Benzer zihinleri buluşturan adres

Geçtiğimiz salı günü yedincisi düzenlenen İzmir Likemind Buluşması büyük ilgi gördü. Amaç insanların birbirini tanıması, proje ve fikirlerini birbirlerine anlatması. Likemind ismi de buradan geliyor zaten...

RÖPORTAJ: MÜJGAN KULLE
Tüm dünyayı etkisi altına alan ve ülkemizde de hızla yayılmaya başlayan bir oluşumun İzmir ayağından söz edeceğim bu hafta... İzmir'in 'Likemind' buluşmasından...
Amerika'da başlayan ve toplam 35 ülkede faaliyete geçen etkinlik, Türkiye'de şu an için 4 şehirde aktif. Benzer fikirlerini paylaşmak ve bilgi alışverişinde bulunmak isteyenleri buluşturan 'Likemind', geçtiğimiz Salı İzmir ayağının 7'nci toplantısına sahne oldu.
Biz de İzmir Likemind'ın kurucularından Erdal Erdoğdu, Mümin Erakbaş ve İpek Gürel ile oluşum üzerine söyleştik. İşte benzer fikirlerin havada uçuştuğu o etkinlik...
* İzmir'in 'Likemind' ile tanışma hikayenizle başlayalım...
ERDAL: İnternet sayesinde oldu. İnternet birçok sosyal mecra da oluşturdu. FriendFeet ve Twitter bunların en önemli örnekleri. Likemind ile de bu ağlarda tanıştık. Mümin arkadaşımla İzmir'de böyle bir oluşumun olmadığını görünce de hemen harekete geçtik.
Likemind buluşmalarını organize etmek için yapmanız gereken ilk şey 'Likemind.us' yöneticileri ile bağlantı kurmak. Biz de öyle yaptık. Uzun süre Likemind'ın Amerika ayağındaki ve aynı zamanda kurucularından olan Noah Brier ile yazıştık. Aslında iki kişilik bir ekip onlar... Biri de Pierre...
İZMİR'İN ŞANSI
Noah ve Pierre'in benzer pazarlama zekasına sahip insanları bir araya getirmek, aynı şehirde bulunan insanların bir network kurması ve birbirlerine her açıdan bilgi aktarması için ortaya çıkardıkları bir oluşum zaten Likemind.
Noah'ı, Likemind İzmir buluşmaları konusunda ikna ettik. Ve böylece Sevgili Mümin Erakbaş arkadaşımla bu işe girişmiş olduk. İzmir çok şanslı aslında bu konuda... Çünkü aynı anda iki girişimci grubu ile başlamış oldu Likemind'ın İzmir ayağı.
* Nasıl yani?
İPEK: Şöyle... Melih Arat ve ben de Likemind'ın İzmir ayağı için başvurmuş ve kabul edilmiştik. Erdal ve Mümin Bey'den habersiz ilk toplantımızı yapmak üzere iken iki grup tanıştı ve birlikte hareket etme kararı aldı.
ERDAL: Biz 12 Haziran'da sosyal medya üzerinde tüm duyurumları yapılmış şekilde '1. Likemind İzmir Buluşması'nı Mümin ile birlikte organize ettik. Melih Arat ve İpek Gürel'in organize ettiğinin ardından özünde ikinciydi. Genelde her şehirde iki kişiden oluşan bir ekip vardır. Birinin bir işi çıkarsa diğeri devam etsin diye. Ama bizde 4 kişiden oluşan bir ekip var. Bu yüzden kendimizi şanslı sayıyoruz.
İSTEYEN KATILIR
* Her isteyen katılabiliyor mu bu etkinliğe?

İPEK: Tabii ki... Katılım için herhangi bir koşul yok. Pazarlama yöneticisinden bilgisayar mühendisine, metin yazarından blog yazarına, insan kaynakları uzmanından web tasarımcısına, psikologdan endüstri mühendisine kadar geniş bir meslek yelpazemiz var. Kısacası herhangi bir sınırlama yok.
* Buluşma günü, saati ve yeri sabit herhalde.
ERDAL: Evet. Her ayın ilk salı günü, akşam saat 19:30'da başlıyor. Gündoğdu Starbucks'ta toplanıyoruz. Ancak öyle görünüyor ki bir yer değişikliği söz konusu olacak. Çünkü artık buraya sığamıyoruz... (gülüyor)
* Yine bir Starbuck's ta mı olacak?
MÜMİN: Bu genelde tüm şehirlerde böyle.
* Neden Sturbuck's?
ERDAL: İnsanların ayaklarını bir yere alıştırmak gerekiyor sonuçta. Ancak buranın olmasının asıl sebebi, kimsenin size ne içiyorsunuz diye sormaması. Burada bir şeyler içme zorunluluğunuz yok. Oldukça rahat bir ortam. Amerika'da ve tüm noktalarda buluşma yeri olarak burası tercih ediliyor. Her şehirde olması da etkili bir sebep.
GENİŞLEYEN AĞ
* Türkiye'de hangi şehirlerde toplantı oluyor?

