İzmirliler Menemen pazarına akın etti

Cumaovası - Aliağa İZBAN hattı sayesinde Menemen pazarına olan ilgi günden güne artıyor. Perşembe günü kurulan pazar, hem taze ürünleri ile hem de ucuz oluşuyla İzmirlilerin beğenisini kazandı

ERDAL ÇARBOĞA
Menemen Belediyesi tarafından geçen sene başlatılan, "Organik Tarım ve İyi Tarım Uygulamaları" projesinin hayata geçmesi sonrası, Menemen pazarına rağbet arttı. Perşembe günleri açılan pazarda ucuz, organik ve özellikle de alınan sebze, meyve ve otların taze oluşu, ilginin giderek artmasında önemli bir rol oynuyor.
İZBAN'ın hayata geçmesi sonrası Hatay, Altındağ ve Karşıyaka'dan hanımlar sabah erken saatlerinde İZBAN'a binerek Menemen'e geliyorlar. Burada 30-40 dakika içinde alışverişlerini yapan İzmirliler daha sonra otobüsle tekrar İZBAN'a dönüp evlerine geçiyorlar. 90 dakika içinde yaptıkları bu yolculuğa sadece 1 lira 75 kuruş ödüyorlar. Öte yandan pazardan taze günlük sebze, meyve ve otları ucuza almaları onları mutlu ediyor. Hem pazarcı kazanıyor. Hem de kadınlar aile bütçesine katkı sağlıyorlar.
PAZARCILAR
* Mustafa Yıldız
Önce ben yerim

10 dönümlük bir yerde yetiştiriyoruz ürünlerimizi. Özellikle çoğu sebzeyi buradan temin ediyoruz. Bunun dışında müşterilerimiz bize şunu söylüyorlar; "Biz İzmir'de bulamadığımız taze sebze ve otları burada buluyoruz. Ve gerçekten fiyatlarınız da çok cazip." Ben kendi çocuğuma yedirmediğim bir şeyi pazara çıkarıp satmam. Bu mantık çok önemli. O nedenle müşterilerimiz İzmir'den gelip alıyorlar. Aldıkları sebze, meyve ve otları gönül rahatlığıyla taze taze evlerine götürüyorlar. Onlarda memnun bizde memnunuz.
Gülbağ Kandıra
Müşteri memnun

İnsanlar bizim yaptığımız ürünlerden memnunlar. İzmir'den İZBAN'la gelip ot, taze ekmek, lor peyniri alıp gidiyorlar. Bu insanlar her hafta perşembe günü geliyorlar. Bu ürünleri alan da memnun satan da memnun. Belediye bizi yol kenarına koydu. Bizi ortada bir yere alsın onu istiyorum sadece.
Yılmaz Koç
Erken saatte geliyorlar

İZBAN'la Çiğli, Karşıyaka'dan gelen çok müşterim var. Genellikle yeşillik ve sebze alıyorlar. Onların geldiği saatlerde daha pazar yeni kurulmuş oluyor. Taze taze alıp gidiyorlar. Çoğu müşterimizi Karşıyaka ve Çiğli'den tanıyoruz. Buraya ne kadar müşteri fazla gelirse bize o kadar avantaj sağlanıyor.
FİYATLAR
TÜKETİCİ

* Gülay Karsl
Her şey taze

Perşembe günleri İZBAN ile Menemen pazarına gelip leziz otları taze taze almak kadar güzel bir olay yok. İzban'a biniyor Menemen'e geliyorum. Oradan otobüse binip pazara iniyorum. Doğruca köylü pazarına gidiyor ve gördüğüm taze otlardan alıyorum. Daha sonra sebze meyve ihtiyaçlarımı alıp metroyla geri dönüyorum. 90 dakika içinde yolculuk dahil pazara verdiğim para hariç 1 lira 75 kuruş.

