Arzu Günaydın

Geleceğin meslekleri

Bugünler kuşak çatışmasının en yoğun yaşandığı dönemler olmalı diye düşünüyorum... Çünkü değişim hiç bu kadar hızlı olmamıştı. Öyle ki, o çatışmanın kardeşler arasında bile yaşanması olası.
Şimdiki nesil bizim çocukluğumuzun bilim kurgu romanını yaşıyor adeta... Eskiden hayal bile edemeyeceğimiz bir teknolojinin içindeler çünkü... Çocukluğumuzda zaman yolculuğu yapıp bu döneme gelebilsek, sanırım, hem şimdiki çocuklara hem de yapabildiklerine hayranlık duyardık... Yaşamlarına da tabi... Çocuk aklımızla yani...
ÇOCUK AKLI
Keşke o çocuk aklını büyük oranda koruyabilsek.
Yeniliklere onlar kadar açık olsak yani. Önyargılarımız hiç oluşmamış olsa.
Herkese eşit şans versek bu sayede. Neyse ki koruyanlar da var. Var ki, yeniliği yetişkin aklıyla yadsımayanlar sayesinde çok hızlı bir dönüşüm geçirdi insanlık...Teknolojinin getirip götürdüklerini bir yana bırakıp, bu değişikliklere baktığımızda; 10 yıl önce adını bilmediğimiz hatta var olmayan bir çok mesleğin geliştiğini görürüz... Mesela akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle oluşan 'uygulama geliştiriciliği'... Sanırım hiçbirimiz büyüyünce uygulama geliştiricisi olmak istiyorum dememiştir. Ya da aranızda sosyal medya yöneticisi olmayı hayal eden oldu mu? Bulutta çalışmak istediğimizi söylesek, büyüklerimiz başı bulutlarda geziyor derdi herhalde bizim için... Halbuki şimdi bulut yönetimi, bulut stratejisi gibi iş alanları gündemde...
Bu liste uzar gider... Hatta, belki de bu satırlar yazılırken bile yeni bir mesleğe ihtiyaç hasıl olmuştur... Çocuklarımız için normal olan bu değişim hızı bizlerin başını döndürüyor. İşte belki de sırf bu yüzden bile onlara hayranlık duymak için, çocukluğumuza zaman yolculuğu yaptırabilmeyi beklememeliyiz. Onlara hayranlık duymalı ve önlerini açmalıyız. Çünkü, bu hızla baş edebilecek sadece onlar. Hızı kesmeye çalışmak Don Kişotluktan ileriye gitmeyecektir, gereği de yoktur bence.
DİJİTAL DETOKS TERAPİSTİ
Günümüz mesleklerinin yerini 10 yıl sonra da başka meslekler alacak kuşkusuz. Bugün hayal dahi edemediklerimiz de olacak içlerinde. Öngörülen mesleklerden biri dijital detoks terapistliği mesela. Bu terapistler, teknolojik kaynaklı stres yaşayanları, cihazlarından ayırarak arınmalarına yardımcı olacak ortamlar hazırlayacaklar. Ya da dijital ölüm uzmanlarından bahsedilebilir gelecekte.
Kişinin ölümünden sonra dijital varlıklarını değerlendirecek olan bu uzmanlara ihtiyaç duyulabilir. Yapay zeka destekli sağlık teknisyenleri olacak belki de. Doktora gitmeye gerek kalmadan yazılımlar ile hastalık tespiti yapabilecekler. Günümüzde bilinçsizce kullandığımız; yediklerimize kadar teşhirde bulunduğumuz sosyal medya, ileride başımıza büyük işler açabilir. İşte o noktada da Kişisel gizlilik danışmanlarımız devreye girecek.
DEĞİŞİME İZİN VERMEK
Faydalı olma kavramı da değişecek...
Mesela çocuğunuz arttırılmış gerçeklik uzmanı olarak sıkıcı hayatları renkli hale getirebilir. Böyle büyük bir değişim içindeki ve çok da kestirilemeyen gelecek için kendi kalıplarımızla çocuklarımızı mesleklere yönlendirmek ve hatta baskı oluşturmak ne denli doğru olur, sorgulamalıyız...
Belki de tek yapmamız gereken değişime izin vermek...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.