Gonca Elibol

Kodla Manisa ile geleceğe hazırlık

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın hazırladığı "Dünyanın En Değerli 500 Markası-Global 500-2019" araştırmasına göre en değerli markalar Amazon, Apple, Microsfoft, Samsung, AT&T ve Facebook gibi teknoloji şirketlerinden oluşuyor. Hepsi milyar dolarlık değere sahip. Katma değeri yüksek olan şirketler ile diğer sektörleri kıyasladığımızda teknolojinin gücü konusunda insan hayrete düşüyor.

Düşünsenize bir tarafta tüm servetini harcayıp borç harç fabrikalarını kuran, şirketlerini iyi bir seviyeye getirmek için senelerini harcayan girişimcilerin çabaları ile teknoloji şirketlerini kıyasladığınızda teknolojinin gücü ortaya çıkıyor. Brand Finance çalışmasını incelediğinde insan "Ne zaman bu listede yer alacağız"? diye düşünmeden edemiyor. Bizim de teknoloji konusunda atak yapmamız gerekiyor. Tabi her şey hayalle başlar. Bill Gates de "Bir gün herkesin bilgisayarı olacak" demişti.

Ülkemizin gelecek yıllarda teknoloji konusunda dünyaya adını duyuracağını inanıyorum. Biz yüzyıllarca üç kıtaya hükmetmiş bir neslin torunlarıyız. İsteyip de başaramayacağımız hiçbir şey yoktur.
HER ŞEYİ BİR VELİ BAŞLATTI
Özellikle gençlerden umutluyum. Bu umudum geçtiğimiz günlerde juri üyesi olarak katıldığım Kodla Manisa etkinliğinde daha da arttı. Orada gençlerin birbirinden değerli projelerini gördükçe duygulandım, gururlandım. Kodla Manisa Projesi 2015'te bir velinin, valiye gönderdiği bir mektupla başlıyor. Veli mektubunda, çocuğunun Scratch (çocuklar için geliştirilmiş ücretsiz Blok tabanlı programlama aracı) ile programlamayı öğrendiğini, belki gelecekte iyi bir yazılımcı olacağını belirterek, "Benim çocuğum öğreniyorsa neden diğerleri de öğrenmesin geleceğin Steve Jobs'ları, Elon Musk'ları neden Manisa'dan Türkiye'den çıkmasın?" diyor.

Dönemin valisi projeyi benimsiyor ve proje hayata geçiriliyor. Gençlerin becerileri matematik, fen bilgisi gibi müfredatlar arası disiplinlerle bağlantı kurarak çözüm üretebilen, inovatif ve tasarım odaklı düşünebilen, takım halinde üretebilen ve değerlerine sahip çıkan bireyler olarak yetiştirilmesi amaçlanıyor.
Proje o kadar benimsenmiş ki diğer illere de örnek olmuş, ortak sinerji yaratılmış. Bu yıl "Benim Fikrim Benim Teknolojim" teması ile 4. kez düzenlendi. 20 ilden 300 öğrenci projelerini sergiledi. Ödüller verildi.
'GENÇLERLE GURUR DUYUYORUZ'
3B Tasarım, Robotik ve Yazılım kategorilerinde çalışmaların hepsi başarılıydı. Kodla Manisa projesi kapsamında 300'den fazla öğretmen 297 ortaokulda 98 bin öğrenciye temel kodlama eğitimi verdi. Projeye bu yıl Vestel destek verdi. Gençlerin deneme yanılma yoluyla öğrenmesi, bir mühendis gibi düşünebilmesi, üretim döngülerini yaşayabilmesi, çalışma ve yaratıcılıklarını desteklemek için gençlere mentor olmak istediklerini vurgulayan Vestel Beyaz Eşya Genel Müdürü Erdal Haspolat, proje kapsamındaki bazı çalışmaların firma bünyesinde değerlendirileceğini söyledi.
Projenin mimarı Manisa Valiliği... Teknolojinin önemini her fırsatta dile getiren Manisa Valisi Ahmet Deniz, projenin her aşamasını yakından takip ediyor. Vali Deniz, "Türkiye'nin gelişmiş ülke seviyesine çıkması için teknolojiye, bilime ve eğitime yatırım yapılması çok önemli. Gençlerin birbirinden değerli çalışmaları ile gurur duyuyoruz. Üretim maharetlerini, inovatif düşüncelerini ve tasarılarını üretime dönüştürme istek ve çabalarını görünce Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceğe damga vuracağını düşünüyorum" dedi.

Teknolojiye yatırım yapmak, Ar-Ge'ye odaklanmak, insanın en değerli sermaye olduğuna inanarak hareket etmek ülkemizi geliştirecektir. Bu şekilde mutlaka bir Türk şirketi 'Dünyanın İlk 10'u listesine girecektir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.