Derya Bosut-Özge Salkım
Daha ucuz

Karşıyaka çarşıdan İZBAN'la buraya geliyoruz. Tercih etmemizin nedeni yolculuk ucuz. Pazardan organik ürünlerin olması da tercih sebebi. Köylü pazarından taze sebze, peynir, lor ve en çok da mevsimlik otları alıyoruz. Ayrıca burası diğer pazarlara göre ucuz. Arkadaşlarımızla buraya her perşembe geliyoruz.
Zeynep Akçetutan
Çeşit çok

Altındağ'dan pazara geliyorum. Burada her şey taze ve çok ucuz. İZBAN'a bin 20 dakika sonra Menemen'deyiz. Alışverişimi yapıyorum daha sonra aktarma otobüsüyle eve gidiyorum. Menemen pazarını çok seviyorum. Çeşit çok, her şeyin tazesi var. Köylü pazarından da her türlü yeşilliği alıyorum.
Zekiye Parlaker
Herkes gelsin

Ben Hatay'dan geliyorum. Burada çeşit çok, ürünler taze ve ucuz ayrıca her şey organik. Köylüler kendisi yapıp getiriyorlar. Çok güzel bir pazar. Herkese tavsiye ederim, bu pazara gelsinler. İZBAN da bize kolaylık sağladı. İstediğim ürünü taze taze alıyorum. Ekmek aldım, bal aldım. Bazı otlardan aldım. Yeşillik alıp tekrar İZBAN'la eve döneceğim.

Hülya Yatsı
Hepsi organik

Menemen pazarına köylülerden alışveriş yapmak için Karşıyaka'dan geliyorum. Burada çeşit çok ayrıca ucuz. Ve çok taze. İZBAN'a binip Menemen'e geliyorum. Sevgi yolundan yürüyerek pazara geçiyorum. Burada taze ayran içip yorgunluk atıp alışverişe başlıyorum. Organik ve taze ürünleri alıyorum. Burada her şey güzel, mesela şu an doğal susam alıyorum.

Nurhan Temizel
Pazarcı mutlu

Karşıyaka'dan arkadaşımla geldim. İZBAN'a bindim Menemen pazarına geldim. Bu pazar her yönüyle güzel, doğal ürünler satılıyor, her türlü sebzesiyle meyvesiyle bir ova kasabasının hakkını veriyor. Her şey taze ve ucuz. Her hafta mutlaka bu pazara geliriz. Ayrıca pazarcıların yüzü de gülüyor.
Meral Elverdi
İZBAN sayesinde

Ardaşımla her hafta bu pazara geliyorum. Buranın doğal ve organik oluşu pazar esnafının seviyeli saygılı oluşu bizleri buraya çekiyor. Ayrıca tarladan koparılmış pazara taze ürünler geliyor. Ama bunun yanında İZBAN hizmeti olmasaydı kesinlikle buraya gelemezdik. Herkese çok teşekkür ediyorum. İZBAN'ın ulaşamadığı semtlere de ulaşmasını diliyoruz.

YILMAZ GÜRAL (Menemen Ticaret Odası Başkanı)
İZBAN'ın Menemen'e yüzde 65 faydası oldu
Perşembe pazarımıza İzmir'den taze sebze sevenler İZBAN'a binip geliyorlar. Çünkü Menemen'de, Emiralem'de, Süleymanlı'da, Doğaköy'ün ıspanağı çok önemli. Bununla beraber otlarımız da çıktı. Sarmaşık, diken, bakla, pırasa mevcut. Bunların hepsi organik. Kesinlikle gübre kullanılmadan yetişiyor. Bu sene kar çok güzel yağdı. Kar senesi oldu diyebiliriz. Bu da sebze ve meyveye olumlu yönde yaradı. Bununla beraber maydanoz ve yeşilliklerimiz çok önemli. Güneşin Menemen ovasında çok uzun süre durmasından dolayı üretici de otları gübre gerektirmeden yetişirebiliyor. Bu vesile ile İzmir'de organik pazarda 3 liraya alınan Menemen pazarında 1 liraya alınıyor. İnsanlar da İzban'a binip 90 dakika içinde alışverişini yapıp 1.75 kuruşa gelip gidiyorlar. Ayrıca İZBAN'a binip haftanın belli günlerinde de Menemen yoğurdu, Menemen tartısını ve köy yumurtasını almaya geliyorlar. Metro'nun Menemen'e yüzde 65 faydası oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.