Erman Azar

Modeller de dijital oldu

Geçtiğimiz aylarda sayfalarımızda yer verdiğimiz sanal modellerin yükselişi sürüyor. Önümüzdeki yıllara da damgasını vuracak ve gitgide çoğalacak gibi görünen sanal modeller, yaratıcılarına milyonlar kazandırıyor. Sanal model Miquela Sousa'nın marka değeri 661 milyon liraya ulaştı. Dünyanın en ilginç modeli, yaratıcılarına servet kazandırmayı başardı. Sosyal medya yıldızı olarak 2016'da parlayan Miquela Sousa, sadece 3 yıl içerisinde Instagram'da 1,6 milyon takipçiye ulaştı. 'Lil Miquela' adıyla bilinen Sousa, Prada'dan Samsung'a, Balenciaga'dan Calvin Klein'e kadar dev markaların yüzü oldu.
ONLARIN ÇAĞI
Dünyanın en ilginç modelinin marka değeri, 100 milyon sterline (661 milyon TL) ulaştı. Sanal modeli tasarlayan Brud şirketinin sahipleri Sara DeCou (27) ve Trevor McFedries (33), servet sahibi oldu. DeCou, Los Angeles'ta 6 milyon TL'lik bir ev aldı. Dünyaca ünlü model Bella Hadid sanal mankenle birlikte kamera karşısına geçerek bir reklam filminde rol almıştı.
NE KADAR GERÇEK
Geçtiğimiz günlerde Brud yetkilileri Lil Miquela karakteri olarak bir röportaj verdi. Yapılan bu ilginç röportajda sanal model, popüler kültür öğesi olan birçok ünlünün zaten sanal olduğunu ifade ediyor. Aslında pek de haksız sayılmaz. Ünlü model, "Hayatımız sürekli bir ekrana bakarak akıp giderken, orada görmeyi seçtiklerimiz aslında birçok "kişinin" ya da olayın bir kısmı" diyor. Gördüğümüz, takip ettiğimiz ya da beğendiğimiz şeylerin ne kadar gerçek olduğuna inanmak bize kalmış. Kaldı ki artık bu çağda maruz kaldığımız çok şeyi sorguluyoruz. Bunlardan bazıları da cidden gerçek çıkmıyor. Bu noktada Lil Miquela, bir açıdan bakıldığında kendisi ile gerçek modeller arasında bir fark olmadığını söylüyor.
İLK DİJİTAL SÜPERMODEL: SHUDU
Nisan 2017'de hayatımıza giren Shudu, kapkara teni ve çok şey anlatan ifadesiyle ayrı bir hayran kitlesi edinmişti. İlk olmanın da avantajını arkasına alan Shudu, bir anda dünyanın ilgisini çekti. Kendini "dünyanın ilk dijital süpermodeli" olarak tanıtan Shudu Gram, Britanyalı fotoğrafçı Cameron-James Wilson tarafından tasarlanmış. Wilson onu koyu tenli güzel kadınların sanal bir "kutlaması" olarak görüyor. Rihanna kendi Instagram hesabında, kozmetik markası Fenty Beauty'nin yeni rujunu tanıtmak için Shudu'nun fotoğrafını paylaşmıştı. Shudu bugün dünyanın en çok kazanan modellerinden biri.
YÜKSELİŞLERİ DEVAM EDİYOR
Süper modellerin en ilginci Noonoouri. Şubat 2018'de 1,5 metrelik boyuyla podyumda süpermodellerin önünde yürüyünce dikkatleri üzerine çekti. Bu sanal karakter, ortaya çıktığı andan itibaren başlayan büyük çaplı PR projesi hala sürüyor. Givenchy, Tom Ford, Versace, Chanel gibi markaların defilelerine gidiyor; makyajını efsanevi makyaj artisti Pat McGrath'e yaptırıyor ve Cruise 2019 defilesinde Dior'un Instagram hesabını devralıyor. Noonoouri'nin anime karakterleri andıran yüzü, sanal model camiasında daha çok çeşitli karakterlerin geleceğini de haber ediyor.
ÜNLÜ MODELLERİN PABUCU DAMA ATILDI
Tasarımcı Olivier Rousteing'in öncülüğünde moda dünyasını her hareketiyle sarsan Balmain, yine çok sıra dışı bir projeyle geldi. Balmain ordusuna yeni katılan 3 manken, çeşitli etnik kökenleri temsil etmenin yanında benzersiz bir özellik taşıyor. Kim Kardashian, Gigi Hadid ve Kendall Jenner gibi dünyaca ünlü mankenlerin üzerinde görmeye alışkın olduğumuz parçalar şimdi de bilgisayar ortamında yaratılmış kadınların üzerinde. Twitter üzerinden duyurduğu yeni kampanya için kısa bir açıklama yapan Balmain, "Bu yeni sanal ordu, güzelliğin çeşitliliğini ve yeni dünyaları keşfetmek için sabırsızlanan güçlü birer öz güveni yansıtıyor" diye konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.