İzmir’in acil çağrı merkezi hazır

Acil çağrıları tek çatı altında birleştiren proje kapsamında İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi kapılarını hizmete açmak için hazır. 155 polis imdat, 156 jandarma, 122 AFAD, 112 ambulans, 110 itfaiye, 177 orman, 158 sahil güvenliği tek numarada birleştiren merkezin yüzde 99’u tamamlandı

İçişleri Bakanlığı'nca yürütülen acil çağrıları tek çatı altında birleştirme projesi kapsamında İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi kapılarını hizmete açmak için hazır. Çalışmaların son hızıyla devam ettiğini belirten İzmir Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Volkan Bayat, "Merkezimizde bakanlığımızla birlikte son rötuşları yapıyoruz. Yüzde doksan dokuz hazır durumdayız" dedi.

7 NUMARA BİR ARADA

İzmir'in Bornova ilçesinde kurulan merkez hakkında bilgi veren Bayat, "112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi'yle acil çağrılar tek bir numarada toplanıyor. AB kapsamında olan bu projeyle 7 numara tek bir numarada birleştirilerek hizmet verilecek. 155 polis imdat, 156 jandarma, 122 AFAD, 112 ambulans, 110 itfaiye, 177 orman, 158 sahil güvenlik olarak belirlendi. İzmir de projenin hayata geçirildiği önemli merkezler arasında yer alıyor.
Çalışmalarımız hızlı bir tempoyla devam ediyor" diye konuştu.

İKİ AŞAMALI SİSTEM

Sistemin iki aşamadan oluştuğunu ifade eden Bayat, "Sistemimiz çağrı alıcı ve çağrı yönlendirici olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Çağrı alındıktan sonra kategorize edilerek ilgili kurumlara yönlendirilmesi sağlanacak. Acil durumun içeriğine göre ilgili bütün kurumlar aynı anda harekete geçirilecek. Örneğin bir trafik kazası ihbarı çağrısında ambulans ve polis ekipleri aynı anda yola çıkacak. Gerekli durumlarda ilgili bütün kurumlar aynı anda müdahale edebilecek. Ayrıca araç takip sisteminin bulunmasıyla çok daha kısa sürede kurumlar vakaya ulaşabilecek" dedi.

BİRKAÇ NUMARA BİLMEYE GEREK YOK

İzmir'in önemli merkezlerden biri olduğuna dikkat çeken Bayat, "İzmir kentimiz yabancı turistlerin rağbet ettiği kentlerimizden. Acil çağrıları tek bir numarada toplamak vatandaşlarımızın ve turistlerin fazla numara bilme zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Acil durum konusuyla ilgili olan kuruma doğrudan iletişim sağlanması da zaman kaybı yaşanmasının önüne geçiyor. Proje kurumlar arası iletişim koordinasyonuyla yüksek verimlilikte çalışan bir sistem ortaya çıkarıyor" dedi.

NİDA ALADAĞ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.