32 yılda 240 bin kez sallandık

Türkiye ve yakın çevresi, 1985 ile 2017 yılları arasında 239 bin 902 depremle sarsıldı

Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü Bölgesel Deprem- Tsunami İzleme ve Değerlendirme Merkezi verilerine göre, Şili'de 22 Mayıs 1960'ta meydana gelen 9.5 büyüklüğündeki deprem, dünyada 1900 yılından bu yana kaydedilen en büyük sarsıntı oldu.
MARMARA AFETİ
Türkiye ve çevresinde ise 1903'ten bugüne kadar 7 ve üzerinde 15 deprem yaşandı.
Erzincan'da 27 Aralık 1939'da yaşanan 7.9 büyüklüğündeki deprem 117 yıldaki en şiddetli sarsıntı olurken, bunu 7.8 büyüklüğündeki 17 Ağustos 1999 Marmara Depremi izledi.
7.9'A KADAR ÇIKTI
Türkiye ve yakın çevresinde 32 yılda, 0.3 ila 7.9 büyüklüğü arasında 239 bin 902 deprem meydana geldi. Türkiye ve yakın çevresinde 1900 ile 2017 arasında 4 ve üzerindeki büyüklükte ise 10 bin 292 deprem yaşanırken, bunun 33'ü 7 ila 7.9 arasındaki büyüklükte gerçekleşti.
15 BÜYÜK DEPREM GÖRDÜK
Türkiye sınırları içerisinde 7 ve üzerindeki büyüklükte yaşanan 15 depremin illere göre dağılımı şu şekilde:
9 Ağustos 1912 Mürefte (Tekirdağ) /7.3
7 Mayıs 1930 Türk-İran Sınırı/ 7.2
27 Aralık 1939 Erzincan/ 7.9
20 Aralık 1942 Tokat (Erbaa)/ 7
27 Kasım 1943 Ladik (Samsun)/ 7.2
1 Şubat 1944 Gerede-Çerkeş (Bolu)/ 7.2
18 Mart 1953 Yenice (Çanakkale)/ 7.2
25 Nisan 1957 Fethiye-Rodos (Muğla)/ 7.1
26 Mayıs 1957 Abant (Bolu)/ 7.1
6 Ekim 1964 Manyas (Balıkesir)/ 7
28 Mart 1970 Gediz (Kütahya)/ 7.2
24 Kasım 1976 Muradiye (Van)/ 7.5
17 Ağustos 1999 Gölcük (Kocaeli)/ 7.8
12 Kasım 1999 Düzce/ 7.5
23 Ekim 2011 Van/ 7.2

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.