Lise yıllarında aşçılıkla başladığı mesleğini, 40'ında genel müdürlük koltuğuna oturarak sürdüren Çavdar: Enerjime, tecrübeme ve yaratıcılığıma güveniyorum
İBRAHİM EVRİM AYRAL
İzmir Swissotel'in başarılı Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Çavdar, 40'lı yaşlarda istediği genel müdürlük koltuğuna Çeşme Sheraton Otel'de oturdu. Dünya'nın en gözde otellerinde yöneticilik yapan Çavdar, turizm hayatına lise çağlarında aşçı ve servis elemanı olarak başladı. Burslu okuduğu Boston Üniversitesi İşletme bölümünü başarıyla tamamlayan genç genel müdür, enerjisi ve yaratıcılığına güvendiğini belirterek "40'ımda olmak isteğim yerdeyim" dedi.
Çeşme'nin gözde 5 yıldızlı oteli Sheraton Otel, genel müdürlük koltuğunu, İzmir Swissotel'in genç ve başarılı Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Çavdar'a emanet etti. Genç yaşına rağmen eğitimi, 23 yıllık tecrübesi ve başarılarıyla dikkat çeken Çavdar, evli ve iki çocuk babası. Turizm hayatına lise yıllarında bir otel zinciri bünyesinde aşçı ve servis elemanı olarak başlayan Çavdar, burslu okuma hakkı kazandığı Boston Üniversitesi'nde İşletme okudu. New York, Orlando ve Miami başta olmak üzere dünyanın çeşitli bölgelerindeki otellerde yöneticilik yaptı. Son olarak İzmir Swissotel'in açılışından bu yana Genel Müdür Yardımcılığı yapan Çavdar, İngilizce, İtalyanca ve Fransızca dillerini biliyor.
ÇEŞME İÇİN GÜÇ BİRLİĞİ
Çeşme ve Sheraton Otel için planlarını anlatan başarılı turizmci, "Çeşme denizi ve havasıyla eşsiz bir özelliğe sahip. Rüzgarı süper, sıcağı bile kendine hayran bırakıyor. Bu sezon Çeşmeli otelciler için oldukça başarılıydı. Yükselen talep artışı bizleri sevindirdi. Daha fazla yabancı turist gelmeye başladı. Çeşme marka olma yolunda hızla ilerliyor. Herkes elini taşın altına koymalı ki Çeşme olması gerektiği yerde olsun" dedi. Çeşme'de sezonun Temmuz- Ağustos arası olmadığını, Mart ile Ekim arasında olduğuna dikkat çeken Çavdar, "Kış turizmi için de kongre ve termale ağırlık vereceğiz. Zaten Çeşme 12 ay turizme hazır sadece bir kıvılcım bekliyor. Biz de o kıvılcımı çıkarmak için çalışacağız ama yerel yönetimlerin bize destek vermeleri lazım."
HER ŞEY DAHİLE KARŞIYIM
Son yıllarda Çeşme'deki bazı otellerin her şey dahil sistem ile çalışmalarına sıcak bakmadığını ve Sheraton'un böyle bir sistemi asla düşünmediğini söyleyen Çavdar, "Her şey dahil sistemi düşünmüyoruz çünkü kalitemiz buna müsaade etmez. Dünya genelinde üçüncü dünya ülkeleri bile her şey dahil sistemle çalışmıyor. Bu sistemde ister istemez yemek ve içecek kalitesi düşer" dedi. Müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tuttuklarını belirten Sheraton Çeşme Genel Müdürü Yusuf Çavdar, "400 kişilik personelimiz ile müşteri memnuniyeti için elimizden geleni yapıyoruz. Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki iyi ya da kötü bir durum bir müşterinin konuşmaları ile sekiz kişiye yayılıyor ve bu da büyük kitlelere hitap ediyor. Biz en iyisi için buradayız. Her şey dahil sistemde ister istemez kaliteden ödün veriliyor. Müşteri memnun olmadığı zaman bunu çevresine yansıtıyor. Bu sistemle çalışan otellerde reklam gelirlerinin çoğunu bu olumsuz düşünceleri ortadan kaldırmak için kullanıyor.
YARATICILIK ÖNEMLİ
Turizm sektöründe yaratıcılığın önemine dikkat çeken Çavdar, "Bir otelde olan uygulamayı kopyalayıp kendi otelimize getirmek yerine, farklı ve özel olanı yaratmak, müşterilerimize olmayanı sunabilmek, tatillerini keyfe çevirip, olumlu izler bırakabilirsem kendimi görevimde başarılı sayarım. Bunu başarabilmek için enerjime, tecrübeme ve yaratıcılığıma güveniyorum" dedi.
Yusuf Çavdar hakkında...
İstanbul'da tekstilci bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelen Yusuf Çavdar, burslu okuduğu Boston Üniversitesi'ni başarıyla tamamladıktan sonra sırasıyla Boston, Ritz Carlton, New York Mariotte, Orlando Walt Disney, Miami Royal Caribbean Cruise Line, Swissotel The Bosphorus ve Grand Efes'te çeşitli pozisyonlarda görev yaptı.
İzmir "tolerans" Çeşme ise "huzur" şehri
Enerjisi ve yaratıcılığıyla fark yaratacağını belirten genç genel müdür, İzmir'i "tolerans", Çeşme'yi ise "huzur" şehri olarak tanımlıyor. Önümüzdeki yıl Çeşme Sheraton Oteli'nin 10. yıldönümünü kutlayacaklarını belirten Çavdar, "Tek amacımız zaten bir marka olan Sheraton'un çıtasını daha da yukarı taşımaktır" dedi. Personel eğitimi ve yönetiminin önemine de değinen Çavdar, müşteri memnuniyetini en üst düzeyde sağlamak için gereken titizliği göstereceğinin altını çizdi.
