Yoğunlaştırılmış dijitalleşme çağı

Küresel virüs salgını, ihtiyaç ve tüketim alışkanlıklarımızı tepeden tırnağa değiştirdi ve değiştirmeye devam ediyor. Uzmanlar bundan sonrası için ‘yoğunlaştırılmış’ bir dijitalleşme çağı bekliyor.

2021'de sağlıktan finansa, turizmden eğitime, perakendeden bankacılığa kadar her sektörde veri analizine dayalı yapay zeka teknolojilerinin kullanıldığı köklü değişiklikler yaşanacak. Uzaktan teşhise imkan veren medikal ekipman teknolojileri, uzaktan iş birliği ve paylaşım platformları, dijital eğlence içerikleri ve evlerimizin kapısına son kilometre hizmet/ürün sağlayan iş modelleri en ön planda olacak. Öte yandan robot asistanlar ve araç otomasyonları da daha çok konuşulacak.
FINTECH DEVRİMİ
Pandemiyle insanların finansal teknolojilere (fintech) ve alternatif ödemelere olan yaklaşımları olumlu yönde değişti. Bu yüzden 2021 yılında fintech devrimi ivme kazanacak. Açık bankacılık kavramı hem fintech hem de bankacılık sektörünün geleceği yeniden şekillendirecek. Artık kullanıcılar hangi banka veya finansal kuruluş ile çalışıyor olursa olsun, bu kurumlardaki hesaplarına onlara en iyi deneyimi sağlayan uygulamalar üzerinden ulaşabilecek. Bundan böyle rekabet, kullanıcı deneyimi üzerinden şekillenecek.
TEMASSIZLIK YÜKSELECEK
Pandeminin en önemli etkilerinden biri de temassız teknolojiler konusundaki bilincin artması ve bu teknolojilerin daha da yaygınlaşması... Kullanıcıların dijital ürün ve hizmetlere her geçen gün daha fazla yönelmesi ile birlikte kurumların veri tabanlarında biriken veri hızla artıyor. Temassız ödeme teknolojilerinin 2021 yılının trendleri arasında güçlü bir yeri olacak. Çünkü veri artık daha da kıymetli.
SİBER GÜVENLİĞİN ÖNEMİ ARTACAK
Dijitalleşme bazı tehditleri de beraberinde getiriyor. Siber güvenlik konusu her zamankinden daha da önemli... Siber ortamlardaki bilgi ve operasyon güvenliğini sağlayan, riski önleyen uygulamalar daha çok ön plana çıkıyor. Siber güvenlik pazarında yapay zekanın pazar payının 2026 yılına kadar 38.2 milyar doları bulacağı öngörülüyor.
UZAKTAN ÇALIŞMA YAYGINLAŞACAK
Önümüzdeki yılda çoğu şirketin evden çalışmaya devam edecek. Dropbox ve Twitter bu çalışma sistemini kalıcı hale getirdi. Microsoft ve Facebook çalışanları ise 2021'in sonuna kadar ofislere dönmeyecek. Salgın öncesi birçok şirket için tercih edilmeyen bu çalışma yöntemi, orta ve küçük ölçekli şirketler için de geçerli oldu
HIZ ÇAĞI
5G teknolojisi ön plana çıkacak. Küresel çapta kullanılmaya başlanacak olan bu teknoloji, telekominikasyon sektörü dışında, diğer sektörlerde de köklü değişiklikler yapacak. E-ticarete olan yönelimin artmasıyla tüketicinin en önemli beklentisi özellikle de günlük ihtiyaçlar için de hız haline geldi. Yeni nesil e-ticaret kavramı, hızlı ticaret gelecek dönemin en önemli trendi olacak.
ONLINE MARKET VE YEMEK SİPARİŞİ
Değişikliğin en çok yaşandığı alanların başında ise online market alışverişleri geldi. Salgın döneminde kazanç sağlayan sektörlerden biri de online yemek teslimatı ve market alışverişi oldu. Pandemi sürecinde iyi bir deneyim elde eden müşteriler için bu satın alma alışkanlığı kalıcı olacaktır.
DİJİTAL SAĞLIK ÇÖZÜMLERİ
Covid-19 nedeniyle talebin hızla arttığı sağlık endüstrisi için yenilik artık bir seçenek değil zorunluluk haline geldi. İçinde bulunduğumuz durum itibari ile uygun fiyatlı, ölçeklenebilir ve sürdürülebilir dijital sağlık çözümlerinin geliştirilmesi ve benimsenmesi gerekli. Bu alanda birden fazla yenilik bizleri bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.