ÖTV değişikliği zammın etkisini azaltacak

Bozkurt, ÖTV matrahındaki değişikliğin otomobil fiyatlarına gelebilecek artışların bir miktar önüne geçeceğini söyledi. Bozkurt “Bu düzenleme müşterilerimizin faydasına olacaktır” dedi

Yeni yürürlüğe giren ÖTV matrahı güncellemesiyle kur etkisini ve model yılı değişikliğinden kaynaklanan otomobillerdeki fiyat artışını bir nebze de olsa azaltması pazar için olumlu etki yaratacağını kaydeden Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt şunları söyledi; "Son bir yılda özellikle Euro'nun Türk Lirası karşısında yüzde 24 oranında değerlenmesi, otomobil fiyatlarının artacağı yönünde bir beklenti yaratmıştı. Yeni düzenleme ile birlikte gelen değişiklikler, müşterilerimiz açısından baktığımızda da olumlu sonuçlar doğuracaktır. Kurların artmasıyla yeni yılda otomobil fiyatlarına gelebilecek muhtemel artışların bir miktar önüne geçecek olan bu düzenleme müşterilerimizin faydasına olacaktır."

"YERİMİZİ KORUDUK"

Bozkurt, konjonktürel gelişmeler ve kur baskısına rağmen Toyota'nın 2017 yılını toplamda 45 bin 209 adetlik satışla tamamladığını açıkladı.
Toplam pazarın 956 bin 194 olarak gerçekleştiğini ve geçen yıla oranla yüzde 2,8'lik bir daralmanın yaşandığını da sözlerine ekleyen Bozkurt "Toplam pazarda yüzde 4,7'lik oranla ilk 7 marka içindeyiz. Aralık ayı satışlarımızda ise ilk 4 sıra içinde yerimizi aldık. Başta 26 bin 500 adet satışla Corolla olmak üzere, 6 bin 278 adet Toyota C-HR ve 4 bin 550 adetle segmentini lider olarak tamamlayan Hilux'ın bulunduğumuz konuma önemli katkısı var. Bundan daha önemlisi Türkiye pazarında sattığımız bütün araçların yüzde 72'sini ülkemizde üretiyoruz. Bu her açıdan ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor" dedi.

HILUX BİRİNCİ OLDU

Bozkurt, Toyota'nın pick-up segmentindeki temsilcisi Hilux'ın, 2017 yılını da önceki yıl olduğu gibi lider tamamladığını belirterek "Türkiye'de 2017 yılını 45 bin 209 adetlik satış ile kapatan Toyota'nın satışlarında Hilux da önemli rol oynadı. ODD verilerine göre; en yakın rakibinden 1023 adet daha fazla tercih edilen Hilux, 4 bin 550 adetlik satış adedi ve yüzde 23'lük pazar payıyla segmentinin birincisi olmayı başardı" diye konuştu. Bozkurt, 2017 yılında toplam Toyota satışları içinde hibrit araç satışlarının da büyük artış gösterdiğini de kaydederek "2017'de 4 bin 110 adetlik hibrit otomobil satışı gerçekleştirdik. Böylelikle toplam satışlarımız içindeki hibrit payı yüzde yüzde 9,1'e ulaştı. Bugün Türkiye'de satılan her 100 hibrit otomobilden 92'si Toyota markalı. Geçtiğimiz yıl 863 adet olan hibrit otomobil satışımızı yüzde 376 oranında artırmayı başardık" dedi.

"2018 İLGİNÇ GEÇECEK"

2018 yılınıda değerlendiren Bozkurt sözlerini şöyle sürdürdü; "2018'in ilk 6 ayı ilginç geçecek. Pazarda bazı belirsizliklerin olduğunu gözlemlemekteyiz. Yılın ikinci 6 ayını da şu anda kestirmek güç. Bu uzun süreçte; global konjonktür, pariteler, faizler, kurlar ne olacak?
Bu seyre göre değişecektir" dedi.

ERCAN KARACA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.