Çipli kimlik kartlarında süre kısaldı

İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürü Sinan Güner, çiplik kimlik kartlarının teslim süresinin kısaldığını belirterek, "Daha önce 3-4 hafta gibi uzun bir teslim süremiz varken, şu anda bu teslim süremizin bir haftaya indiğini görüyoruz." dedi.

Güner, yaptığı açıklamada, nüfus ve vatandaşlık işleri il ve ilçe müdürlüklerinden yapılan çipli Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı başvurularının, önce biyometrik veri kontrol bölümünde değerlendirmeye tabi tutulduğunu söyledi.

Bugüne kadar 10 milyonu aşkın kişinin çipli kimlik kartını teslim aldığını kaydeden Güner, "Eğer bugün Türkiye'de 10 milyon kimlik kartı varsa, 10 milyon tane biyometrik veri var. Yani parmak izi var, fotoğraf var. Sahteciliği önlemek adına bir kişi başvuru yaptığı zaman bu kişinin daha önce kart alıp almadığı, bunun bir sahtecilik girişimi olup olmadığını anlamak için sistem hemen alınan parmak izlerini, fotoğrafları depoladığımız verilerle karşılaştırıyor." diye konuştu.

Verilerin doğrulama aşamasının tamamlanmasının ardından, sistemin yeni kimlik için geçerlilik verdiğini aktaran Güner, daha sonra yeni kimliğin üretim aşamasına geçildiğini ifade etti.

"ALO 199" MEMNUNİYET İÇİN ARAYACAK

Güner, yeni kimlik kartı talebi için "Alo 199" numaralı çağrı merkezleri ve buna bağlı internet sitelerinin bulunduğunu dile getirdi.

Çağrı merkezlerinin yakın zamanda vatandaşları arayarak sunulan hizmetlerin memnuniyetine yönelik çalışma başlatacağını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.