Türkiye ihracatından 4.6’lık yükseliş

Türkiye'nin ihracatı Eylül'de, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.6 artarak 13 milyar 660 milyon dolar oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan Eylül 2014 Geçici Dış Ticaret İstatistikleri açıklandı.
13 milyar 660 milyon dolar
Buna göre, ihracat Eylül'de, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 4.6 arttı ve 13 milyar 660 milyon dolara yükseldi. Aynı dönemde ithalat yüzde 0.2 azalarak 20 milyar 585 milyon dolar oldu. Eylül ayında dış ticaret açığı ise yüzde 8.4 azalarak 6 milyar 925 milyon dolara geriledi. İhracatın ithalatı karşılama oranı geçen yılın eylül ayında yüzde 63.3 olarak gerçekleşirken, bu yılın aynı döneminde yüzde 66.4 oldu. İhracat yılın 9 ayında ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.5 artarak 118 milyar 542 milyon dolara yükseldi. Aynı dönemde ithalat yüzde 4.2 düşerek 179 milyar 681.3 milyon dolara, dış ticaret açığı ise yüzde 18.8 azalarak 61 milyar 139.2 milyon dolara geriledi. Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne (AB) ihracatı, Eylül'de geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.1 artarak 6 milyar 2 milyon dolara yükseldi. AB'nin ihracattaki payı 2013 Eylül ayında yüzde 42.9 iken, bu yılın aynı ayında yüzde 43.9 oldu. AB'ye yapılan ihracat, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.1 artarak, 6 milyar 2 milyon dolar olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.