Bir tweetle hem Alex'i hem Tarkan'ı solladı

Attığı bir tweet 64 bin kişi tarafından 'retweet'lenen ve 78 bin kişi tarafından favorilere eklenen İzmirli sosyal medya fenomeni Alaattin Çağıl "nasıl bir numara olunur"u anlattı

RÖPORTAJ: SALİH MUTLU
Twitter'da Türkiye retweet rekoru İzmir'den çıktı. İzmir'de sosyal medya danışmanlığı yapan Alaattin Çağıl'ın "Köpekleri sevmeyen insanlara güvenmem. Fakat bir köpek bir insanı sevmezse, o köpeğin hislerine güvenirim" diye attığı tweet yaklaşık 64 bin kişi tarafından retweetlendi. 78 binden fazla kişi favorilerine ekledi. Bu rakamla Tarkan'ın "Unutmamalı" tweetini geçen Çağıl, twitter'da Türkiye'nin yeni retweet rekorunu kırmış oldu. Sosyal medyanın yeni fenemoni Alaattin Çağıl ile "nasıl bir numara olunur"u konuştuk. 500 bine yakın takipçisi olan Çağıl, takip edilir olmanın tüyolarını Yeni Asır okuyucularıyla paylaştı. 20 yaşındaki Çağıl, "Ben sizin bildiğiniz fenomenlerden değilim" diye de özellikle vurguladı.
Derin anlamı olan bir söz
* Nerede öğrenim görüyorsun?

- Yaşar Üniversitesi Gıda Bölümü 1. sınıf öğrencisiyim. Aynı zamanda sosyal medya uzmanı ve danışmanıyım.
* Daha başından şaşırttın beni. Gıda bölümü nerede, sosyal medya nerede?
- Evet, okuduğum bölümle yaptığım işin birbirinden ayrı olmasına herkes şaşırıyor. Fakat, bu benim için çok olağan bir durum. Bir yanda okuyup öğrenmek ve ileride geçimimi bu yönde sağlamak istediğim bir bölüm var. Diğer yanda büyük bir zevkle uğraştığım sosyal medya alanı. İkisini de kendimde buluşturdum.
* Bir köpek fotoğrafı, güzel bir söz ve ardından gelen rekor. Bekliyor muydun?
- Hayvanlarla aramdaki ilişki çok farklı. Özellikle köpeklerle. Bu mesaj da böyle çıktı. Sonrasında twitter'dan attığım mesaj rekoru getirdi. Söz gerçekten de derin anlamı olan bir söz.
* Bu mesajınla eski Fenerbahçeli Alex ve megastar Tarkan'ı solladın?
- Evet, rekor Fenerbahçe'nin eski oyuncusu Alex'in veda mesajı ve Tarkan'ın Gezi olaylarında yayınladığı mesajdaydı. 60 bin kez retweet edilmiş, 40 binden fazla kişi favorilerine eklemişti. Rekoru getiren mesajımı ise 64 bin kişi retweetledi. 78 binin üzerinde de favorilere eklendi. Onları solladım.
* Ve artık bir twitter fenomenisin...
- Evet. Çok da rekor için yapılmış bir hareket değildi tabii. Kendiliğinden gelişti. Yani açıkçası ben de bu ölçüde patlama beklemiyordum.

Hümanist ve eğlenceli
* Profilin diğer sosyal medya fenomenlerinden farklılık gösteriyor. Siyasilere saldırmıyorsun?

- Saldırayım mı? Hiç yapmadım dersem yalan söylemiş olurum. İlk zamanlarımda ben de yaptım. Daha sonra pişman oldum ve attığım siyasi mesajları sildim.
* Şu anki tarzını nasıl yorumlarsın bize?
- Daha çok hümanist ve eğlenceli mesajlar paylaşıyorum. Attığım mesajın karşı tarafça anlaşılması ve etkileşim olması bu işin en zevkli yanı.

Günde 1-2 saat
* Sosyal medya hayatının neresinde?

- Her yerinde desem yeridir. Hayatımın en önemli parçalarından biri. Severek yaptığım, yeni dostluklar edindiğim güzel bir mecra benim için.
* Çok vakit harcıyorsun o zaman?
- Evet, twitter'da zaman geçirmek hoşuma gidiyor fakat tahmin ettiğiniz kadar uzun zamanlar değil. Takipçilerim iyi bilir. Ben günde en fazla 1-2 mesaj paylaşırım.
* Buna şaşırmadım desem yalan olur?
- Ben sizin bildiğiniz fenomenlerden değilim.
"İzmir'e aşığım"
* Mesajlarında İzmir var mı?
- Evet var. Ben İzmir'e aşığım. Zaten siz de biliyorsunuz İzmir'de yaşayan hemen herkes bu güzel şehre aşıktır. Ben de elimden geldiğince İzmir'le ilgili mesajlar paylaşmaya özen gösteriyorum.
* Sosyal medya çok geniş bir alan. Buradaki hedeflerin neler?
- Takipçilerimle aramda sıcak bir bağ var. Bunu korumak ve geliştirmek istiyorum. Tabii ki nitelikli takipçi sayımı da artırmak güzel olur.
* Nitelikli derken?
- Gerçek hesaplar yani. Etkileşime geçebildiğim. Bot (sahte kullanıcı) hesaplarla bu işi yapan onlarca insan var. Hiçbir zaman böyle bir taktikle takipçi sayımı artırmak istemedim.
Mesajlar samimi ve gerçek olmalı
* Kalıcı olmak için ne yapmalı?

- Öncelikle mesajlarınız takipçilerinize dokunmalı. Samimi ve gerçekçi olmalı.
* Örneğin?
- Attığınız mesajlarda bir farklılık mutlaka barınmalı. Bu farklılığın sizden doğal bir şekilde çıktığına, karşı tarafın mutlak ikna olması gerekir.
Sosyal medya tüyoları
* Öncelikle profesyonel çekim profil fotoğrafı olmalı. (Sade ve şık)
* Kapak fotoğrafında kendi resminizden çok sizi yansıtan çizgilerle alakalı bir görsel yüklenmeli.
* İsminiz neyse öyle geçmeli.
* Kodlamalardan kaçınmalı.
* Paylaşımda bulunduğunuz mesajlar samimi, gerçekçi ve etkileşim alabileceğiniz türden olmalı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.