PERAKENDECİLER YÜZDE 1 VERGİ İSTİYOR

Yeni Asır’ın medya sponsorluğunda düzenlenen Perakende Konferansı’nda konuşan Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, gıda fiyatlarındaki artış için çözüm önerdi

İzmir'de düzenlenen Perakende Konferansı'nda konuşan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, "Perakende sektöründe en büyük kalem olan gıdada verginin yüzde 1'e indirilmesi hem sektörü büyütecek hem de istihdamı artıracaktır" dedi. Konferans, Yeni Asır'ın basın sponsorluğunda, Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) ve Retail Türkiye tarafından, EGEPERDER ev sahipliğinde Kaya Thermal Convention'da düzenlendi. Konferansa Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mehmet Hadi Tunç, İzmir Ticaret Odası Bakanı Ekrem Demirtaş, TÜİK İzmir Bölge Müdür Ökkeş Kulakoğlu, Türkiye Perakendeciler Federasyonu Genel Başkanı Mustafa Altunbilek, Ege Perakendeciler Derneği(EGEPERDER) Başkanı Vahdet Sarıkaya ve sektörün temsilcileri katıldı. Türk gıda perakendeciliğinde son 20 yılda önemli bir mesafe kat edildiğini belirten Altunbilek, gıdada yaşanan fiyat artışların sektör gündeminin ilk maddesi olduğunu dile getirdi. Altunbilek, "Gıda fiyatlarının düşürülmesi adına hükümetin gösterdiği çaba bizleri memnun etti. Ancak sektörün günah keçisi olmaktan üzüntü duyuyoruz. Tüm yatırımını ülkeye yapan, yerli tüketime önem veren kişiler olarak günah keçisinin bizler olmadığını biliyoruz. Tüketicinin sepetlerini daha rahat doldurmaları için üzerimize düşen ne gerekiyorsa yapmaya hazırız" diye konuştu. 
Ürün el değiştiriyor

Gıda fiyatlarındaki artışın nedenlerini araştırdıklarını belirten Altunbilek, "Temel nedenlerin başında ürün tarladan rafa ulaşana dek çok el değiştirmesi geliyor. Üretici, nakliyeci, aracılar, ürünün Hal'e girmesi ve rafa gelmesine kadar her durakta fiyat artıyor. Bir de buna KDV eklenince fiyatlar çok artıyor. Bir kilo pirinçte marketçinin karı 45 kuruştur. Minimum karlarla çalışıyoruz. Tarlada şu kadar, markette şu kadar şeklindeki kamuoyunu yanıltan bilgiler bizleri yaralıyor. Fiyatlar arasındaki uçurumların giderilmesi gerekiyor. Federasyon olarak önerimiz KDV oranının yüzde 1'e indirilmesidir. Bu ilk aşama tüketicinin alım gününde artıracaktır. Sektörün büyümesini de yüzde on arttıracak ve istihdamı olumlu yönde etkileyecektir" dedi. Sarıkaya ise, "Yaşanan artışların üreticiye perakendeciye ve tüketiciye yansımasını önlemek için çözüm arayışlarında bulunmak zorundayız. Ortak bir yol haritası belirlemeliyiz" dedi.  KADİR KEMALOĞLU

"KAYITSIZ ÇALIŞANLA MÜCADELE YETERSİZ"

İTO Başkanı Ekrem Demirtaş, organize perakendeciliğin önemine değinerek, "Hiçbir kaydı olmayan, tarlasından ürünü kamyona yükleyip orada satan kişinin ne KDV'si, ne masrafı, ne de yazarkasası var. Bu konuda belediyelerimiz, resmi makamlarımız görevini yapmıyor. Fotoğraflarıyla veriyoruz. Ama sonuç alamıyoruz. Ekonomimiz ise son aylarda önemli sınavlardan geçiyor. Ekonomik belirsizlikler, perakende sektörünü de etkiliyor. Son aylardaki terör olayları doğu ve güneydoğudaki perakende sektörünü yok etti. Ama buna rağmen sektör yüzde 9 büyüdü. Bunu organize perakendeciler yaptı" dedi.

YERLİ ÜRETİME DESTEK TALEBİ

"Gıda fiyat artışındaki gerçekler" konulu panelin moderatörlüğünü Yeni Asır Gazetesi Yazarı Yunus Karakaya yaptı. Et Üreticileri Birliği Başkan Yardımcısı Ahmet Yücesan, Tüm Bostan Sebze Meyve Komisyoncu ve Tüccarlar Federasyonu Başkanı Burhan Er, Tarım Ürünleri Hububat Bakliyat İş ve Paketleme Sanayicileri Derneği Başkanı İsmet Aral, Metro Market Yetkilisi Birol Uluşan ve Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Yardımcısı Reşat Narman üreticiden tüketiciye kadar oluşan süreçte fiyatların neden arttığı konusuna açıklık getirdi. Karakaya konuşmasında Yeni Asır'a yapılan saldırıyı da kınadı. Karakaya, sağlıklı ve ucuz gıdaya ulaşmanın giderek zorlaştığına dile getirdi. Panelistler ise gıda fiyatlarındaki artışın önüne geçilebilmesi için yeterli tarımsal üretimin teşvik edilmesi ve ithalatın olabildiğince azaltılması gerektiği görüşünde birleşti. Konuşmacılar üretici ve tüketici arasındaki süreçte maliyetlerin de düşürülmesi gerektiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.