Daha az oda daha çok doğa
* Otelleriniz çevreci kimliğiyle de ön plana çıkıyor. Bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
- Yatırım yaparken bu doğal güzellikleri, koyları korumamız lazım, kirletmememiz lazım. Tesislerimizi çevreye duyarlı ve çevreci tesisler olarak konumlandırıyoruz. Aslında otellerimize çok fazla yatak kapasitesi yapmamız mümkün. Buna yasal olarak bir engelimiz yok ancak daha az oda ve yatak sayısı, daha fazla doğayı kullanarak gelen misafirlerimize sıkılmadan dolaşabilecekleri, dinlenebilecekleri mekanlar yaratmaya çalışıyoruz.
Mini Disneyland
* Bölgede yatırım açısından nasıl bir yol haritası izlemeyi planlıyorsunuz?
- Bölgede otel arazisi olarak satın aldığımız 4 yer daha var. Bunlar hemen hemen 20 kilometrelik bant içinde. Bundan sonraki tesis planımız, Doğanbey'deki denize sıfır bölgede içinde termal imkanları barındıracak, sağlık turizmi konsepti içinde bir tesis yapmak. Ayrıca yine otelimizin yanındaki 50 dönümlük arazide günü birlik hizmet verecek su parkı ve mini Disneyland şeklinde bir tesis kazandırmayı planlıyoruz.
'Turist gelmiyor diye durmak çözüm değil'
* Turizm sektörünün içinde bulunduğu durum ve yapılması gerekenler konusunda önerilerinizi neler?
- Sıkıntılı ortamı 2015 sezonu bitmeye yakın hissettik. Bununla birlikte dünyanın yaklaşık 40 ülkesini ziyaret ettik. Turaçlar Turizm olarak yönetim kurulumuz ülkemiz için yeni arayışlar içine girdi. Bütçemizde kısıntıya gitmeden, hatta artırımlar yaparak destek verdiler. Dünyayı dolaşarak ülkemizi tanıttılar. Biz ülkemize ne kadar fazla turist getiririz onun çabası içindeyiz. Turist gelmiyor diyerek durmak çözüm getirmiyor. Şu anda bile otelimizde 200 personelimizle hizmet veriyoruz. Bu durgun ortamda herkes durursa, hayat durur.
KADİR KEMALOĞLU

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.