Erhan Gülenç

Bu geçit projesi soruşturulmalı

Yeni Asır Gazetesi olarak bugün yine bomba bir manşetle karşınızdayız. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Karşıyaka Cahar Dudayev Bulvarı'na öyle bir üst geçit yapmış ki, inanmak mümkün değil... Ortada tam bir sivri zeka eseri var! Haberde de belirttiğimiz gibi normalde 55 metre olan karşıdan karşıya geçiş mesafesi bu üst geçitle yaklaşık 550 metreye çıkıyor. Dolanıp duruyorsunuz... Bu arada ortadaki tramvay durağına inen yürüyen merdivenler de yıllardır çalışmıyor. Zaten insanlar da bu geçidi kullanmak yerine yakındaki ışıklarda yer alan yaya geçidini tercih ediyor. Üstelik bu ucube geçide harcanan para ışıklandırmasıyla birlikte 10 milyon lirayı buluyor.

BİR DE ALGI OPERASYONU
İnsan yapılan eseri ve harcanan astronomik rakamı duyunca şok oluyor ve "Bu köprü projesinin altında ne var, birilerine para kazandırmak için mi projelendirildi?" diye düşünmeden edemiyor? Çünkü bu işin akıl ve mantıkla izahı yok. Bu nedenle bu köprü işinin mutlaka soruşturulması gerekiyor... Bir de Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz günlerde İzmir'de kendisine yardım başvurusu yapanların sayısının 500 bini geçtiğini açıklayıp algı yapmaya çalıştı. Siz "Türkiye'de insanlar aç" şeklinde siyasi duygu sömürüsü yapmaya çalışacağınıza bu tür işlere yaptığınız gereksiz harcamaları kısın ve vatandaşa dağıtın. Bu köprüye 10 milyon lira, heykel saymaya 171 bin lira, trafik konisi dizmeye 583 bin lira veriyorsunuz. İzmirlinin parasını nasıl böyle har vurup harman savurabiliyorsunuz?

'İSTEDİĞİMİZ KOOPERATİFE VERİRİZ' DİYEMEZSİNİZ
İzmir'de belediyeler, kooperatifleri destekleme konusunda maşallah birbirleriyle yarışıyor. Görünürde her şey güzel. Fakat, dışarıdan iyi bir iş yapılıyormuş izlenimi uyandıran bu destekler yasal ve etik olarak doğru şekilde mi yapılıyor? İşte bu noktada işin şirazesi zaman zaman kayıyor gibi. Biliyorsunuz, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, eşi Neptün Soyer'in başkanı olduğu İzmir Köy-Koop Birliği'nden doğrudan süt, enginar, kavurma gibi on milyonlarca liralık ürün alıyor. Bu da etik tartışması yaratıyor. Şimdi de Karaburun'da yine kooperatifler üzerinden bir tartışma başladı.

ZEYTİNLİKLERİ KOOPERATİFLERE
Karaburun Belediyesi, kendisine ait olan ve çeşitli yerlerdeki yaklaşık 95 dönüm zeytinliğin hasat işlemi için Batı Mahalleleri ve Eğlenhoca Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri ile anlaştı. Buna göre belediye hasattan yüzde 10 pay alacak. Dediğim gibi görünürde niyet iyi... Ancak, neticede bu zeytinler kamu malı ve ortada öyle birkaç kilo değil yüzbinlerce lira değerinde bir zeytinyağı var. İşte bu noktada kamu malının ihalesiz bir şekilde bu kooperatiflere sadece bir protokol imzalayarak verilip verilemeyeceği sorusu ortaya çıkıyor.

PAY ORANI DA DÜŞÜK DENİLİYOR
Bir de ilçede bu şekilde yapılan hasat paylaşımlarının yüzde 50-50 ortaklık şeklinde yapıldığı belirtiliyor. O yüzden yüzde 10'luk pay çok düşük gözüküyor. AK Partililer, bu anlaşmaya sözkonusu nedenlerle karşı çıkıyor. Önümüzdeki meclis toplantısında bu konu tartışılacak. Tabii ki, üretici kooperatiflerini destekleyelim, ancak bunu yaparken "İzmir'in malı deniz, kafamıza göre istediğimiz kooperatife veririz" denilemez. Her şeyin yasal ve etik bir ölçüsü var...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.