Gençlerin gündemi magazin

Üniversite öğrencilerinin medya kullanım alışkanlıkları incelendi, ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı. Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serra İnci Çelebi tarafından gerçekleştirilen anket araştırmasında 18-21 yaş aralığındaki gençlerin magazin dünyasını, Türkiye ve dünya gündeminden daha çok takip ettikleri tespit edildi.
Yaşar Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serra İnci Çelebi, çeşitli bölümlerde öğrenim gören İzmirli 258 üniversite öğrencisi ile anket araştırması gerçekleştirdi. Dijital teknolojilerin bilgi edinmede kullanımı, gündelik haber ve bilgi edinmede cinsiyetler arası fark, geleneksel ve dijital medya tercihleri gibi konularda tespitlerde bulunan Çelebi, kız ve erkek öğrencilerin tercihleri arasındaki önemli farklılıklara dikkat çekti.
18-21 yaş arası
Doç. Dr. Çelebi, "Gençlerin, özellikle yeni dijital teknolojileri bilgi edinme konusunda nasıl kullandıkları sorusuna da yanıt aranan bu çalışmada, gençler arasındaki yaş farkının onların kullanım şekillerini etkilediği sonucu ortaya çıktı. '18-21' yaş aralığındaki gençlerin çoğunun medyadan edindikleri haber ve bilgiler daha çok 'eğlence dünyasında neler oluyor'a yönelikken, bu oranın '22 yaş ve üzerindeki' gençler arasında azaldığı görüldü. 18-21 yaş aralığındaki gençler, 'medyadan eğlence alanında bilgi edinirim' sorusuna yüzde 71.4 oranında 'kesinlikle katılıyorum' cevabı verirken, bu oran 22 yaş ve üzerindekiler için yüzde 28.6 oranında kaldı" dedi.
Kızlar daha çok kullanıyor
Doç. Dr. Serra İnci Çelebi, "Medya kullanımında ve içeriğinin tüketiminde, kız ve erkek öğrenciler arasında çeşitli farklılıklar ortaya çıktı. Kızların erkeklere oranla hem medyadan gündelik haber edinmede çeşitli medyaları daha fazla kullandıkları hem de medyanın sunduğu çeşitli haber kategorilerini daha fazla tükettikleri görüldü. Ayrıca gençlerin akıllı telefon kullanımları kıyaslandığında, kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla akıllı telefon kullanarak internete bağlanma eğiliminde oldukları görüldü" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.