Marble İzmir 27'inci kez kapılarını açtı

Dünyanın en büyük doğal taş fuarlarının başında gelen Marble İzmir Fuarı 27'inci kez kapılarını açtı.

İzmir'de doğan ve alanında dünya markası haline gelen Marble İzmir - Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı 27'inci kez ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. 29 Mart - 2 Nisan tarihleri arasında düzenlenen fuar, T.C. Ticaret Bakanlığı'nın himayesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından gerçekleşiyor.
"BİR GURUR TABLOSU"
T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı MAPEG Genel Müdürü Cevat Genç, "Fuarda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Umarım beklenen neticeler alınır" dedi. İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener şu ifadeleri kullandı: "Marble İzmir, düzenlendiği ilk günden bu yana, 50 katılımcıyla başlayıp binlere uzanan çok güzel bir hikaye. Bir gurur tablosu. Dört büyük holün tüm koridorlarında binlerce profesyonelle bir arada olacağız."
"FUAR SAYESİNDE ŞAMPİYONLAR LİGİNDE OYNUYORUZ"
Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, "İnanılmaz noktalara geldik. Bu fuarın sayesinde dünyaya açıldık. Amatör kümede görünmezken şampiyonlar liginde oynuyoruz" dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi Maden Sektör Kurulu Başkanı ve İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, "Biliyorum ki bu fuar daha öncekiler gibi çok iyi olacak. Gelecek yıllarda da sektörümüze yön vereceğini, yeni pazarlar açacağını içtenlikle söyleyebiliriz" dedi. TÜMMER Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Alimoğlu, Başkan Soyer'e mermercilere desteklerinden dolayı teşekkür etti. Denizli İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Memişoğlu, bereketli bir fuar beklediklerini ifade etti.
150 BİN METREKAREDE YAPILIYOR
Marble İzmir Fuarı, renk ve desen çeşitliliği ile dünya ticaretinin lideri Türk doğal taşını, küresel alıcılar ile buluşturacak. Marble için A, B, C ve D holleri ile açık alanın tamamının tahsis edildiği Fuar İzmir'de tüm alanlar doldu. Fuar'da açık alanda blok ve iş makineleri, A ve B hollerinde doğal taş, C holünde mermer makinaları, D holünde ise sarf malzemeler sergileniyor. 150 bin metrekare alanda düzenlenen fuarda bine yakın katılımcı ve bin 400'e yakın blok taş yer alıyor. Fuar doğal taş, işlenmiş ve yarı işlenmiş taş, mermer makinaları, iş makinaları ve sarf malzemeler gibi ürün gruplarından oluşuyor. Sektörün merakla beklediği dev buluşmaya İran pavyonla katılıyor. Bu yıl ayrıca C holünün yüzde 60'ı önceki yıllarda dış alanda yer alan mermer makinecileri firmalarına tahsis edilerek "Makine ve Makine Teknolojileri Holü" şeklinde konumlandırıldı.
İHRACATIN MİLLİ GÜCÜ DOĞAL TAŞ
Geçen yılı doğal taşta toplam 2 milyar doların üzerinde ciroyla kapatan sektörde ihracat rakamları 2022 yılının ilk iki ayında, önceki yılın ilk iki ayına oranla yüzde 10 artarak 306 milyon 424 bin 769 dolara yükseldi. Bu yılın Ocak ve Şubat ayları raporlarına göre işlenmiş mermer ihracatındaki ekonomik büyüme ise yüzde 30,27 artışla 132 milyon 430 bin 574 doları buldu. Böylelikle Türkiye'nin dış ticaret açığının kapatılmasına en önemli katkı sağlayan sektörlerin başında doğal taş sektörü gelmiş oldu.
Fuarda sektörün dört önemli ihracatçı birliği İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), Denizli İhracatçıları Birliği (DENİB) ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) ile bir "Alım Heyeti Programı" düzenleniyor ve 41 ülkeden yaklaşık 500'e yakın ziyaretçinin katılacağı bir B2B iş ortamı oluşturuluyor.
Programa katılan ülkeler ise şöyle:
Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Arabistan, Arnavutluk, Avustralya, Avusturya, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Bosna Hersek, Brezilya, Bulgaristan, Cezayir, Etiyopya, Filistin, Güney Afrika, Hindistan, Irak, İspanya, İsrail, İtalya, Katar, Kazakistan, Kırgızistan, Kolombiya, Kosova, Kuveyt, Letonya, Lübnan, Makedonya, Mısır, Nepal, Pakistan, Slovakya, Tunus, Umman, Ürdün, Yunanistan.
DOĞAL TAŞ KULLANIMININ ÖNEMİ UZMANLARCA TARTIŞILACAK
Fuarda ayrıca, 31 Mart 2022 tarihinde doğal taşın dünya üzerindeki konumu ile ilgili uluslararası doğal taş uzmanlarının katılımı ile iki oturumda oluşan söyleşiler olacak. "Doğal Taşa Karşı İnsan Yapımı Materyaller: Harici Uygulamalar" isimli oturumda Doğal Taş Enstitüsü'nden (Amerika) Taş Uzmanı Daniel Wood seramik gibi yapay taşlar karşısında doğal taşın kullanımının önemini açıklayacak. "Tasarım ve Mimaride Mermerin Farklı Kullanım Alanları" isimli oturum ise Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı İlker Kahraman moderatörlüğünde yapılacak. Oturuma, Varşova Güzel Sanatlar Akademisi'nden Prof. Michal Stefanowski, Doğal Taş Enstitüsü'nden Taş Uzmanı Daniel Wood, Katar Mimarlar Merkezi Üyesi Feryel Chebeane ve İran'dan Mimar Soheil Motevaselani Pour katılacak. Dünya doğal taş uzmanları, 27. Marble İzmir çerçevesinde doğal taşın kullanımının önemi ve farklı kullanım alanları üzerinde duracak.
Marble İzmir Fuarı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Türkiye Mermer Doğaltaş ve Makinaları Üreticileri Birliği (TÜMMER), İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB), Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB), Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB), Denizli İhracatçıları Birliği (DENİB), Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) tarafından destekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.