Hindistan'da 12 Haziran'da havalandıktan kısa süre sonra asistan doktorların kaldığı bir yurt binasına çarparak düşen ve 270 kişinin hayatını kaybetmesine yol açan uçak kazasına ilişkin ön soruşturma raporu, uçağın her iki motoruna giden yakıt akışının kalkıştan saniyeler sonra kesildiğini ortaya koydu. Hindistan Sivil Havacılık Kazaları Soruşturma Bürosu öncülüğünde yürütülen ve nihai raporun 12 ay içinde yayımlanması beklenen ön soruşturmada, ABD'li uçak imalat şirketi Boeing, motor üreticisi General Electric, hava yolu şirketi Air India ile sivil havacılık uzmanları yer aldı. Uçağın kara kutusundan elde edilen verilere göre, kalkıştan saniyeler sonra her iki motora yakıt akışını sağlayan kontrol düğmeleri "çalıştır" konumundan "durdur" konumuna getirildi. Bu durum, her iki motorun durmasına ve uçağın itiş gücünü kaybetmesine neden oldu. Raporda yer verilen kokpit içi ses kayıtlarına göre de yakıt akışının kesilmesinin hemen ardından pilotlardan birinin diğerine "Neden kapattın?" diye sorduğu diğer pilotun ise "Ben kapatmadım." diye yanıt verdiği duyuldu. Ön raporda, uçakta veya motorlarında yapısal kusur bulunmadığı belirtildi.

