• BUGÜNKÜ YENİ ASIR

Tütüncüoğlu: Çeşme beton yığını olamaz

Tüm yazıları
Giriş Tarihi: 17.03.2013, 00:00
Çeşme Belediye Başkanı Faik Tütüncüoğlu, Reisdere'de bir Uydukent yaratma bahanesiyle imar planlarına aykırı davranıldığını belirterek, "Uzun yıllar bir turizm cenneti olarak tanınan Çeşme, korkarım Bodrum ve Kuşadası gibi bir beton yığınlarıyla dolacaktır" diyor.
Tütüncüoğlu, Çeşme'de imarın 1000 metreye 0.25 yoğunluk verilerek sürdüğünü, ancak dar gelirlileri ev sahibi yapma bahanesiyle TOKİ'ye yaptırılması planlanan Alaçatı'ya yakın bölgedeki evlerde yoğunluğun 5 kata 1.25'e çıkarıldığını böylece yörenin 4 katlı apartmanlarla dolacağını belirtti.
* * *
Çeşme'nin hiçbir kişi, kurum ve kuruluşa tek kuruş dahi borcunun bulunmadığına değinen Tütüncüoğlu, Dünya Bankası'nın 100 milyon dolar kredi verme talebini de geri çevirdiklerini söyledi. Tütüncüoğlu, yeni sezon öncesi Çeşme'de yapılacaklar hakkında şu bilgileri verdi:
* Reisdere civarında yapılması planlanan 2. marinanın planlarının tasdikini bekliyoruz. Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım'dan söz aldık. Sözüne de güveniyoruz, onaylanacağına da inanıyoruz.
* Çeşme'de turist sayısı her yıl biraz daha artıyor. Özellikle Ruslar ve Baltık ülkelerinden gelenlerle otellerimiz şimdiden full çekiyor. Onları memnun etmek için belediyemiz her türlü tedbiri alıyor.
* Kışın 33 bin olan nüfusumuz yazın 1 milyonu aşıyor. Çeşme'de taksi sayısı sadece 55. Yani 20 bin kişiye bir taksi düşüyor. Gerçi oteller servis araçlarıyla sorunu gidermeye çalışıyorlar ama biz yakında ihale açarak taksi sayısını artıracağız.
* Çöp sorunu için yazın kamyon ve traktör sayısını 12'ye çıkarıyoruz, personel sayısını da ihtiyaca göre yükseltiyoruz. Vatandaşın bu konuda yakınmalarını önlemek için yoğun çabamız var.
* Alaçatı'nın Çeşme'nin bir mahallesi olması, onların yeterince hizmet alamayacağı anlamına gelmez. Zaten suyu birlikte paylaşıyoruz, bazı hizmetleri de öyle. Eskiden olduğu gibi merkez olarak şube aracılığıyla Alaçatı'nın da her türlü sorununa eğiliyoruz, eğileceğiz.
* Yazın trafik sorunu elbette ki büyük. Özellikle Alaçatı ve Ilıca'ya ayrılan göbekte yığılmalar oluyor. Ama burası Karayolları'nın hizmeti içersinde bulunuyor. Biz Ancak Alaçatı yönünden bir alt geçit yaparak sorunu çözebiliriz, bunun hazırlığını yapacağız.
* Çeşme'de spor turizminin canlanması için her türlü hazırlığı yaptık. Hazine'den istediğimiz yerler tahsis edilirse 20 saha yapacak ve özellikle Ege Bölgesi takımlarının burada sezon başı ve devre arası kamplarını yapmalarını sağlayacağız.
* Çeşme Uluslararası Turizm Festivali'nin ne olacağı belli değil. Biz yapmaya hazırız. Ama bakanlık, feztivalde yer alacak her sanatçı için ihaleye çıktılmasını istiyor. Örneğin kaç tane Tarkan var ki ihaleye çıkaracağız?
* Eşek Adası'nın turizme açılması isteniyor. İyi olur ama ada bize ait değil, Karaburun'un. Oraya karışamayız.
* Çeşme ve Alaçatı'da bu sezon kesinlikle su sıkıntısı çekilmeyecektir.
* Roman vatandaşların Ilıca ve Alaçatı yolunda yer işgal ederek yarattıkları kötü görüntülere de izin vermeyeceğiz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.