Acil hatlar tek numarada toplanıyor

İçişleri Bakanlığı'nca yürütülen, çeşitli kurumlara ait acil yardım telefonlarının tek numara altında toplanmasına yönelik çalışma, Antalya ve Isparta'da başarıyla uygulandı. Gelecek yıldan itibaren aralarında Konya ve Mersin'in de bulunduğu 10 ilde daha acil yardım telefonları, 112 altında birleştirilecek. Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde, Türkiye'de ''Tek Acil Çağrı Numarası'' oluşturma çalışmalarına, 2003 yılında, Hollanda İçişleri Bakanlığı'nın işbirliği ile ''MATRA'' Projeleri kapsamında başlanmış, 2005'te Antalya ve Isparta pilot il olarak belirlenmişti.
Bu illerdeki uygulamanın başarıyla yürütülmesi üzerine Afyonkarahisar, Aksaray, Burdur, Denizli, Karaman, Kırıkkale, Kırşehir, Konya, Niğde ve Mersin'de de acil çağrı numaralarının 112 altında birleştirilmesi için çalışma başlatıldı. Gelecek yıldan itibaren 10 ilde daha polis, jandarma ve itfaiyenin de aralarında bulunduğu çeşitli kurumlara ait acil yardım telefonları, 112 altında birleştirilecek. Bu illerde vatandaşlar, talep ve ihbarlarını 112'ye bildirecek. 112 görevlileri, talepte bulunan vatandaşlara, polis, jandarma, itfaiye ve sağlık ekibinden gerek gördüğünü sevk edecek. Vatandaşların, farklı numaralar yerine sadece 112 Acil Çağrı Numarası'nı araması yeterli olacak.
Yeni sisteme geçişte aksaklık yaşanmaması için eski numaralar bir süre daha hizmet verecek. Türkiye'de yardım talebi ve ihbarlar, çeşitli kurumlara ait farklı acil yardım telefonlarına yapılıyor. Ancak acil yardım numaralarının çok olması nedeniyle uygulamada çeşitli zorluklar çekiliyor. Vatandaşlar, karşılaşılan olayın hangi kurumu veya kurumları ne derecede ilgilendirdiği veya önceliğin hangi kurumda olduğu konusunda zaman zaman tereddüt yaşayabiliyor.
Batı ülkelerinde, emniyet, sağlık ve yangın gibi acil yardım hizmetleri tek merkezden koordine ediliyor. Avrupa Birliği'ne üye ülkelerde 112, Amerika'da 911 numarası acil yardım hattı olarak kullanılıyor. Avrupa Birliği, 1991 yılında aldığı bir kararla birlik çatısı altındaki tüm ülkelerde 112 hattının ''Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası'' olarak kullanımını öngördü. Avrupa Birliği'ne uyum sürecinde, Türkiye'de ''Tek Acil Çağrı Numarası'' oluşturma çalışmalarına 2003 yılında, Hollanda ile İçişleri Bakanlığı'nın işbirliğiyle MATRA Projeleri kapsamında başlanmış, Antalya ve Isparta pilot il olarak seçilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.