Türkiye, son yıllarda elmas sektöründe inanılmaz bir yükselişe geçti. Altın fiyatlarındaki artış, bu yükselişte önemli bir etken oldu. Son dönemde altın fiyatlarının yükselmesi ve en önemlisi Türkiye'nin, uluslararası elmas ticaretini kontrol altında tutabilmesi amacıyla Güney Afrika Cumhuriyeti öncülüğünde başlatılan 46 ülkenin üye olduğu Kimberley Süreci Sertifika Sistemi üyeliğine kabul edilmesi, İstanbul Altın Borsası'nın (İAB), elmas ve pırlanta gibi kıymetli taşlar piyasasının genişleme çalışmalarına başlamasını sağladı.
EN HIZLISI ÇİN
Karakaş Atlantis Satış ve Pazarlama Sorumlusu Esra Şahin, Avrupa ve Rusya'da da elmasa ilginin artması ile birlikte giderek genişleyen elmas pazarının gelişiminin Türkiye'ye de yansımalarının olduğunu açıkladı. Şahin, Türkiye'de geçen yıllara göre elmasa olan talepte önemli bir artış yaşandığını kaydetti.
Değişen tüketici beklentileri ve elmas pazarındaki hareketliliğin Türk tüketicisinde elmasa olan eğilimin artmasını sağladığını vurgulayan Esra Şahin, "Çin dünyanın en hızlı genişleyen elmas pazarı olma özelliğini göstermeye başladı. Şu an Çin'deki bu elmas talebindeki artışın ülkeyi Amerika'dan sonra dünyanın ikinci büyük elmas tüketicisi konumuna çıkarması bekleniyor" dedi. Şahin; "Türkiye'nin Güney Afrika Cumhuriyeti öncülüğünde başlatılan 46 ülkenin üye olduğu Kimberley Süreci Sertifika Sistemi üyeliğine kabul edilmesi, elmas ve pırlanta gibi kıymetli taşlar piyasasına farklı bir boyut kazandırdı. Avrupa ve Rusya ile birlikte Türkiye'de de son yıllarda elmasa ilginin artması ile birlikte giderek genişleyen elmas pazarı, yeni yatırım aracı olarak altının tahtına göz dikti" diye konuştu.
Markalaşma tamamlandı
Dünyanın gelişmiş ülkelerinde olduğu gibi Türkiye'de de elmasa ilginin giderek artmaya başladığını kaydeden Karakaş Atlantis Satış ve Pazarlama Sorumlusu Esra Şahin sözlerini şöyle sürdürdü: Türk insanının altına yatırım amaçlı ve geleneksel fikirlerle daha yakın olması, elmasın da sadece takı amaçlı olarak kullanılması elması daha ulaşılmaz kılıyordu. Ama şimdi bu alışkanlık değişti. Bu gelişmeler doğrultusunda elmas sektöründe yaşanan hareketlilik artarken Karakaş Atlantis olarak 5 yıldır hizmet verdiğimiz elmas ürün portföyümüzü "Atlantis Elmas" çatısı altında markalaştırdık. Tüketicinin seçtiği köklü ve güvenilir bir firma olarak onların marka tercihini de karşılamamız nedeniyle en çok talep artışı yaşayan firmalardan biri olduk.
