Master planı eskidi İzmir değişmedi

Doğal Afetlerde Kadınlar Çalıştayı'nda İzmir'in afet planı masaya yatırıldı. Çalıştayda 18 yıl önce hazırlanan deprem master planının bir an önce güncellenmesi çağrısında bulunuldu.
İzmir Kent Konseyi, kamu kurumları, meslek odaları ve sivil toplum örgütlerinin katılımı ile İsmet İnönü Sanat Merkezi'nde Doğal Afetlerde Kadınlar Çalıştayı düzenlendi.
Çalıştayda konuşan Kent Konseyi Başkanı Çağrı Gruşçu, "1999'da İzmir için deprem master planı hazırlandı. Aradan 18 yıl geçti. 18 yılda kentle ilgili gerçekler değişti. Bu planın acilen güncellenmesi gerektiğini söylüyoruz. İzmir için güvenli alanların yerleşime açılmasını ve 4,5 milyon vatandaşımızın daha güvenli bir kentte yaşamasının sağlanması için gerekli girişimlerde bulunulması gerektiğini belirtiyoruz" dedi.
13 aktif fay hattı var
İzmir Büyükşehir Belediyesi eski Başkanı Burhan Özfatura döneminde hazırlanan plana göre olası bir depremde 195 bin 376 ağır hasarlı, 325 bin orta hasarlı ve 283 bin hafif hasarlı bina olacağının öngörüldüğünü söyleyen Gruşçu, şöyle konuştu: "Böyle bir depremde 19 bin 538 kaybın olacağı ifade edilmişti. Rakamlar çarpıcı ama daha çarpıcı olan İzmir nüfusu 4,5 milyona dayandı. Şu anda 13 aktif fay hattı var. Yerel yönetimler ve ilgili meslek odalarının yaptığı çalışmaların gözden geçirilmesi lazım."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.