Devletin hafızası İzmir'de olacak

Devlet arşivlerinde elektronik ortamda taranıp muhafaza edilmesi gereken milyarlarca sayfa bulunduğu söyleyen Bakan Yıldırım, "İzmir'i bu işin merkezi yapacağız" diye konuştu

SGK'nın sanal arşiv oluşturması için 5 yıl süreyle 15 bin kişi istihdam etmesi gerektiğini söyleyen Yıldırım, "Tüm kurumlar hesaplandığında kentte 5 bin gence iş sağlanır" dedi
İLKER ÇOBAN (HABER MERKEZİ)
Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, bilişimin, işsiz gençlerin istihdamında önemini vurgulayarak İzmir için önemli bir açıklamada bulundu. İstanbul'da faaliyet gösteren çağrı merkezlerini Anadolu'ya yaydıklarını, yeni gündemin ve iş kolunun ise dijital arşivleme olduğunu söyleyen Yıldırım, "Devletin arşivlerinde milyarlarca sayfa var. Bunları koyacak yer bulamıyoruz. Bunların elektronik ortamda taranıp, muhafaza edilmesi gerekiyor. Sosyal Güvenlik Kurumu'nun bir sanal arşiv oluşturması için 5 yıl süreyle 15 bin kişi istihdam etmesi lazım. Diğer kurumları da hesap ederseniz muazzam bir iş alanı var. Biz bu alanda İzmir'i merkez yapmak istiyoruz. Kısa vadede 5 bin gence iş bulma şansımız var" dedi. Yıldırım, ayrıca "İzmir'i elektronik ticaretin merkezi yapabiliriz" diye konuştu.
Dün sabah Hilton Oteli'nde bir basın toplantısı gerçekleştiren Yıldırım, AK Parti'nin Seçim Beyannamesi'nin İzmir bölümünde yer alan tüp geçitle ilgili de açıklamalarda bulundu. İnciraltı ile Çiğli arasına yapılması planlanan yaklaşık 7 kilometre uzunluğundaki Körfez tüpgeçitinin güzergahını değiştirdiklerini söyleyen Yıldırım, "Daha önce İnciraltı ile Çiğli arasına planlanan tüpgeçitten, hazırlanan fizibilite raporlarının olumsuz çıkması nedeniyle vazgeçtik. Tüpgeçitin güzergahını değiştirdik. Yeni bir fizibilite raporu hazırlattık ve bu raporlar uygun çıktı. Şimdi tüp geçiti yeni güzergahında yapacağız" dedi. Yıldırım, gazetecilerin ısrarlarına rağmen yeni güzergahı açıklamadı.
25 MAYIS'TA HAZIR
Bir gazetecinin İzmir'le ilgili açıklanacak çılgın proje hakkındaki sorusuna, "Çılgın proje benim kullandığım bir ifade değil ama İzmir'in şuur altında böyle bir beklentisi olduğu ortaya çıktı" şeklinde yanıt verdi. İzmir'le ilgili hazırladıkları tüm projelerin "çılgınca" olduğunu dile getiren Yıldırım, üzerinde çalıştığı projelerin 25 Mayıs'ta kamuoyuyla paylaşılacak duruma geleceğini söyledi. Projelerin tek farkının, üzerinde çalışılmış, uygulanabilirliği yüksek projeler olduğunu ifade etti.
'FARKLI ALGILANDI'
Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Bilgi Teknolojileri Kurumu (BTK) tarafından internet kullanıcılarına Ağustos ayından itibaren getirilmesi planlanan filtreleme sistemi ile ilgili soruyu da yanıtlayan Yıldırım, konunun farklı algılandığını söyledi. İnternetin, kontrol edilmesi imkansız bir alan olduğunu ifade eden Yıldırım, Türkiye'de 35 milyon insanın yurtiçi ve yurtdışı ile iletişim halinde olduğunu, tamamının iddia edildiği gibi izlenmesinin mümkün olmadığını söyledi. Böyle bir şey için 100 bin kişilik bir ekip kurulması gerektiğini belirten Yıldırım, bir espri yaparak, "Belki işsizliği böyle çözeriz" dedi. Dünyanın da internet güvenliği konusuna çözüm bulma arayışında olduğunu dile getiren Yıldırım, "Bu işe çok kafa yorduk. Son günlerdeki tartışma tamamen bir iletişim kazası. YGS'deki kaza gibi. Dünya bu işi nasıl yapacağını tartışıyor. Hepimizin ailesi var, çocukları var. Çocukların karşısına istem dışı bazı siteler geliyor. O sitelere çocuklar, gençler giriyor. Bunların doğurduğu sıkıntılar var. Aileler de sabit hat aboneliğini iptal ettiriyor. Sabit hat kullanıcılarında düşüş var. Çocuğu korumak için interneti kapatmak doğru bir yöntem mi? O halde internetle ilgili isteyen ailelere filtre programı verilebilir" dedi.
