'Yerli otomobili Ege'de üretelim'


Metal Eşya Sanayicileri Sendikası Yönetim Kurulu Üyesi Şener Muter, Başbakan Erdoğan'ın gündeme getirdiği projeyi hayata geçirmeyi önerdi

Metal Eşya Sanayicileri Sendikası ve CMS Jant ve Makine Sanayi Yönetim Kurulu Üyesi Şener Muter, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın yeniden gündeme getirdiği yerli otomobili, Ege Bölgesi'nin üretebileceğini açıkladı.
Aynı zamanda Yeni Asır Gazetesi yazarı olan Şener Muter, "Türkiye'nin coğrafi şartlarına ve satın alma gücümüze uygun yerli malı bir otomobili mutlaka üretmemiz gerekiyor" dedi. Muter, Ege ve İzmir'in insan gücü, teknolojik altyapısı ve güçlü yan sanayisi ile yerli otomobil projesini gerçekleştirebileceğini kaydetti.
ÇÖZÜM BURADA
İzmir Genç İşadamları Derneği (İGİD) Aktif Çalışma Kulübü binasında düzenlenen toplantıda konuşan Muter, yerli otomobilin Türkiye'de Devrim arabası ile başlayan ama sahip çıkılmayan bir proje olduğunu hatırlattı. Muter, "Devrim arabaları, mühendislerin onurlu savaşıydı. Kısa zamanda gerçekleştirdiler. Ancak birtakım idari kaygılar ve ithal avantajı bu projenin gelişmesini engelledi" diye konuştu.
Otomotiv sektörünün hemen hemen tüm üretim sektörlerini, metal sanayini, plastik, jant, motor sanayini sürükleyen bir sektör konumda olduğunu vurgulayan Muter, şunları söyledi: "Dünyada kalıp üretiminin yüzde 80'i otomotiv sektöründe kullanılıyor. KOBİ'ler ve yan sanayi, otomotiv ana sanayi ile gelişebilir. Başbakanımızın önerdiği gibi biz de yerli otomobil üretmeliyiz. Bugün sokakta gördüğünüz otomobilin yüzde 70'i ithal. Türkiye'de otomotiv sektörü tamamen Türk tasarımı, mühendisliği ve Türk sermayesinin dışındadır. Yerli otomobil projesi Türk otomotiv sektörünü daha rekabetçi kılacaktır."
Muter, sözlerini şöyle sürdürdü: "İzmir veya Ege, Türkiye'nin ekonomik faaliyetlerinde önemli yere sahiptir. Otomotiv yan sanayi kuvvetlidir. Ana üretim fabrikası ve değişik bölgelerden gelecek yan sanayi girdileri, bu projeyi mümkün kılar. Teknoloji altyapımız, insan kaynağı buna uygun. 73 milyon insanımız için Türkiye coğrafyasına uygun otomotiv üretirsek, rekabet de ederiz. Ülkemizde 1000 kişiye 80-100 kişiye otomobil düşüyor. Avrupa'da ise bu oran bin kişiye 500-600. Demek ki Türkiye'de potansiyel çok yüksek."
'Yabancılarla boy ölçüşürüz'
Türkiye'de üretim yapan otomotiv firmalarının 603 bin otomobil ürettiğini kaydeden Şener Muter, Türkiye'de üretilmesi düşünülen yerli markalı otomobillerin bu pazardan pay almak zorunda olduğunu söyledi. Muter, şöyle konuştu: "Yerli marka otomobilin varlığını sürdürebilmesi için yabancı markalarla boy ölçüşebilecek niteliklere sahip olması zorunlu. Türk malı otomobil için 5 şart var. Tüketici sahip çıkılmalı, enerji ve sermaye maliyeti düşürülmeli, Türkiye'nin sosyal ve kültür yapısına uygun olmalı, 12 bin TL'yi aşmamalı, yan sanayi işbirliği yapmalı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.