Balıkesir'e 388 milyon liralık yatırım

"Balıkesir'de kazandırdığımız hizmetlerin toplam tutarı 388 milyon lira, eski rakamla 388 trilyon"

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ''Biz Ankara'ya kilitlenip orada kalan bir iktidar değiliz. Biz Ankara'dan çıkmayan, milleti ile kucaklaşmayan, milletinin arasına girmekten kaçınan bir iktidar değiliz'' dedi. Başbakan Erdoğan, toplu açılış töreninde yaptığı konuşmada, yaklaşık 2 yıl önce 12 Mayıs 2011'de Balıkesir'de 42 ayrı hizmetin ve yatırımın resmi açılışını gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, aradan iki yıl geçmeden bugün yine Balıkesir'de olduklarını ve toplu açılışlar yaptıklarını söyledi.
Balıkesir ve ilçelerine, 29 farklı kalemde toplam 296 milyon 680 bin liralık yatırım ve hizmeti kazandırdıklarını belirten Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Ayvalık'ta, Sındırgı'da, Dursunbey'de, Manyas'ta, Kepsut'ta, Erdek, Gönen, Balya'da yeni inşa ettiğimiz okullardan tutunuz, anaokulu, ilkokullar, liseler, pansiyonlar, yeni inşa ettiğimiz yollar, köprüler bugün hizmete alınıyor. Balıkesir merkez ve ilçelerdeki Toplu Konut İdaremizin konutlarını, tarımsal destekleme yatırımlarını, İl Özel İdaresi, KÖYDES yatırımlarını yine bugün resmi olarak hizmete alıyoruz. Merkezde Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi'ni, Erdek'te bir devlet hastanesini bitirdik. Yarın Erdek'teyiz, onun da resmi açılışını yapıyoruz. Bunları da Balıkesirimizin tüm ilçelerinde hizmete alıyoruz. Merkezde çeşitli spor tesislerini, Erdek'te bir spor salonunu da bugün sizlere resmen kazandırıyoruz. Merkezdeki Şeyh Lütfullah Camisi ile Balya'daki Ali Demirci Köyü tarihi camisini de restore ettik, tamir ettik, bu tarihi eserleri de bugün yeniden sizlerle milletimle buluşturuyoruz.''
Bugün Bigadiç'e, yarın da Edremit ve Bandırma'ya giderek toplu açılışlar yapacaklarını aktaran Erdoğan, ''Bigadiç, Edremit ve Bandırma'da yapacağımız açılışlarla bugün Balıkesir'de kazandırdığımız hizmetlerin toplam tutarı 388 milyon lira, eski rakamla 388 trilyon. Bunları bugün inşallah hallediyoruz. Bir seferde 388 milyon liralık 43 kalem hizmet ve yatırım resmen Balıkesir ile buluşuyor'' diye konuştu. Bu hizmet ve yatırımların Balıkesir'e hayırlı olmasını dileyen Erdoğan, bunda emeği olan herkese teşekkür etti.
"HALKIMIZ TIKLIM TIKLIM MEYDANLARI DOLDURDU"
Erdoğan, şöyle konuştu: ''Sevgili Balıkesirliler, sevgili kardeşlerim bugün şu meydanda gösterdiğiniz ilgi, nezaket, heyecan bir şeyin ifadesidir. Siz özgürlük sevdalısısınız. Siz demokrasi sevdalıları olarak bu meydandasınız. Siz hiçbir zaman demokrasi dışı yaklaşımlara prim vermediniz. Siz rahmetli Menderes'ten bu yana hep bu demokrasi mücadelesinin yanında oldunuz, özgürlük mücadelesinin yanında oldunuz. Havaalanından buraya gelirken cadde boyunca yolun sağında solunda gördüğümüz o teveccüh, o ilgi Balıkesirli'nin nerede durduğunu çok iyi ortaya koyuyor. Bundan dolayı şahsım adına, Hükümetim adına sizlere şükranlarımı arz ediyorum.''
''10 yıldır Türkiye'yi büyütmek için, Türkiye'nin gücünü, Türkiye'nin itibarını, Türkiye'nin etkinliğini artırmak için gerek ben, gerek çalışma arkadaşlarım çok ama çok yoğun bir çalışmanın içinde olduk'' ifadesini kullanan Erdoğan, son bir ay içinde gerçekleştirdiği yurt içi ve yurt dışı gezileri, etkinlikleri, çalışmaları, temasları ve kabulleri anlattı. Bu kapsamda Mardin ile ilçeleri Midyat ve Kızıltepe'de milletle bir arada olduklarını anımsatan Erdoğan, ''Arabıyla, Kürdüyle bir arada olduk. Ayrım yok. Türküyle bir arada olduk. Çünkü biz yaradılanı Yaradan'dan ötürü sevdik. Bunu gören halkımız da tıklım tıklım meydanları doldurdu'' dedi.
"BİZ ANKARA'DAN ÇIKMAYAN BİR İKTİDAR DEĞİLİZ"