MÜMİN: 4 şehirde... İstanbul, Ankara, Adana ve İzmir'de... Antalya'da da başlayacağı duyumlarını aldık. Son durumu tam olarak bilmiyorum. Fakat sonuçta tüm Türkiye'yi saracağından eminiz. Çünkü oluşum tüm dünyayı sarmakta.
* Dünyada kaç ülkede faal?
ERDAL: 35 ülkede...
* Likemind ile yapılmak istenen tam olarak ne?
MÜMİN: Likemind, benzer pazarlama zekasına sahip, gelişime ve değişime odaklı, inovatif düşünebilen, yeniliklere ve yeni insanlarla tanışmaya istekli kişilerin bir araya gelerek belirli bir gündeme bağlı olmaksızın sohbet ettiği, tanıştığı ve projelerini paylaştığı, belki iş ortağı, belki projesine destekçi, belki de sabah sporu için arkadaş bulduğu, amacı sadece ve sadece bir araya gelmek olan bir organizasyon.
Amaç insanların birbirini tanıması, birbirlerine proje ve fikirlerini anlatması. Likemind ismi de burdan geliyor zaten... Benzer zihinlere sahip olmak...
FARKLI ALANLAR
Likemind'a sadece aynı sektörden insanlar değil, birçok farklı alanda çalışanlar katılıyor. Toplantıya gelenler ortak hobilerini, merak ettikleri konuları konuşma fırsatı yakalıyor. Girişimcilerle, yatırımcılarla tanışmak için en doğru adreslerden biri. Projesinin eksik bir insan kaynağı varsa, bulabilmek için de bu toplantılara katılanlar var. Likemind toplantılarında tanışarak birlikte iş yapmaya başlayan birçok insan da var.
A'dan Z'ye her şey gündeme getiriliyor
* Ağırlıklı olarak neler konuşuluyor?

ERDAL: Çok farklı sektörlerden çok farklı uzmanlıklara sahip kişilerin olması her türlü konuyu tartışma ve paylaşma imkanı sunuyor.
Örneğin bugün reklamcılık ve reklam sektörünün İzmir'de ne durumda olduğunu, İzmir'de yer alan reklam ajanslarının neden para kazanamadığını, borç yükü altında olan ajansların her geçen gün birer birer kapandığını, yine de bu halde bile İzmirli yatırımcı ve firmaların işlerini yabancı ajanslara yaptırdığını tartıştık.
İzmir'de iş olanaklarının darlığı, işverenlerin yeni mezun adayları bir fırsat olarak değerlendirmedikleri gibi konularda fikir alışverişi yaptık.
MÜMİN: Mesela bir üreticimiz, ürettiği organik ürünleri online pazarlama konusunda nasıl değerlendirebileceği konusunda blog yazarları ve sosyal medyada aktif olan katılımcılarla; online reklam, kurumsal blog yazarlığı, viral reklam, web tasarımı gibi bilgileri edindi ve ürünlerini görsel açıdan temsil edecek tasarımlar için de reklam ajanslarıyla bağlantılar kurdu. ıÜü
Yeni bir oluşum: Minelda
* Benzer oluşumlar da söz konusu mu?

MÜMİN: Evet. Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı'ndan bir grup arkadaşın projesi olarak hayata geçen "Minelda" ön lansmanını bu toplantıda yaptı. Kritik iş uygulamalarınıza teknik destek alarak iş sürekliliğinizi sağlayıp, kendi işinize odaklanabileceğiniz, ayrıca network ve sistem alt yapı tasarımı ve uygulamaları hizmeti sunan Minelda bilgi teknolojilerinde çözüm danışmanınız olmaya aday.
Ayrıca Google Adwords Uzmanı da barındıran firma, internet ve web yazılım konusunda da etkin bir takım oyuncusu olduğunu kanıtlamış durumda. Bu konu da birçok arkadaşın dikkatini çekti.
Bu gibi birçok yeni oluşum da Likemind'ı tercih ediyor. Kısacası, genel olarak konuşulan konular arasında reklamcılık, sosyal medya, sponsorluk, kişisel gelişim, ithalat-ihracat ve bilgi teknolojileri ağırlıkta.
KISA KISA
MÜMİN ERAKBAŞ: 25 yaşında, Ege Üniversitesi İşletme Bölümü'nden yeni mezun olmuş.
ERDAL ERDOĞDU: 24 yaşında, İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 3. sınıf öğrencisi.
İPEK GÜREL: 26 yaşında, İpekyolu Görsel İletişim ve Reklam Hizmetleri Ajansı sahibi.
MELİH ARAT: 36 yaşında, eğitimci, danışman ve yazar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.