Avrupa Birliği, sürdürülebilir ekonomik gelişmeyi sağlamak, her düzeyde eğitim ve araştırma ortamını geliştirmek üzere Avrupa Ortak Eğitim Alanı yaratmayı amaçlıyor. Bologna Süreci ülkemizdeki genç insan kaynaklarının eğitimi ve mesleki gelişimi açısından da büyük bir önem taşıyor. Bologna Süreci, yüksek öğretim kurumlarından öğrencilerin üst düzey bilgilere dayalı araştırmacı bireyler olabilmeleri için programlar geliştirmelerini öngörüyor.
ÜYE ÜLKELER
Bologna sürecine üye olan ülkeler; Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovak Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere ve İrlanda, Hırvatistan, Güney Kıbrıs, Lihtenştayn, Türkiye, Arnavutluk, Andora, Bosna-Hersek, Vatikan Cumhuriyeti, Rusya Federasyonu, Sırbistan-Karadağ ve Makedonya, Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna.
Bologna Süreci Avrupa Yüksek Öğretim Alanı'nda üye ülkelerle birlik arasında bir denge kurulmasını öngörüyor. Üye ülkelerin eğitim sistemlerinin tek tip bir yüksek öğretim sistemi haline getirilmesi söz konusu değil. Öte yandan eğitimi bir diploma alma yarışına çevirmemek, eğitim kuruluşlarını da diploma fabrikaları gibi görmemek gerekiyor. Yüksek öğretim kuruluşlarının kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle uyumlu hale getirilmesi, böylece eğitimli ve nitelikli bireylerin uluslararası düzeyde istihdamının artırılması büyük bir önem taşıyor.
STRATEJİK PAYDAŞLAR
Bologna Süreci kapsamında eğitim kuruluşları ulusal ve sektörel yeterlilikleri göz önünde bulundurarak, kurum misyonuna ve akreditasyon ölçütlerine uygun, kalite güvence sistemleriyle denetlenebilen bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip eğitim programları geliştirmek zorunda. Bologna Sürecinin en önemli bir katkısı da öğrenci merkezli eğitim modelini ve belli bir programı tamamlayan öğrencinin hangi mesleki yeterliklere sahip olması gerektiğini ön plana çıkarmasıdır. Stratejik paydaşlarıyla geleceğin insan kaynaklarının bilgi, beceri ve yetkinliklerini tanımlamak amacıyla yapılacak DEÜ İşletme Fakültesi 1. Kariyer Platformu'nun başarılı olmasını diliyorum.