''Biz sizin gönüllerinize misafir olduk, siz de bizim gönüllerimizin misafirisiniz. Bunu biliyoruz'' diyen Erdoğan, 81 ilin 81'ine de ulaşmaya çalıştıklarını dile getirdi. Bugünkü ziyaretinin, Başbakanlığı döneminde Balıkesir'e yaptığı dokuzuncu ziyaret olduğunu anımsatan Erdoğan, ''Cumhuriyet tarihinde hiçbir Başbakanın bu şekilde gelmesi söz konusu değil. Belki bazıları hiç uğramamıştır. Ama ben geldim. Niye? Çünkü biz bu millete efendi olmaya değil bu millete hizmetkar olmaya geldik. Bizim farkımız bu'' ifadesini kullandı.
Başbakan Erdoğan, şunları söyledi: ''Ne kadar yoğun olursak olalım, ne kadar meşgul olursak olalım, biz Balıkesir'i ihmal etmeyiz. Balıkesir'i unutmayız, Balıkesir'den uzakta kalmayız. Biz Ankara'ya kilitlenip orada kalan bir iktidar değiliz. Biz Ankara'dan çıkmayan, milleti ile kucaklaşmayan, milletinin arasına girmekten kaçınan bir iktidar değiliz. Hamdolsun Hükümet görevini devraldığımız günden bugüne Van'dan İzmir'e, Hatay'dan Trabzon'a, Muğla'dan Batman'a, Balıkesir'den Iğdır'a kadar 780 bin kilometrekare üzerindeki 81 vilayete defalarca gittik, oralarda vatandaşlarımızla kucaklaştık. Biz Sivas'ın ötesine geçemeyen, Sivas'ın ötesine söyleyecek sözü olmayan bir Hükümet değiliz. Sadece sahillerde, sadece belli illerle, belli ilçelerle muhabbet kuran bir Hükümet değiliz. Türkiye'nin tamamında biz varız. Türkiye'nin tamamında eserlerimiz var, hizmetlerimiz var, yatırımlarımız var, şantiyelerimiz var. Türkiye'nin tamamını kucaklayan bir dilimiz, Türkiye'nin tamamını bir gören, kardeş gören bir üslubumuz var.''
"BİZ 780 KİLOMETRENİN HER YERİNDE VARIZ"
Van'da coşkuyla Şanlıurfa'da ve Gaziantep'te muhabbetle Kayseri'de ve Mardin'de heyecanla karşılandıklarını belirten Erdoğan, ''İşte bugün buyurun. Ben konuşmuyorum, Balıkesir kendisi konuşuyor. Televizyon ekranları başında bizleri izleyen milletim, Balıkesir'in selamını bayraklarla görüyor. Biz bu bayrakları Balıkesir'de nasıl dalgalandırıyorsak Hakkari'de de öyle dalgalandırdık'' dedi. Erdoğan, ''Ama Balıkesir'e gelip bayrak dalgalandıran anamuhalefet, Hakkari'de bir tane Türk bayrağı çıkaramamıştır. Bir diğeri zaten buralara hiç gidememiştir. Biz 780 kilometrekarenin her yerinde varız. Van'daki, Mardin'deki, Şanlıurfa'daki, Gaziantep'teki, Kayseri'deki coşku, muhabbet, heyecan ne ise Allahıma hamd ediyorum bugün Balıkesir'de de onu gördük'' diye konuştu.
"HİZMETİN ADI BUDUR" Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 1993-2002 yılları arasında Balıkesir'e, yollar için sadece 260 milyon lira harcandığını belirterek, ''2003-2012 arasında, 1 milyar 400 milyon lira harcanmıştır. İşte hizmetin adı budur'' dedi.
Yıldırım, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımıyla Atatürk Stadyumu'nun önündeki boş alanda düzenlenen toplu açılış töreninde yaptığı konuşmada, ulaşım anlamında son 10 yılda, çok önemli mesafelerin kat edildiğini söyledi. Balıkesir'e de büyük çaplı yatırımlar gerçekleştirildiğini vurgulayan Yıldırım, Bandırma-Susurluk yolunun, bölünmüş yol olarak yapıldığını, sıcak asfaltının da tamamlandığını bildirdi.
Bursa-Karacabey-Bandırma yolunun, bölünmüş yol olarak tamamlandığını, Bursa Çevre Yolu, Karacabey-Bandırma kesiminin de sıcak asfaltlı olarak hizmete girdiğini kaydeden Yıldırım, Bandırma-Biga, Gönen-Buğdaylı, Balıkesir doğu, batı ve çevre yollarının da tamamlanarak, kavşaklarıyla hizmete girdiği ifade etti.
Balıkesir-Bigadiç, Balıkesir-Edremit, Küçükkuyu-Altınoluk, Akçay-Edremit yollarının da bu yıl itibarıyla tamamlanmış olacağını söyleyen Yıldırım, şöyle konuştu: ''Edremit çevre yolunun da çalışmalarına başladık, 2013 yılı itibarıyla bitirilmiş olacak. Balıkesir-Dursunbey arasında da Kütahya'ya bağlayacak yolda, çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. 2002 yılından 10 yıl öncesine gidersek, 1993-2002 arasında Balıkesir'e, yollar için sadece 260 milyon lira harcanırken, 2003-2012 arasında 1 milyar 400 milyon lira harcanmıştır. İşte hizmetin adı budur. Yollarımız hayırlı olsun.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.