Kriz Kahini Roubini'ye göre, kriz sona ermedi

Küresel finansal krize ilişkin öngörülerinin doğrulanması nedeniyle ''kahin'' olarak adlandırılan Prof. Nouriel Roubini, finansal krizin henüz sona ermediğini söyledi. Küresel ekonominin toparlanmaya başladığı yönündeki yorumlara katılmayan New York Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Roubini, BBC'ye verdiği demeçte, ''finansal kriz henüz sona ermedi. Tüketicilerin alış veriş yapmadığı, borç yükünün ağırlaştığı, tüketicilerin tüketimi kıstığı ve daha fazla tasarrufa yöneldiği bir ekonomi görüyorum. Finansal sistem zarar gördü ve şirketlerde, fazla kapasite yüzünden daha fazla sermaye harcaması görmüyorum'' dedi. ''Biz zaten gelecek krizlerin tohumlarını ekiyoruz'' diyen Roubini, reel ekonomi ve ''köpüklü'' borsalar arasındaki açığın artmasından kaygılı olduğunu ifade etti.
Roubini, ''Bir likit varlıklar duvarı var. Ancak, varlık fiyatları ve reel ekonomi arasında artan bir açık olduğunu düşünüyorum'' diye konuştu. New York Borsası'nda Dow Jones endeksi, son altı ayda yüzde 45 kadar yükseldi. Roubini, ABD'de, ekonominin kırılgan düzelmesine zarar verebilecek konut fiyatlarındaki düşüşün daha fazla olacağına da inanıyor. Birçok ekonomist, konut piyasasındaki krizlerin, ticari gayrimenkul piyasasına yayılabileceğine, bunun da bankalar için daha fazla baş ağrısına sebep olacağına inanıyor. Ekonomide düzelme olacağını düşündüğünü de ifade eden Roubini, reformların uygulanması halinde geçmişteki bazı hatalardan kaçınılabileceğine inandığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.