'İSTEYEN KULLANIR'
Filtre uygulaması ile ilgili bazı bilgiler veren Yıldırım, "Bu sistemde bilgisayarı açınca 'filtre istiyor musun?' sorusu gelecek. İstiyorsan alacaksın, istemiyorsan aynen devam edeceksin. Ya da istiyorsan sana bir şifre veriliyor, onunla giriyorsun. Aile ve çocukları korumak anayasa ile devletin görevi. 'İnternet karartılıyor, esaret altına alınıyoruz' demek bu işi anlamamak. Uygulamada bir değişiklik yok, isteyen kullanır, istemeyen kullanmaz" dedi.
'YERİMİZDE SAYARIZ'
Her projenin kendi kaynağını ürettiğine inandığını belirten Yıldırım, hazırlıksız başlanan projenin hüsranla biteceğini söyledi. Yıldırım, "Projeniz iyi değilse, riskleri hesap edilmemişse tünele girer, kaybolursunuz. İzmir metrosunda yaşanan durum bu. Kaynak sorunu değil, tecrübe noksanlığı. Bunu görüyorum. Başkan'a (Aziz Kocaoğlu) da söyledim. 'Ne zaman ne destek gerekiyorsa vermeye hazırız' dedim.
Hedefler büyük olabilir. Ama vizyoner bir bakış olmalı. Küçük küçük adımlar atmazsak yerimizde sayarız" dedi.
"Ağabeylik yapacağız"
İzmir'de deniz ulaşımının yaygınlaşması gerektiğini dile getiren Yıldırım, Köfez'in temizliği ile ilgili sorunun da çözülmesi gerektiğini söyledi. Deniz ulaşımı ile ilgili alternatifleri Büyükşehir Belediyesi'nin yapması gerektiğini belirten Yıldırım, "Biz 'belediyenin görevi, yapmalı' diyoruz. Hemen 'belediyemezi laf etme' diyorlar. Ama belediye kendisi yapmıyorsa, birine verip yaptıracak. Ben yaptırırsam bozulurlar. Fakat biz herkese ağabeylik yapacağız. Bunu olumsuz büyüklük anlamında söylemiyorum. İzmir'e iş yapma konusunda herkesi bir araya toplayacağız. Biri bir proje başlatıyor, diğeri mahkemeye gidiyor. Hangi projeyi konuşsak, hukuki meseleler, herkes birbirini yormuş. Proje ise yerinde duruyor. Herkesin birlikte hareket etmesi lazım" dedi.
"Türkiye'nin ikincibüyük şehri olacak"

Çandarlı Limanı'nın temel atma töreni sonrası Yeni Asır'a açıklamalarda bulunan eski Bakan Binali Yıldırım, kentle ilgili ulaştırma projelerini anlattı

SİNAN DOĞAN (HABER MERKEZİ)
Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, Yeni Asır'a İzmirlileri yakından ilgilendiren ulaştırma projeleriyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Çandarlı'da temeli atılan Kuzey Ege Limanı'na en az 2.5 milyar dolar yatırım yapılacağını açıklayan Yıldırım, limana ilk geminin 2014 yılında bağlanacağını söyledi. İzmir-Ankara hızlı tren projesinin bu yıl start alacağını belirten Yıldırım, Adnan Menderes Havalimanı'na modern bir iç hatlar terminali inşa edeceklerini, ardından Çiğli Kaklıç'a ikinci bir havalimanı kuracaklarını vurguladı. Kuzey Ege'de bir tersane kurmak için çalışmalara başladıklarını vurgulayan Yıldırım, İzmir Alsancak Limanı'nın bir bölümünü kruvaziyer limanı haline getirecek ihaleye de Ağustos ayında çıkılmasının hedeflendiğini dile getirdi. Yıldırım, "Hükümetin denizcilik, ulaşım, bilişim, sağlık alanlarında yapacağı yatırımlarla 2020'li yıllarda İzmir, İstanbul'dan sonra Türkiye'nin ikinci büyük şehri olacak. İzmir'i marka şehir yapacağız" dedi.
