Yırtık ayakkabısı sayesinde e ticaretin patronu oldu

“Spor ayakkabımın üst tarafı yırtılmıştı. İnternette ayakkabı aramaya başladım. Siteler arasında dolaşırken, bir kutu olsa ne istediğimizi yazsak ve tuşa basınca karşımıza çıksa diye düşündüm ve ortaya ‘vitringez’ adlı arama motoru çıktı”

NİHAN YARKENT
Türkiye'nin Etkileşimi En Yüksek Bloggerları arasında gösterilerek 2012 Londra Olimpiyatları'nda Global Blogger olarak Türkiye'yi temsil eden Natali Yeşilbahar, Kurduğu moda ve alışveriş arama motoru vitringez.com ile 2.4 milyonu aşkın ziyaretçiye ve 6.6 milyon sayfa görüntülemeye ulaştı. Girişimcilik alanında da ödülleri toplayan Yeşilbahar'ın tüm bunları yapmasına spor ayakkabısının yırtılması sebep oldu...
- Nedir Vitringez?
Bir ürün aradığınızda onu bulmak çok zor. Buraya girip siyah bot yazıyorsunuz, kafanızdaki fiyatı giriyorsunuz, biz de sizi ilgili siteye yönlendiriyoruz. Hayatınızı kolaylaştırıyoruz. Yani modanın google'ıyız. Burada yaptığımız ilgili e-ticaret sitesine yönlendirmek.
- Nerden çıktı bu fikir?
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunuyum ama teknolojiye hep daha yakın olmuşumdur. Alışverişimi de internet üzerinden yapıyorum. Spor ayakkabımın üst tarafı yırtılmıştı. İnternette kendime ayakkabı aramaya başladım. Bildiğim sitelerde belli markalar vardı ama bir türlü bulamadım. O site bu site arasında boğuldum. Düşündüm, bir kutu olsa biz ne istiyorsak yazsak. Örneğin ayakkabı desek şu model desek, bütçemizi yazsak, ayakkabı numaramızı yazsak ve tuşa basınca karşımısa çıksa dedim.
- O zaman o kutu sizin hayaliniz oldu?
Benimki çok basit bir istekti. O kutuyu hayal etmeye başladığımdan itibaren, dediğin gibi o kutu da hayatımız oldu. Ortağım Önder Göğebakan'a bu fikri anlattım.
- Fikir güzel, peki hayata nasıl geçirdiniz?
"Bu fikir tutar mı?" diye 4 ay araştırdık. Türkiye'de yapsak tutar mı diye 300 kişiye anket yaptık. Ürün çıkarmakta önemli olan doğru zaman mı bunları araştırdık. Markalara gittik. Biz daha siteyi açmadan markalarımız hazırdı. Bütün büyük parekende markaları, e-ticaret siteleri zaten açmıştı. Hepsinin en büyük problemi ise doğru tüketiciyi sitesine getirebilmekti. Ama doğru müşteriye ulaşamıyorlardı. Örneğin 3 bin liraya çanta satan markanın ihtiyacı, 3 bin liralık çantaya bakan kişiydi, yoksa 30 liraya çanta bakanı istemiyordu. Herkes kendi müşterisini arıyordu. 2013 Mayıs'ında şirketi kurduk ve vitringez'i hayata geçirdik.
- Hızlı büyüdünüz, bu nasıl oldu?
Aylık yüzde 137 büyüyoruz. 2.4 milyonu geçen ziyaretçi ve 6.6 milyon sayfa görüntülenme sayısı ile Türkiye'de internet kullanan her 6 kişiden 1'inin ziyaret ettiği bir duruma geldik. Kullanıcılarla birlikte küçük ve orta ölçekli markaların tercihi olduk ve 107 e-ticaret sitesi, 11 bin 400 marka ve 2.1 milyondan fazla ürünle kullanıcılarına hizmet vermeye başladık. Hızlı büyümemizin nedeni, doğru zamanda niş ürünleri verdik. Hayatları kolaylaştırdık. Google niye var. Aradığınızı bulabilmek için var. Bizim musterimiz de en ucuzu aramıyor, seçenekleri görüp tercih ediyor. Modayı trendleri hepsini bir arada görüyorsunuz.
- Sektörde durum nedir?
Türkiye'de son 4- 5 yılda e-ticaret pazarı her yıl yaklaşık yüzde 35 oranında büyüme gösteriyor. Her 5 internet kullanıcısından 1'inin online alışveriş yaptığı Türkiye'de, önümüzdeki yıl internetten alışveriş yapan nüfus 10 milyona ulaşacak. Yaklaşık 35 milyarlık bir hacme sahip online alışverişin en büyük dilimi ise 2.5 milyar TL ile moda ve ev kategorisine ait.
- Peki sizin sektöre katkınız ne oldu?
Küçük ve orta ölçekli firmalar için verimli bir satış kanalı olduk. Markaların sunduğu ürün çeşitliliği, satış destek faaliyetleri ve tanıtım stratejileri ile online alışverişte kendilerini daha iyi ifade edebildi. Marka bilinirliklerine de önemli ölçüde katkı sağladık.
- Son söz?
İyi bir fikriniz varsa, dünyayı değiştirebilirsiniz.

Türkler alışveriş öncesi araştırmada dünya ikincisi

- Online alışverişte nelere dikkat ediyoruz?

Türk insanı alışveriş öncesi çok iyi araştırma yapıyor. Hatta bu alandaki bir araştırmaya göre, dünyada ikinci sıradayız. Kadınlar modayı takip ediyor ancak erkekler de alışverişte gittikçe yükseliyor. İnsanlar online alışverişte uygun fiyat bulduklarında kaçırmıyorlar. Ürün bazında saat ise çok aranan bir ürün. Ancak kişisel olarak güneş gözlüğünün yüksek oranla satılabileceğini öngörememiştim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.