Kademeli su tarifesine bilimsel tepki


SÜLEYMAN SAĞAT (HABER MERKEZİ)
AK Parti Konak İlçe Başkanı Latif Özkan, İZSU tarafından 17.5 tonluk su kullanımından sonra su fiyatının katlamalı olarak artırılmasının medeniyet ayıbı olduğunu söyledi.
Su kullanımı konusunda akademisyenler ve tıp uzmanlarıyla görüşerek bir araştırma yaptıklarını söyleyen Özkan, "Uzmanlara göre Türkiye'de bir kişinin içme ve kullanma için günde ortalama 200 litredir. İzmir'de standart bir ailenin 5 kişiden oluştuğunu düşünürsek ve kişi başına da 200 litre su kullanması gerektiğini dikkate alırsak bir ailenin günde 1 ton su tüketmesi gerekiyor. Bu hesaba göre medeni şehirlerde insanların standart olarak kullanması gereken su miktarı bir ayda 30 ton. İzmir Büyükşehir Belediyesi ise 17.5 tondan sonra su fiyatını katlamalı olarak artırıp medeniyet ölçüsünü görmezden geliyor" dedi.

MEDENİYET AYIBI

"İZSU'nun son su zamları ve 17.5 tondan sonra zamlı tarife uygulandığı hepimizce biliniyor" diyen Özkan, "Bizim araştırmamızın sonuçlarına göre İZSU'nun son yaptığı zamların ve 17.5 ton kademeli artış uygulamasının medeniyet ayıbı olduğu ortaya çıktı. Ancak İzmir Büyükşehir Belediyesi yaptığı son zamlar ve kademeli artış sisteminde bu medeniyet ölçülerini görmezden geliyor. Yani İzmirliye '17.5 tondan fazla su kullanma, kullanırsan zamlı ödersin' şeklinde dayatmada bulunuluyor. Dünyada artık en önemli medeniyet ölçülerinden birisi sudur. Uluslararası bir çok panelde bu konuya vurgu yapılıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.