Abdurrahim Şenocak

Alo 170, 7/24 hizmetinizde

Geçtiğimiz günlerde Trabzon'a yaptığımız çalışma ziyaretinde bir vatandaşımız Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın ALO 170 hattını aradığını ve çok memnun kaldığını söyledi. Bunun üzerine okurlarımıza bu hattı tanıtmayı görev bildik.
Öncelikle cep telefonlarınızdan alan kodu girmeden doğrudan 170'i tuşladığınızda Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi'ne ulaşıyorsunuz.
Daha sonra maden ve iş kazaları için 1'e, vatandaş temsilcisi/operatör için 0'a basmanız gerektiği size söyleniyor.
Maden ve iş kazaları öncelikli müdahale gerektirdiği için diğer konulardan ayrı tutuluyor.
ALO 170 hattını hangi durumlarda kullanabileceğimiz de izah edelim. ALO 170'i çalışma hayatı ile ilgili bilgi isteği, bildirim ve şikayet konularında 7 gün 24 saat arayabilirsiniz.
Çalışma hayatına yönelik aklınıza gelebilecek bütün soruların cevapları ALO 170'tedir.
Anında cevap alamadığınız sorular ise vatandaş temsilcileri tarafından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı uzmanlarına iletiliyor. Daha sonra size dönüş yapıyorlar.
SÜREÇ NASIL İŞLİYOR?
İşyeri tarafından ödenmeyen normal çalışma ve fazla mesai ücretleri, kayıt dışı istihdam, sosyal güvenlikten faydalanma gibi konular için ALO 170'i arayabilirsiniz. İlave olarak anlaşmalı boşanma ile ilgili şikayetlerinizi de bu hizmet aracılığıyla bildirebilirsiniz.
ALO 170'i aradıktan sonra vatandaş temsilcisi ile görüşme yapıyorsunuz. Hangi konuda yardım istediğinizi sorulduktan sonra kişisel bilgileriniz isteniyor.
Bazı vatandaşlarımızın kişisel bilgilerini paylaşmaktan çekindiğini biliyoruz.
Hattı sosyal güvenlik haklarınız için aramanız durumunda, sizlerle ilgili doğru bilgiye erişim için kişisel bilgileriniz alınıyor.
İhbar sebebiyle aramanız durumunda ise kimlik bilgileri ihbar mekanizmasının kötüye kullanımını engellemek için alınıyor. Bu faydalı hizmetin aralarında husumet olan kişilerce suistimalinin önüne geçilmesi için gerekli. Ancak içiniz rahat olsun, vatandaş temsilcisine bilgilerinizin gizlenmesini istediğinizi söylemeniz gizlilik için yeterli.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, gün geçtikçe bu hizmete yenilikler katıyor. Örneğin internet üzerinden (http:// www.alo170.gov.tr/) görüntülü konuşma yapabilirsiniz.
İşitme engelli vatandaşlarımızın cep telefonuyla 3G üzerinden işaret dili ile bilgi almaları için '0850 222 7 170' numarasını aramaları yeterli. Yine işitme engelli vatandaşlarımızın internet üzerinden yapacakları görüntülü görüşmelerde de işaret dili kullanımı mümkün.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı '+90 216 170 11 12' numaralı telefon ile dünyanın dört bir yanına bu hizmetini götürüyor.
ALO 170 ile bilgi çağını yakalayan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, vatandaşa güven dolu bir çalışma hayatı sunuyor. Bu hizmet sayesinde çalışma hayatına ilişkin bütün soruların yanıtları artık vatandaşlarımızın parmaklarının ucunda...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.