Müşteri temsilcisi ne için vardır?
Sizi dinlemek için, şirket ya da ürünlerle ilgili bilgi vermek için, yaşadığınız soruna çözüm bulmak için, mağduriyetinizi gidermek için... Benim aradığım Playstation müşteri temsilcisi bu saydıklarımın hiç birini yapmadı. İşi yokuşa sürmek nasıl oluyor? Size hepsini anlatacağım.
Önce kısaca olayı aktarayım:
Playstation 4 aldım ve yanında 3 aylık ücretsiz PsPlus üyeliği verdiler. Bunu kullanmaya başladım.
Aynı zamanda oyun satın alabilmek için kredi kartı bilgilerimi de girdim. Aradan 3 ay geçtikten sonra, PsPlus aboneliğimi otomatik olarak 12 ay yenilediler ve benden 179 TL aldılar! Savunmaları ise, PsPlus kartının arkasında bu yenilemeyi yapacaklarını karınca duası gibi neredeyse gözle görülemeyecek küçüklükte yazmış olmaları. Ben kartımdan bunun çekildiğini anlayınca bankaya başvurup iptal ettirdim. O esnada şüpheli işlem bildirimi yaptığım için kartım bile kapandı.
Daha sonra çoook 'kurumsal' olan Playstation, sanki bir hırsızmışım gibi benim hesabımı askıya aldı.
Parasını ödeyip almış olduğum onlarca oyunu da oynayamaz oldum.
Üstelik bana herhangi bir açıklama bile yapılmadı.
NİYE VARSINIZ?
Asıl sorun bundan sonra başlıyor. Para geri çekilince aynı gün hesabımı kapatan 'JET' Playstation yetkilileri, söz konusu müşteri mağduriyeti olunca adeta köşe kapmaca oynadı. Bir kere internette dolaşan 'Playstation Destek' numaraları arasından doğru olanını bulmak zorundayız.
Resmi numaranın da artık kullanılmadığını öğreniyoruz.
Ben de mail atarak sorunu çözmeye çalışıyorum.
Ancak 'Thomas' bir arkadaş bana geri dönüş yapıyor ve FIFA 2019 oyunundan bahsediyor. FIFA oyununun fiyatını anlatan bir cevap yolluyorlar. Bu nasıl bir saçmalık anlamadım. Buradan bir sonuç alamayacağımı anlayınca tekrar telefona dönüyorum. Numaralarını buluyorum ve 14 iş günü içerisinde onları arıyorum.
Hem de defalarca. Ancak sesli yanıt sistemi beni geri çeviriyor. Bana "2'ye basın" diyor ben de basıyorum ancak "Yanlış tuşlama yaptınız" deyip yüzüme kapatıyor. Tekrar tekrar deniyorum, bazen de Arapça bir ses kaydı dinletiliyor.
KANIT YETMEDİ
Nihayet 10-15 dakika beklediğim bir aramamdan sonra karşımda muhatap olabileceğim 'gerçek' bir insan buluyorum. Bana yardımcı olamayacaklarını söylüyorlar.
"14 iş günü içinde bizi aradığınızı kanıtlayabilir misiniz?" diye soruyorlar.
Ben de, "Telefonumda arama kayıtları var" diyorum.
"Tamam.
Bu yeterli.
Bize onların ekran görüntülerini yollayın" diyorlar. Bunları yolluyorum ve işin çözüleceğini zannederek bekliyorum. Aradan günler geçiyor. Sonuçta, toplamda 1 aylık uğraşlarım da boşa çıkıyor. Başta arama kayıtlarının yeterli olacağını söyleyen yetkililer, yan çiziyor. "Maalesef yardımcı olamayacağız" diyorlar.
Ben de 1 ay uğraştığımla kalıyorum...
Aktif karbonda çok kazanç var
Dişlerimizi beyazlatma konusunda etkisinin olup olmadığı tartışılmaya devam eden bir konu. Aktif karbon diş beyazlatıcı toz.
Başlarda bulmakta zorlanıyorduk ancak yabancı alışveriş siteleri bu gibi konularda çok hızlı. Türkiye'de 30-40 TL fiyat aralığından satıldığı dönemde, aynı ürünü aliexpress'ten dolar 4,5 TL iken 2 dolara aldık. Sonuçlarını sizlerle paylaşacağız.
Bu arada, bu tozların kısa vadede dişlerdeki lekeleri temizlediğini ancak uzun vadede diş minesine zarar verebildiğini de belirtelim.