YAP-İŞLET-DEVRET
Yıldırım, Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın temel atma töreni sonrasında Yeni Asır'ın sorularını yanıtladı. Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın 3 etapta tamamlanacağını ifade eden Yıldırım, "İlk etapta açık denizi korumalı bir alan haline getiriyoruz. Gemiler limana girdiğinde denizden, rüzgardan etkilenmeyecek. Ardından rıhtımlar yapılacak. Kreynler (vinçler) konulacak. Arka planda depolar olacak. Yollar yapılacak. Doğrudan 15 bin, dolaylı olarak ise 60 bin kişilik istihdam sağlanacak. 2014 sonlarında ilk geminin yanaşmasını arzu ediyoruz" dedi.
Mendirek ile korumalı alan oluşturmanın yatırımın en zor ve karsız kısmı olduğunu belirten Yıldırım, bu yatırımı genel bütçeden yaptıklarını, limanın yap-işlet-devret modeliyle yapılacak ana bölümünün ihalesi için hazırlıklara da en kısa sürede başlayacaklarını vurguladı.
2.5 MİLYAR DOLAR
Limanın toplam yatırım tutarının en az 2.5 milyar dolar olacağını ifade eden Yıldırım, "Yunanistan'ın Pire Limanı deve olmuştu. Şimdi Kuzey Ege Çandarlı Limanı deve olacak, orası pire olacak. Alan yetersiz olduğu için liman projesinden tersaneyi çıkardık. Bir şehir kurduğunuzu düşünün. Orada sadece ev ve işyerleri olmaz. Ne lazım? Okul lazım, hastane lazım, cami lazım, eğlence yerleri lazım. Devlet daireleri lazım. Bir liman da tersanesiz düşünülemez. Bir gemi geldi, arıza oldu, acil müdahale gerekti. Nereye gideceksiniz? Ya Pire'ye ya da Tuzla'ya gitmek zorundasınız. Onun için mutlaka bir tersane alanı oluşturulması lazım. Bunun da çalışmalarını başlattık" dedi. İzmir Alsancak Limanı'nda yolcu gemilerinin yanaştığı iskeleye iki dik parmak iskele daha yapılacağını, arka bölüme ise yolcuların inme-binme ve diğer ihtiyaçlarını giderecekleri tesisler inşa edileceğini belirten Yıldırım, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'nın Ağustos ayında ihaleye çıkılacak şekilde hazırlıkları yaptığını söyledi.
Hızlı tren başlıyor
En yakın projelerden birinin İzmir ile Ankara arasına yüksek hızlı tren hattı yapılması olduğuna dikkat çeken Yıldırım, "Proje bu senenin yatırım programına alındı. Bir aksilik olmazsa projenin birinci bölümüne başlıyoruz. Havaalanında ise önce Adnan Menderes Havalimanı'nın iç hatlar terminalini yenileyeceğiz. Dış hatların bir benzerini yapacağız. Havalimanın kapasitesi 12-13 milyon yolcuya ulaşacak. Ama İzmir'in bir turizm şehri, EXPO'ya hazırlanan bir şehir olduğunu düşünürsek bu kapasite yetersiz kalacak. Mutlaka EXPO 2020'den önce kuzeyde bir havalimanını hazır etmemiz gerekiyor. Kaklıç'taki havalimanını da hazır etmiş olacağız. Gerek yol gerek demiryolu gerek liman gerek havaalanı yaptığımız her projede mutlaka projenin yapıldığı bölgenin kaynaklarından yararlanılması gerekiyor. İşçi alınacaksa buradan, malzeme alınacaksa buradan alınmalı" dedi.
Kenti marka yapacak projeler
* İzmir-Ankara hızlı tren projesi
* Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali
* Çiğli Kaklıç Havalimanı
* Kuzey Ege'ye tersane
* Alsancak'a modern kruvaziyer limanı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.