Erhan Gülenç

Kılıçdaroğlu’nun 1 Nisan şakası!

Sözde ana muhalefet partisi olan CHP'nin bin yıl da geçse iktidar olmayacağı bu yerel seçimde bir kez daha görüldü. Parti, 31 Mart'taki yerel seçime en iddialı girdiği yer olan İzmir'de hala bir Büyükşehir Belediye Başkan adayı belirleyemedi.
ANKARA'DAKİ FIKRA
İş sonunda fıkralık oldu. Ankaralı bir dostumdan başkent kulislerinde çok konuşulan komik bir fıkra dinledim. Size de aktarayım: CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, İzmir adayını açıklamayı aslında beceriksizlikten değil planlı bir şekilde geciktiriyormuş. Çünkü, İzmir'e kendini aday yapacakmış. Önceki deneyimlerine göre 31 Mart'ta CHP'nin sandıkta bir hezimet daha yaşayacağından eminmiş.
Bu kaybedeceği 10. seçim olacağı için "Artık beni bu koltukta oturtmazlar.
1 Nisan'dan sonra işsiz kalırım. Bari İzmir adayı kendim olayım. Seçilirsem 5 yıl garanti. Sonraki 5 yıla da bir şeyler bakarız" diye düşünüyormuş.
Bu yüzden adaylığını açıklamak için işi bir punduna getirmeyi bekliyormuş.
ZEYBEKCİ YOL ALDI
Tabi bu işin fıkrası ama Kılıçdaroğlu'nun 1 Nisan'dan itibaren artık 'işsiz' kalabileceği çok büyük bir ihtimal olarak gözüküyor.
Çünkü, CHP en güçlü olduğunu düşündüğü İzmir'de bile seçime doğru düzgün hazırlanamıyorsa 31 Mart'ta büyük bir hüsran yaşayacak demektir. Öyle olursa, Ankara kulislerinde konuşulan bu fıkranın Kılıçdaroğlu'nun 'işsiz' kalmasıyla ilgili bölümü de gerçek olur. AK Parti'nin İzmir adayı Nihat Zeybekci, yaklaşık 2 ay önce çıktığı yolculukta epey yol aldı. Zeybekci verdiği pozitif mesajlarla İzmirlilerle doğru bir elektrik yakaladı. Eğer Kılıçdaroğlu, yanlış bir adayla seçmenin karşısına çıkarsa CHP, İzmir'de de hiç beklemediği bir sonuçla karşılaşabilir.
AKTUNA'YI GEÇTİ
Bu arada eski Başbakanlardan Yıldırım Aktuna fıkralara konu olmuş ve birçok Aktuna fıkrası türetilmişti. Kılıçdaroğlu, Aktuna'nın verdiği fıkra malzemesinin en az bin katını veriyor, adeta bir fıkra kahramanı gibi siyaset yapıyor ama keşfedilmeyi bekliyordu. Belki yukarıda anlattığımız fıkra iyi bir başlangıç olur ve Kılıçdaroğlu da kariyerine bu alanda devam eder!
KRİZİN DAHA BÜYÜĞÜ İLÇELERDE
CHP'de herkes İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı adayının kim olacağına odaklandı. Ancak gözden kaçırılan bundan daha da büyük bir kriz var. O da ilçe belediye başkan adaylarının kimler olacağı konusu. Bir yandan ittifak ortağı İP'nin istekleri, diğer yandan parti üst yönetimindekilerin kendi adamlarını ilçe belediyelerine yerleştirme rekabeti derken kan gövdeyi götürüyor.
İP İLE PAZARLIK SÜRÜYOR
Kulislerde İP'nin 8 ilçeyi CHP'den istediği ancak şu an için sadece Tire ve Kiraz'ı koparabildiği ifade ediliyor. Her ne kadar İP kanadından dün "İzmir'de sorun yok" açıklaması gelse de iki parti arasındaki pazarlıklar sürüyor. CHP'nin mevcut ilçe belediye başkanları büyük bir tedirginlik yaşıyor.
PAZARA ÇOK ZOR YETİŞİR
Öte yandan, beklendiği gibi Büyükşehir Belediye Başkan adayı, Aziz Kocaoğlu dışında bir isim olursa bunun ilçelere de yansıması büyük olur. Bu durumda Kocaoğlu'na yakınlığıyla bilinen Bornova, Foça, Konak gibi birçok ilçedeki belediye başkanı koltukla vedalaşmak zorunda kalabilir.
Genel Başkan Yardımcısı Seyit Torun, dün ilçe adaylarının da bu Pazar günü açıklanacağını söyledi ama kan gövdeyi götürürken bu çok zor gözüküyor

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.