Nihat Zeybekci: İzmir için 3 yeni şehir planımız bulunuyor

Cumhur İttifakı'nın İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Nihat Zeybekci canlı yayında soruları yanıtladı. Projelerini anlatan Zeybekci, "Önümüzdeki 20 yılda bizim İzmir'de projelerimizde olan kuzeyde, doğuda ve güneyde 150'şer bin nüfuslu 3 tane yeni şehir planımız var, herşeyi ile planlanmış yeni şehirler planımız var. " dedi.

Cumhur İttifakı'nın İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı adayı Nihat Zeybekci'nin açıklamalarından satır başları;

Dünyada yeni hikayeler yazılıyor. Bundan iki yıl önce bildiğimiz tüm doğrular artık doğru değil. Üretimlerin kendi ülkesine dönme dönemi başladı. Türkiye'de bu değişime ayak uyduruyor, kendi hikayesini yazıyor. Bizim de İzmir olarak yeni bir hikaye yazmamız lazım, bu hikayeyi de İzmirlilerin yazmazı lazım. Bu hikayenin kahramanları İzmir ve tüm İzmirlilerdir.

Geniş kapsamlı çalışmalar yaptık. 84 bin kişiye sorduk, yüz yüze sorduk, anket yöntemleriyle sorduk. İzmirlilerin şikayetlerini, beklentilerini sorduk. Vatandaştan duyduğumuz "Biz artık mazeretlerden bıktık, bahanelerden bıktık". İzmir patinaj da yapmıyor geriye doğru gidiyor. İzmir'de genç işsizlik oranı çok yüksek. İzmir'de genç beyinler İstanbul'a gidiyor. İzmir'in geleceğini kaybetme gibi bir durumu var. Bu bir siyaset meselesi değil bu bir İzmir meselesi. İzmir çektiğimiz resimde zemin kaybediyor. 2000 yılında Ankara ile eşit olan İzmir ekonomisi, şimdi Ankara 100 değerindeyse İzmir 67 değerinde. İzmir bir zamanlar lojistik merkezi, kültür merkezi, turizm merkezi ulaşım merkezi bir zamanlar liman şehri.

İzmir katı atıklarını dağlara atıyor, çevreye atıyor. Kanalizayon ve foseptik sorunu var. Problem aslında teknik bir sorun. Kanalizasyona yağmur suları veriliyor. Katı atıkla ilgili sorunları çözeceğiz.

Şehir içinde ulaşım sorunu var. 2 yılda 28 köprülü kavşak yapacağız. 6 ay içinde yol kalitesinde bir tane bile çukur bırakmayacağız. 9. ayın sonunda bu projelerin ihaleleri tamamlanmış olacak. Karşıyaka ve Alsancak'da birbirinden bağımsız şekilde çalışan tramvay hattımızı körfezi U şeklinde tamamlayarak Bayraklı üzerinden sahilden Karşıyaka ile Alsancak'ı birbirine bağlayacağız ve Karşıyaka'dan Çiğli'ye 18 km tramvay hattını en kısa zamanda yapacağız.

Otoparkla ilgili 80 bin hedefimiz var. 5 yıl içersinde 80 bin otopark yapacağız.

İzmir'de iş imkanını büyütmedik, mutluluğu büyütmedik refahı büyütmedik. Organize sanayi bölgeleri kurmadık, kuramadık. İzmir'de bunu yapması gereken yerel yönetim. Organize sanayi bölgesi ilan ederseniz kamu arazilerini toplarsınız. Yeni serbest bölgeler ilan etmemiz lazım. Bunların hepsi iş demek, istihdam demek. İzmir'de yetişen beyinlerin gitmemesi demek..

İzmir'de merkezde Karabağlar ilçesi var. 500 bin nüfuslü bir ilçede bir tek bile kapalı spor salonu yok, bir tek tiyatro salonu yok, bir tek sinema salonu yok. İnsanların gideceği 1-2 bin metrekarelik park alanı yok. Trafik problemi var, hava kirliliğ problemi var, altyapı problemi var. Çarpık kentleşmeyle ilgili problem var. Bunları çözmek kolay sadece dertli olmak lazım, sevdali olacak, inanacak. Biz son 20 yılda şehir olarak mevzi kaybettik.

Önümüzdeki 20 yılda bizim İzmir'de projelerimizde olan kuzeyde, doğuda ve güneyde 150'şer bin nüfuslu 3 tane yeni şehirler planımız var, herşeyi ile planlanmış yeni şehirler planımız var. Ve kent merkezimizde de olduğu gibi yerinde vatandaşımızın razı olacağı kentsel dönüşüm planımız var. Vatandaşımızın itiraz edeceği hiçbirşeyi yapmayacağız.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.